אובר תחרים נוסעים עם דירוג נמוך מהשירות שלה

לא רק נהגים זוכים בדירוגים גורליים באובר, אלא גם נוסעים ● כעת מסתבר שנוסעים שצברו דירוג נמוך מהממוצע עלולים למצוא את עצמם בקרוב מוחרמים משימוש בשירות שיתופי הנסיעות ● על הדברים הודיעה החברה בפוסט שעסק ברענון נהלים

אובר. צילום אילוסטרציה: BigStock

אובר הודיעה על מספר שינויים בנהלי הקהילה שלה, וכן על האופן שבו ישפיעו שינויים אלו על המשתמשים בשירותיה. השינוי הגדול ביותר, שעליו בישרה החברה ללקוחות ולעולם ביום ג' האחרון בפוסט בבלוג שלה, הוא העובדה שנוסעים עלולים למצוא את עצמם בקרוב מוחרמים משימוש באובר, אם יצברו דירוגים נמוכים באפליקציה.

עד היום ידענו שנהגים סופגים דירוג מהנוסעים, ואם במקרה לא התנהגו או נהגו כראוי הם יקבלו מן הסתם ציון נמוך משוכלל, שעלול לפגוע בהם גם כי נוסעים לא ירצו לנסוע איתם וגם כי החברה עלולה לבחור להפסיק להעסיק אותם. טוב ויפה.

סיבות לדירוג נמוך: זבל שהושאר במונית ודרישה לנסיעה מהירה מדי

אבל האם ידעתם שקצת בניגוד למה שהייתם מצפים מיחסי לקוח-ספק – שאמורים להתבסס לפי המודל הקלאסי על מתכונת "הלקוח תמיד צודק" – היישום תמיד מאפשר למעשה למשתמשים בו משני צדי המתרס את היכולת לדרג? כן, גם הנהגים יכולים, ואמורים, לדרג את הנוסעים שלהם באובר. אלא שעד כה האיום להיות מסולקים מהשירות היה תקף רק לנהגים שדורגו נמוך, וכעת הדבר משתנה באופן משמעותי.

בקרוב לא רק נהג יוכל למצוא עצמו מורחק מאובר כתוצאה מדירוג לא מספיק גבוה, אלא שהדברים מקבלים קצת איזון בעבור הנהגים, שלעתים קרובות מתמודדים עם נוסעים גסים, אלימים, ונדליסטים וכדומה. נוסעים שכאלה יכולים בקרוב למצוא עצמם מוחרמים מהשימוש ביישום של אובר, אם הדירוגים שלהם יהיו נמוכים מדי. מה שעלול לייצר דירוגים נמוכים בעבור נוסע הן לא רק התנהגויות קיצוניות, אלא גם כאלו שאינן מתחשבות, כמו השארת אשפה בתוך המכונית, או שהן מסוכנות, למשל כשנוסע מבקש מהנהג לחרוג ממגבלת המהירות המותרת.

"כבוד הוא רחוב דו-סטרי, וכך גם אחריות"

"כבוד הוא רחוב דו-סטרי, וכך גם אחריות", כתבה קייט פרקר, מנהלת מותג הבטיחות והיוזמות של אובר, שחתומה על הפוסט. "נהגים צפויים כבר מזה זמן לעמוד בסף דירוג מינימלי, אשר יכול להשתנות בין עיר לעיר. למרות שאנו מצפים שרק מעט נוסעים יהיו בסופו של דבר מושפעים מהדירוגים, זה הדבר הנכון לעשות".

אובר מדגישה כי מטרת המהלך היא לייצר תנאי נסיעה טובים יותר לכל הנוגעים בדבר. "מערכת הדירוג פועלת כדי לוודא שהנוסעים והנהגים המכובדים ביותר משתמשים באובר", המסביר הפוסט. "הדירוגים מדווחים תמיד במתכונת ממוצעת, וכן לא הנוסעים ולא הנהגים יראו את הדירוג האישי שהשאירו להם לאחר נסיעה מסוימת".

אובר בישרה שבכדי לוודא שכל המשתמשים מבינים את הכללים החדשים, אלו יוצגו מעתה בהבלטה על המסך, כאשר משתמשים יפתחו את האפליקציה, ויחלו להיות תקפים ראשית בארצות הברית ובקנדה.

"על ידי חינוך לקוחות ושותפים אודות נהלי הקהילה, בקשה מהם לאשר שהם מבינים, ויצירת מצב שבו כולם אחראים, אנחנו יכולים לעזור לאובר להיות יותר מסבירת פנים ובטוחה לכל," כתבה פרקר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים