האפליקציה שמוציאה את המסעדות לחופשי

מערכת ניהול שפותחה על ידי הסטארט-אפ הישראלי TABIT על תשתית הענן של AWS מאפשרת למאות מסעדות להתייעל, להגדיל הכנסות ולשפר רווחיות

TABIT. צילום מסך

"חלק מהמסעדות לא נכנסו לעידן הדיגיטלי בצורה מלאה, הן ויתרו על יתרונות תפעוליים ועסקיים רבים. הרוב המכריע של המסעדות, שכן הטמיעו מערכות תוכנה – אינן ממצות את הפוטנציאל העסקי שבדיגיטל. פלטפורמת הניהול שפיתחנו חוללה בשנתיים האחרונות שינוי משמעותי במאות מסעדות בארץ ובעולם ומשפיעה ישירות על השורה התחתונה שלהן", אמר נדב סולומון, שותף מייסד, טאביט.

טאביט הוקמה ב-2014 על ידי סולומון ובארי שקד, שהקים את ריטליקס, עמד בראשה 27 שנים ופרש ב-2009. עד היום הושקעו בה 15 מיליון דולר – שקד המשקיע העיקרי, ואליו הצטרפה קרן פיטנגו. עידן שקד משמש כסמנכ"ל מוצרים וארז בן דוד – סמנכ"ל הפיתוח.

מסעדות רבות, אמר סולומון, "הטמיעו לעתים כ-50 מערכות תוכנה שונו, אך הן אינן מחוברות ביניהן. מסעדות שכן יצרו חיבור מסויים בין מערכות, סובלות ממידע שלא עובר ומהמון תקלות. אין פתרון אחוד, מקצה לקצה שינהל את כל תהליכי המסעדה וישדרג את חוויית הסועדים".

"יחד עם צוות של מתכנתים, אנשי מוצר ומסעדנים לשעבר", אמר, "פיתחנו פלטפורמה עסקית אחודה, מבוססת ענן, המספקת פתרון כולל מקצה לקצה, לניהול רציף של כל היבטי המסעדה. הפלטפורמה מציעה למסעדה בסיס נתונים אחד, לוגיקה עסקית אחת ושמונה אפליקציות ניידות וידידותיות, שמאפשרות לנהל את כל היבטי הפעילות במסעדה. זאת, תוך הזנת נתונים בזמן אמת, עיבודם בענן והפקת תובנות לטובת הניהול השוטף ותכנון ארוך טווח".

לדברי עידן שקד, "האפליקציות מטפלות בכל ההיבטים התפעוליים במסעדה: מלצרים, מטבח, קופה רושמת, אתר הזמנות, מערכת ניהול והפקת תובנות, עמדת מארחת, ניהול תורים ומשוב. כולן רצות על אותו בסיס נתונים בענן של AWS, כולן מקושרות ומעדכנות האחת את השנייה בזמן אמת בתהליך רציף אחד: מהזמנת השולחן על ידי הלקוח ועד לתשלום והמשוב שסיפק בתום הארוחה. לדוגמה, מערכת המלצרים: המלצר מגיע לשולחן ומקליד את ההזמנה ישירות לטאבלט זעיר. באמצעות הממשק, המלצרים משלבים בשיחה עם הסועדים העדפות שונות ("בלי כוסברה בבקשה"). ההזמנה משודרת ישירות למטבח וחוסכת את הצורך להקליד את ההזמנה, או למסור פתק בכתב יד. בתום הארוחה המלצר מפעיל את אפליקציית הקופה הרושמת והתשלום מתבצע תוך שניות בטאבלט, בלא המתנה ועמידה בתור".

צמצום 80% מהטעויות

שקד ציין כי "המערכת מצמצמת את שיעור הטעויות וההחזרות של מנות בכ-80%, מקטינה את בזבוז משאבים ומשפרת את שביעות הרצון של הלקוחות. משך הארוחה מתקצר ב-12-15 דקות וכך ניתן להגדיל את התפוסה. התהליכים מאפשרים לצמצם ב-20% את מספר המלצרים. ההוצאה לכל סועד גדלה ב-8% עד 15% בגלל שביעות הרצון והמהירות. המסעדות חוסכות דמי תיווך רבים של ספקים צד ג', דוגמת הזמנה מהבית, שליחויות ועוד".

לדבריו, "בעלים ומנהלים חשופים כמובן בזמן אמת למלוא הנתונים שמוזרמים לאפליקציות השונות ויכולים להתערב בכל רמה נדרשת, לדוגמה, חוסר יעילות של מלצר מסוים בשולחן ספציפי. אנו מציעים גם כלי ניהול ברמה גבוהה יותר לתכנון ארוך טווח, על בסיס אלגוריתמים שפיתחנו, מבוססי למידת מכונה שמנתחים את המידע ומספקים תחזיות שנתיות בפילוחים שונים. התחזיות מדייקות ב-90%".

לדברי בן דוד, "הקמנו ב-AWS 'ענן מסעדות'. AWS תומכת במחשוב עתיר ביצועים באונליין, בפריסה גלובלית. הארכיטקטורה העננית מאפשרת לנו לבנות בקלות מודולים נוספים ולהטמיען במהירות. אנחנו משתמשים בהרבה שירותים: מערכת האחסון S3, מערכת העיבוד EC2, מערכת הקונטיינרים ECS ועוד. אנו מעבדים 1.5 מיליון טרנזקציות ושאילתות ביום. ב-2018 עיבדנו טרנזקציות בהיקף של 3 מיליארד שקלים".

"אנו צופים צמיחה מהירה בהיקף ההתקנות", סיכם סולומון, "יש בידינו מפתח לשינוי גורלה של המסעדה ומעבר ממאבק הישרדות – למאמץ חכם, של צמיחה והתרחבות".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים