"ארגון שעובר טרנספורמציה דיגיטלית ממתג עצמו כארגון מתקדם וחדשני"

אמרה חנה שראל, מנכ"לית מידעטק ● לדבריה, פעמים רבות מתברר שהסיבה העיקרית של חברות לביצוע תהליך של המרה דיגיטלית הוא שמישהו אחר בתחום שלהן עושה את זה

חנה שראל, מנכ"לית מידעטק. צילום: ניב קנטור

"כשאנחנו מדברים על העולם הדיגיטלי אנחנו לא מדברים על טכנולוגיה כזו או אחרת אלא על הממשקים שעומדים מול הלקוחות. המניע לכל העולם הזה הוא יצירת חוויה דיגיטלית שלמה ללקוחות, והטכנולוגיה היא זו שרותמים כדי לתמוך בשינוי הזה. היא לא זו שנמצאת במרכז. ויש עוד היבט חשוב: ארגון שעובר תהליך של המרה דיגיטלית ממתג את עצמו כארגון מתקדם וחדשני, ועובדים מאוד רוצים לעבוד בחברות מתקדמות", אמרה חנה שראל, מנכ"לית מידעטק.

שראל דיברה בהרצאה שנתנה במסגרת כנס 'הטרנספורמציה הדיגיטלית של עולם ה-ERP' שנערך ביום ה' בשבוע שעבר באולם האירועים לאגו שבראשון לציון בהפקת אנשים ומחשבים.

שראל הגיעה כדי לספק למקצוענים שהגיעו לכנס, שנערך זו הפעם השלישית, מידע על פרויקט ה-ERP שיצרה החברה עבור כביש 6 חוצה צפון, פרויקט אותו כינתה כ'אספקת חוויה דיגיטלית בתנועה'. בו הטמיעה החברה את הפתרונות של פריוריטי שהבחירה, לדבריה, הייתה פשוטה "מכיוון שהיא כבר מוכנה מאוד לעולם הדיגיטלי".

לפי שראל, יותר מפעם מתברר שהסיבה העיקרית של חברות לביצוע תהליך של המרה דיגיטלית הוא שמישהו אחר בתחום שלהן עושה את זה. "כשהן מבינות שהארגון המתחרה שלהם כבר עשה את זה, אז הן מתחילות להניע כי הן מבינות שאין להן ברירה אחרת, הן ייעלמו. עם זאת, לפעמים זה מאוחר מדי, הרבה מדי מאוחר, ולא חסרות דוגמאות. כנראה שאחת הידועות ביותר היא של רשת השאלת קלטות הוידאו הענקית בלוקבאסטר שלא ידעה לעבור לעולם הדיגיטלי והתרסקה לחלוטין לצד העלייה של נטפליקס", היא אמרה.

המרכיבים שצריכים להכניס לתבשיל

שראל סיפרה מה הם המרכיבים שצריכים להכניס לתבשיל כדי להצליח בתהליך של דיגיטציה. "הדבר הראשון והכי חשוב הוא לגבש אסטרטגיה דיגיטלית מלאה כלל האפשר ולמפות את כל נקודות המגע מול הלקוח, לזהות את כל התהליכים שיתרמו לשביעות הרצון של הלקוח כדי שזה יוביל לעוד לקוחות. רק אחרי זה מתיישבים לבדוק מהי הטכנולוגיה שאנחנו צריכים כדי לממש את זה", סיפרה שראל.

הטכנולוגיה, אמרה, בסופו של דבר בארגון היא מערכת ERP. "אנחנו כאמור משתמשים ב-פריוריטי, שמציעה הרבה מאוד כלים כולל הקמת יישומים בדרך קלה מאוד, שהיא גם הבסיס לפרויקט שלנו. המרכיב השלישי, שהוא בניית או הטמעת פתרונות משלימים לכלים שמגיעים במערכת כמו צ'אט-בוטים, אפליקציות וגם אתרים ברשת. אנחנו במידעטק עושים את כל הפתרונות הללו מקצה לקצה כדי להגיע למקום הנכון, כדי לאפשר ללקוח לעמוד בקצב הקיום הדיגיטלי הנדרש ממנו כיום", אמרה.

לטענתה, מידעטק היא כיום החברה הגדולה ביותר ליישון פרויקטים שמבוססים על פריוריטי. "אנחנו נותנים שירות מקיף, הכולל שירות מערכת, אירוח בענן, תמיכה וגם מציעים מודולים שבנינו בעצמנו העוזרים ללקוחות לקבל פתרונות מדויקים ומותאמים יותר", ציינה שראל.

היא סיפרה גם על האתגרים עמם נדרשה החברה להתמודד ביישום הפרויקט בכביש 6 חוצה צפון, בעיקר בהיבט של החוויה הדיגיטלית ללקוח המשתמש בשירותי הכביש, כשאחד האתגרים היה הצורך ברישום חדש ונפרד לכביש גם עבור אלו שמשתמשים בשירותי כביש 6 חוצה ישראל

"היה ברור לנו שיש לא מעט לקוחות שלא יבינו למה בכלל צריך את זה, ולכן אנחנו חייבים לאפשר לעשות את זה בקלות. מכיוון שכך הקמנו אתר ואפליקציה נגישה ללקוחות עוד הרבה לפני שהכביש התחיל לעבוד בפועל כדי לספק את כל ההסברים וכדי לאפשר יצירת מנוי קלה מאוד", סיפרה.

לדבריה, האתגר השני היה הנגשת מידע בזמן אמת. "הרעיון הוא ליצור חוויה דיגיטלית שתנגיש מידע ללקוחות עוד לפני שהם נכנסים לכביש, כמו למשל האם יש פקקים או תנועה כבדה, כדי לאפשר להם לבחור עוד לפני שהם מתחייבים, וזה מידע שמגיע מהרבה מאוד חיישנים שנמצאים לאורך הכביש. אתגר נוסף היה הצורך בזיהוי מהיר של רכבים, כי יש עשרות אלפי נסיעות ביום. אנחנו טוענים שיש בין חצי למיליון תמונות בכל יום, וצריך לבצע פענוח ולהבין מי נסע בכביש וכדי להביא את המידע לתוך מערכת החיוב המורכבת שלנו. גם היה ברור לנו שאנחנו צריכים לאפשר תשלום מהיר, גם עבור מי שלא נרשם כמנוי, וגם באמצעות מערכות צד שלישי כמו חיוב אוטומטי בפנגו", היא סיכמה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים