"הסימולטורים מסייעים לרפואה – מאפשרים לבצע ניתוחים טוב יותר"

"אימון על סימולטורים משפר את יכולות הניתוח של הרופאים, והקשר ביניהם מבוצע באמצעות הענן", כך אמר אריאל בן משה, מנהל פיתוח של סימביוניקס, כיום חטיבת ההדמיות ב-3D Systems

אריאל בן משה, מנהל פיתוח של סימביוניקס הישראלית, כיום חטיבת ההדמיות ב-3D Systems. צילום: יח"צ

"כמו שטייסים נעזרים בסימולטורים בחלק מהפעמים כי אימונים בשמיים זה דבר יקר ומסוכן, כך הסימולטורים יכולים לסייע בעולם הרפואה, לטובת רפואה טובה יותר. אימון על סימולטורים משפר את יכולות הניתוח של הרופאים. כך ניתן להגיע לתוצאות טובות יותר בניתוח", כך אמר אריאל בן משה, מנהל פיתוח של סימביוניקס הישראלית, כיום חטיבת ההדמיות ב-3D Systems.

לדבריו, "אנחנו פועלים בעולם ההדמיות ברפואה. הענן מסייע לנו לקשר בצורה טובה בין אלפי סימולטורים הנמצאים ברחבי העולם". הוא ציין כי "יש לנו קו מוצרים לרופאים, המאפשר לבצע ניתוחים להעלאת המיומנות ולתחקור טעויות".

סימביוניקס נוסדה ב-1997 על ידי רן ברונשטיין, עדנה חוזק ודוד ברקאי. החברה, אמר בן משה, עוסקת בפיתוח סימולטורים רפואיים למטרות לימוד ואימון רופאים ומתמחים בפרוצדורות זעיר-פולשניות. הסימולטור הראשון שפותח היה ה-GI Mentor, לאימון בפרוצדורות הקשורות לגסטרו-אנטרולוגיה. "אנו עובדים עם רופאים מובילים מרחבי העולם", אמר, "וממשיכים במהלך השנים לפתח סימולטורים נוספים בתחומי הרפואה השונים, ביניהם קרדיולוגיה, אולטרא-סאונד, לפרוסקופיה, ניתוחים רובוטיים ועוד. אנו מובילים בתחום, ומאז 2012 שולטים בשוק הסימולטורים הממוחשבים. אחד הפיתוחים עליו גאוותנו, הוא סימולציה ספציפית לחולה, שמאפשרת אימון על האנטומיה של החולה – לפני ביצוע ניתוח לתכנון מדויק".

ב-2014 נרכשה סימביוניקס על ידי 3D Systems תמורת 120 מיליון דולרים. כיום ממשיכה החברה לפתח ולייצר בישראל את הסימולטורים הרפואיים שלה, תחת ניהולו של ברונשטיין, המשמש כסגן נשיא למחקר ופיתוח בחטיבה הרפואית של החברה העולמית.

3D Systems מספקת מוצרים ושירותים בתחום התלת-מימד, כולל מדפסות תלת מימד, חומרי הדפסה, שירות לתכנון והדפסת מוצר על פי דרישה וכלי תכנון דיגיטליים. "בעקבות הרכישה, הפכנו לחלק מהיחידה הרפואית של 3D Systems", ציין.

לדייק את הטיפול

היחידה הרפואית של החברה, הסביר בן משה, "מתמחה בתכנון וייצור כלים רפואיים המותאמים לחולה, במטרה לדייק את הטיפול, תחום המכונה Precision Medicine. בנוסף, החברה מציעה שירות לתכנון וירטואלי של פרוצדורות רפואיות, עליהן מתבססים רופאים בעת ניתוח. התכנון כולל פירוט שלבי הניתוח וכן הדפסת כלים לחולה הספציפי, בהתבסס על נתוניו, לשימוש במהלך הפרוצדורה".

באחרונה, אמר בן משה, "הוצאנו לשוק תוכנה חדשה, D2P,
(DICOM to Print), לבניית מודל אנטומי וירטואלי, המתבסס על נתוני MRI או CT של החולה, כולל הכנה להדפסת תלת-מימד. זו מקלה על עבודת הרופאים ומסייעת להם בתכנון פרוצדורה עתידית. כך, יש לנו כיום את כל המרכיבים הנחוצים – משלב התכנון ועד שלב ההדפסה בתלת מימד, או שימוש במשקפי VR. אלו יכולות המקלות על מנתחים להגיע לתוצאה רפואית מדוייקת".

"מהקמת החברה", אמר, "מערכות ה-IT שלנו יושבות על גבי הענן של אמזון ווב סרביסז,, מהלך שהוכח כמוצדק מאז ועד היום. כל התפעול השוטף של ה-IT, עדכוני תוכנה ואיתור תקלות – כולם נעשים בענן אמזון ווב סרביסז. יש לנו אלפי סימולטורים ברחבי העולם, והענן מסייע לקשר ביניהם. הוא מאפשר לנו לגשת לכולם, לצורכי עדכונים ושירות. הענן נותן לנו לפתח חוויית לקוח של פורטלים לאימון בקהילה הרפואית. כך, הרופא הבכיר שולח את הזוטר להתאמן עם תכנית האימון, והבכיר יכול לעקוב מה-iPad שלו אחר פעולות הזוטר".

לדבריו, "הסימולטורים הם שירות ענן מלא מקצה לקצה, הניתן לשימוש בכל עת ובכל נקודה בעולם. אנו משתמשים בשירותי AppStream של AWS להזרמת הסימולציות התלת ממדיות ולהרצתן בכל נקודת קצה של הלקוח. עוד אנו עושים שימוש במערכת האחסון 3S של אמזון ווב סרביסז בנפח של טרה בייטים רבים. במהלך הסימולציה הפעולות מעובדות במערכת EC2 ומציגות את התפוקה הוויזואלית בזמן אמת במסך, כולל כל נתוני הביקורת".

"פתחתי שווקים חדשים באפס עבודה בעזרת שירותי הענן של AWS", סיכם בן משה, "הענן מסייע לנו להוביל את השינוי התרבותי שעובר על עולם הרפואה באימון ואימוץ של טכנולוגיות חדשות כמו סימולציות, בינה מלאכותית והדפסה בתלת מימד. הענן מסייע לנו לקדם תהליך המשפר את הטיפול הרפואי והופך אותו לבטוח יותר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים