מחקר קובע: אוהדי כדורגל מוציאים אנרגיה כמו שחקנים

המחקר המרתק, שערכה מאסטרקארד ושעוד מממצאיו נמצאים לפניכם, שוחרר לקראת שני משחקי מפתח בכדורגל: גמר הליגה האירופית, שייערך היום (ד'), ועוד יותר מכך גמר ליגת האלופות, שיתקיים במוצ"ש ● וגם: כיצד תאפשר טכנולוגיה חדשה לאוהדים חיבור מרתק אלה לאלה?

כותב שורות אלה הוא בעל מנוי עונתי למשחקי מועדון הכדורגל של מכבי חיפה, וחוץ מהם אף היה בכמות לא קטנה של משחקי כדורגל בחייו. ולכן – אני יכול לקבוע בצורה חד משמעית – למרות שכדורגל יכול להיות הספורט הכי משעמם בעולם, שבו לא קורה שום דבר דקות ארוכות ומשחקים מסתיימים ב-0:0 – הוא עדיין הספורט הכי מרגש.

אבל היי, למה שתאמינו לי? קחו את המחקר המקיף שביצעה מאסטרקארד, לקראת גמר ליגת האלופות שייערך ביום שבת הקרוב באצטדיון הוונדה מטרופוליטנו במדריד, בין ליברפול לטוטנהאם האנגליות. במחקר המדובר נמצא כי מי שמגדיר את עצמו אוהד "שרוף", מוציא כמות אנרגיה רגשית כמו השחקנים שרצים על המגרש – 91% מהאוהדים האלה בטורקיה דיווחו כי אחרי המשחק הם הרגישו מותשים רגשית (אני מודה – קרה לי לא מעט פעמים).

בפרפרזה על המשפט של טולסטוי מ"אנה קארנינה" – כל האוהדים העצובים עצובים באותה דרך, אבל כל אחד שמח וחוגג בדרך אחרת. כך, מדווח המחקר, 44% מהנשאלים בגרמניה מודים כי הם צורחים כאשר קבוצתם מבקיעה, בעוד הצרפתים מתחבקים (62%) ו-19% מהאוהדים בטורקיה מקניטים את אוהדי הקבוצה היריבה. אוהדים אירופיים מציינים כי לביצועים של הקבוצה שלהם יש השפעה ישירה על מצב הרוח שלהם; 79% בשוודיה ו-82% בגרמניה. ובשעת מתח 60% מהטורקים פונים לדת ומתפללים לטובת קבוצתם, ואילו האיטלקים מנסים להגיע קרוב לאל היושב במרומים דווקא על ידי קפיצה באוויר (60% מהם דיווחו על כך). כותב שורות אלה מתחבק וצורח עם חבריו ליציע כל פעם שמכבי חיפה מבקיעה שער, אלא שהוא אשכנזי דווקא, ולא גרמני או צרפתי.

כדורגל - מרגש את כולם. צילום: BigStock

כדורגל – מרגש את כולם. צילום: BigStock

לחוש את פעימות הלב

אבל הנתונים האלה, למרות שהם מעניינים, לא מפתיעים כל כך – הרי כל מי שהיה פעם אחת בחייו במשחק כדורגל יכול לספר לכם על כמות האמוציות שהולכת ביציעים. אוהדים לוקחים הכל ללב – והמילה החשובה כאן היא לב. כי בנוסף למחקר הזה, וכדי להדגיש עוד יותר את התפקיד של הרגש בכדורגל, מאסטרקארד, בשותפות עם Lion, פיתחה טכנולוגיה חדשה שתאפשר לאוהדים שיושבים באצטדיון (ובעתיד גם בבית), להרגיש את פעימות הלב של אוהדים אחרים, כשהרעיון הסופי הוא שאפשר יהיה גם "להרגיש" גם את השחקנים, בזמן שהם משחקים.

ממסטרקארד נמסר כי "השימוש בטכנולוגיה הוצג לראשונה במשחק חצי גמר ליגת האלופות מוקדם יותר החודש, כאשר התשדורת עברה בין הילדים שליוו את השחקנים על המגרש לבין הוריהם ביציע. הטכנולוגיה פועלת באמצעות שני מכשירים חכמים, מחוברים על ידי משדר, אשר שולחים ומקבלים את אותות הלב המידיים שנשלחים אחד לשני".

את הכתבה נסיים בברכת בהצלחה לאוהדי ליברפול לקראת יום שבת – וגם בעבור ארסנל היום (ד'). מכיוון שבשני משחקי הכדורגל הגדולים של העונה הולכות לשחק ארבע קבוצות אנגליות (חוץ מגמר ליגת האלופות, גם גמר ליגת אירופה יפגיש שתי אנגליות, ארסנל וצ'לסי) – נספר לכם שהבריטים נחשבים לאוהדים מנומסים יחסית, ו-40% מהם נוהגים לחגוג במחיאת כפיים. יש לקוות שבגמרים הבאים עלינו לטובה הם יאמצו משהו ממקביליהם ביבשת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים