הממונה על מניעת הטרדות מיניות בתיאטרון נאשם בעבירות מין דרך האינטרנט

נגד אביתר לארי, סמנכ"ל תיאטרון האינקובטור בירושלים, והממונה על יישום "האמנה למניעת הטרדות מיניות בעולם המשחק" בתאטרון – הוגש כתב אישום בגין שורה ארוכה של עבירות מין שביצע באינטרנט בצעירים וקטינים בגילאי 15 עד 24 שנים

צילום אילוסטרציה: BigStock

מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הגישה ביום ו' כתב אישום לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד אביתר לארי, סמנכ"ל תיאטרון האינקובטור בירושלים.

לארי, בן 32, מירושלים, משמש כממונה על יישום "האמנה למניעת הטרדות מיניות בעולם המשחק" בתאטרון האינקובטור מטעם "שח"ם – ארגון השחקנים בישראל". הוא נאשם בשורה ארוכה של 26 עבירות מין שביצע באינטרנט בקטינים וצעירים בגילאי 15 עד 24 שנים. העבירות בהן מואשם לארי הן שגרם למעשה סדום בהסכמה שהושגה במרמה, גרם מעשה מגונה בהסכמה שהושגה במרמה והעברת מידע כוזב במחשב.

על-פי כתב האישום, אשר הוגש על ידי עו"ד שיר בן-עמי רויטמן, לארי פגע מינית באמצעות האינטרנט ב-17 צעירים, וכן יצר קשר וניסה לפגוע מינית ב-10 צעירים נוספים. הפרשה נחקרה על-ידי יחידה 105 בלהב 433 שבמשטרת ישראל.

חשבונות אינסטגרם פיקטיביים

כתב האישום מתאר מסכת מתמשכת של מספר שנים, שבמהלכה לארי פנה לצעירים רבים באמצעות יישומים ואתרי היכרויות שונים, תוך שימוש בזהות בדויה של נערה צעירה, במטרה לפתותם במרמה להתכתב עמו, ובהמשך – להצטלם עבורו בעירום מלא, או חלקי, ולבצע בעצמם מעשי סדום ומעשים מגונים. לשם כך, לארי פתח חשבונות פייסבוק, אינסטגרם וסקייפ פיקטיביים, הנחזים להיות של בחורה צעירה בשם "דינה כלפון", באמצעותם יצר קשר עם הצעירים. כך, הוא פתח שלושה חשבונות אינסטגרם פיקטיביים בשמות dina.kalfon ,dina.jhones ו- DanielaKalfon; חמישה חשבונות פייסבוק פיקטיביים בשמות Dina Jhones, דניאלה דינה כלפון, דניאלה חלפון, דינה כלפון, ו- Dina.jhones.39 ; חשבון סקייפ פיקטיבי, וכן חשבון פיקטיבי ביישומון Camsurf בשם דניאלה חלפון. הוא העלה לחשבונות אלה תמונות של נערות, אותן הוריד מהאינטרנט, במטרה להציג תמונות אלה כתמונותיהן של הבחורות הצעירות שאליהן התחזה.

17 הצעירים שלחו ללארי תמונות מיניות, וכן קיימו עמו שיחות וידאו בסקייפ במהלכן צילמו עצמם מבצעים בגופם מעשים מיניים, לבקשתו. במהלך שיחות הווידאו, לארי לא הפעיל את מצלמת המחשב שלו, כך שהצעירים נראו לעיניו, אך הוא לא נראה לעיניהם. כמו כן, הוא נמנע מלהפעיל את המיקרופון, ובמקום לדבר עמם, הוא נהג להקליד את דבריו אליהם.

עם הגשת כתב-האישום, ביקשה הפרקליטות לעוצרו עד תום ההליכים על רקע מסוכנותו, תוך הדגשת השימוש באינטרנט על מנת להתקשר עם קורבנותיו.

בבקשת המעצר עד תום ההליכים, כתבה עו"ד בן-עמי רויטמן כי "לארי פעל בצורה מניפולטיבית ומתוחכמת, בשיטתיות ובדפוס פעולה חוזר, כלפי מספר רב של קטינים ובגירים, תוך שהוא מנצל את מאפייני האינטרנט המאפשרים לנהל התכתבויות ושיחות וידאו באנונימיות. מעשיו, היקפם ונסיבותיהם, מלמדים על המסוכנות המינית הגבוהה הנשקפת ממנו ועל הדחפים המיניים השולטים בו, כשברור שהוא נעדר כל יכולת להימנע ממימושם".

מנכ"ל תיאטרון האינקובטור אריק עשת, מסר בתגובה: "נודע לנו על החשדות והאישום מתוך אתרי החדשות באינטרנט, כמו לשאר הציבור. העבירות לכאורה נעשו מחוץ לתחום תיאטרון האינקובטור וללא כל קשר לעבודתו המנהלית בתיאטרון. תיאטרון האינקובטור מוקיע כל הטרדה מינית ועבירות מיניות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים