אמן הפך ווירוסים ורושעות ליצירת אמנות בשווי 1.35 מיליון דולר

גו או דונג, אמן אינטרנט ניו יורקי, לקח מחשב NC10 מיושן של סמסונג, הדביק את מערכת ההפעלה שלו בכמה מהרושעות והווירוסים הכי גרועים שהתגלו בהיסטוריה, ומכר את היצירה בסכום עתק

מה היה קורה אם הייתם מגלים במחשב שלכם וירוס מסוכן במיוחד? ברוב המקרים כנראה שהייתם מאתחלים את הכונן הקשיח בניסיון להשמיד את זכרו לעד. אבל מתברר שיש בעולם מי שחושבים שמדובר באירוע מכונן, במיוחד אם מדובר בווירוסים מהקשים ביותר שזוהו בהיסטוריה, עד כדי שהם ראויים לשמש כבסיס ליצירת אומנות עכשווית.

זה בדיוק מה שחשב, ואף ביצע, אמן אינטרנט ניו יורקי בשם גו או דונג שלקח מחשב NC10 מיושן של סמסונג, הדביק את מערכת ההפעלה שלו בכמה מהרושעות והווירוסים הכי גרועים שהתגלו בהיסטוריה, ומכר את היצירה אותה כינה The Persistence of Chaos ('ההתמדה של הכאוס', צ.ק.) בלא פחות מ-1.35 מיליון דולר.

לפי חברת אבטחת הסייבר דיפ אינסטינקט, ששיתפה פעולה עם דונג כדי להפוך את היצירה הזו למציאותית, הרושעות שהותקנו במחשב גרמו במשך השנים לנזקים כספיים מצטברים בהיקף של כ-65 מיליארד דולרים.

כך, למשל, הכופרה הידועה WannaCry גרמה נזק לכ-200 אלף מחשבים ב-150 מדינות וגרמה לנזקים של כ-4 מיליארד דולרים, כולל 100 מיליון דולרים למערכת הבריאות הלאומית בבריטניה.

לצד זה אפשר גם למצוא את הסוס הטרויאני BlackEnergy בו נעזרו האקרים כדי לבצע התקפת סייבר על מערכת החשמל של אוקרינה וגרמו להאפלה שנמשכה מספר ימים.

עוד וירוס שגרם לנזק אדיר בזמנו היה ILOVEYOU שהופץ באמצעות הודעות דואר אלקטרוני ואתרי שיתוף קבצים וגרם לפי ההערכות לנזקים שהסתכמו בכ-15 מיליארד דולרים.

את הפירוט המלא של הווירוסים וכן תצוגה של המחשב ניתן למצוא באתר מיוחד
שהקים דונג לרגל האירוע.

"יש לנו פנטזיה שדברים שקורים במחשב לא באמת יכולים להשפיע עלינו, אבל זה מגוחך. וירוסים הופכים לנשק שמשפיע על רשתות חשמל או תשתיות ציבוריות שיכולות לגרום לנזק ישיר", אמר דונג.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים