אקזיט כחול לבן: נט-אפ רוכשת את קוגניגו ב-70 מיליון דולר

הנרכשת פיתחה פלטפורמה מבוססת בינה מלאכותית לזיהוי איומים ולהגנה על מידע רגיש ● 35 עובדי קוגניגו יעברו לפעול במרכז הפיתוח של נט-אפ בארץ

ג'ורג' קוריאן, גוגל קלאוד. צילום: יח"צ

נט-אפ רכשה באחרונה את קוגניגו הישראלית תמורת 70 מיליון דולר – כך דווח היום (ב').

הנרכשת פיתחה פלטפורמה, מבוססת בינה מלאכותית, לזיהוי איומים ולהגנה על מיגע רגיש. היא מסייעת לארגונים להלום את דרישות הרגולציות השונות להגנה על המידע ועל הפרטיות, בכך שהיא מגנה על הנתונים המבוזרים של הארגון – בחצר הבית ובענן.

הפלטפורמה של קוגניגו מספקת נקודת שליטה ובקרה מרכזית לניהול ולאבטחה של נתוני הארגון המסווגים, כמו גם הגנה וניהול של פרטי זהות אישיים. המערכת של הנרכשת מגלה, מסווגת ומגנה על הנתונים באופן אוטומטי ומייתרת את הצורך בהגדרות אבטחת מידע ידניות.

החברה הוקמה בשנת 2016 על ידי גיא ליבוביץ', ששימש כמנכ"ל עד מכירתה, ולה מרכז מו"פ בתל אביב ומטה בניו ג'רזי. בסך הכל גייסה החברה בשני סבבי גיוס 11 מיליון דולרים. את הסבב הראשון הובילה קרן ההון סיכון State of Mind Ventures. הקרן הוקמה על ידי פנחס בוכריס, לשעבר מפקד יחידה 8200 ומנכ"ל משרד הביטחון, קרן אותה הוא הקים עם יובל בהרב וניר אדלר.

זהו האקזיט הראשון של הקרן. לפני יותר משנה הנרכשת גייסה 8.5 מיליון דולרים. בסבב הגיוס השתתפו Prosegur הספרדית, OurCrowd, קבוצת מבטח שמיר ו-State of Mind Ventures. הנרכש והרוכשת הן שותפות עסקיות.

35 עובדי החברה הנרכשת יעברו לפעול במרכז הפיתוח של נט-אפ בארץ. מרכז הפיתוח של ענקית האחסון בישראל, הוקם ב-2008. לצד פעילות השיווק והמכירות של נט-אפ בארץ, יש לה פעילות מו"פ בתל אביב, על בסיס רכישת הסטארט־אפ הישראלי אונארו. זו מעין "יחידת סטארט-אפ" בנט-אפ, האמונה על פיתוח קווי מוצרים חדשים. ב-2005 נט-אפ רכשה את הסטארט-אפ הישראלי טופיו (Topio), אך החברה סגרה כשנתיים לאחר מכן פעילות זו.

במאי 2017 נט-אפ רכשה את פלקסיסטור הישראלית מהרצליה פיתוח, תמורת עשרות מיליוני שקלים. בסוף 2018 ענקית ניהול המידע השיקה סדרת מוצרים ושירותים מבוססי רכישה זו, פרי פיתוח מו"פ כחול לבן. פלקסיסטור פיתחה תוכנה המשתמשת באחסון לא נדיף כמערכת האחסון העיקרית – כך שהביצועים שלה יהיו דומים במהירות שלהם לאלה של זיכרון פלאש (Flash). בדרך זו, לקוחות ארגוניים יכולים לטפל בהיקפי אחסון גדולים ובניתוח Big Data – במהירות. בעקבות הרכישה, עובדי פלקסיסטור הצטרפו למרכז אונארו.

אנליסטים ציינו כי הרכישה של קוגניגו הייתה מחוייבת המציאות, בשל תוצאותיה הכספיות הלא מוצלחות של נט-אפ, מה שהצריך רענון של היצע המוצרים שלה. ברבעון הרביעי של שנת הכספים 2019 שלה, שתוצאותיו פורסמו לפני ימים אחדים, מכירותיה של ענקית ניהול המידע ירדו ל-1.59 מיליארד דולרים, לעומת 1.64 מיליארד ברבעון המקביל אשתקד. וול סטריט ציפתה למחזור שיעמוד על 1.65 מיליארד דולרים ברבעון האמור. ענקית ניהול המידע הודיעה כי הצפי של שני הרבעונים הבאים יהיה נמוך גם הוא והמכירות בו יעמדו, בהתאמה, על 1.315 ו-1.465 מיליארד דולרים.

מנט-אפ נמסר כי "באחרונה רכשנו את חברת קוגניגו, שהיא בעלת קניין רוחני ושירותים לניהול מידע של לקוחות, סיווג ורגולציה. אנו מתכננים לשלב את הטכנולוגיה כשירות בהיצע של פעילות ה- Cloud Volumes שלנו, כחלק מהאסטרטגיה המתמשכת שלנו לספק מערכת שלמה של שירותים מבוססי ענן ללקוחות, כולל פתרונות עיקריים של רגולציה של נתונים".

 

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים