מה עושים ההיי-טקיסטים במדי צה"ל?

לרגל ציון יום ההצדעה השנתי לחיילי המילואים שחל היום (ה') שוחחנו עם כמה היי-טקיסטים חיילי מילואים, שסיפרו לנו על השירות שלהם, על ההווי ועד כמה הוא תורם לא רק למדינה, אלא גם להם עצמם ● פרוייקט מיוחד

רועי שוורץ, ראש קבוצה בסטארט-אפ הישראלי ביזאבו. צילום: יח"צ

אחת הדרכים לתרומה בחברה הישראלית היא שירות מילואים. נכון, מדובר בחוק וזאת לא ממש בחירה, אבל היי-טקיסטים לא מעטים מחליפים פעם בשנה-שנתיים את הבגדים שאיתם הם מגיעים לעבודה במדי ירוק זית ויוצאים לתרום להגנת המדינה.

היום (ה'), ל"ג בעומר, הוא יום ההצדעה השנתי לחיילי המילואים. לכבוד היום הזה שוחחנו עם כמה היי-טקיסטים חיילי מילואים, שסיפרו לנו על השירות שלהם, על ההווי ועד כמה הוא תורם לא רק למדינה, אלא גם להם עצמם.

רועי שוורץ, ביזאבו

רועי שוורץ הוא ראש קבוצה בסטארט-אפ הישראלי ביזאבו. שוורץ משרת ביחידת ההדרכה של MLRS השייכת לחיל התותחנים. במסגרת תפקידו במילואים חונך רועי חיילים בסדיר ובמילואים על תורת הלחימה והכלים של היחידה בשטח.

הוא שובץ ביחידה אחרי שירות סדיר משמעותי בתותחנים, לצד קצינים ומספר בכירים בחיל שבקיאים בתורת ההדרכה והפעלת הכלים.

"על אף האתגר הקיים בשילוב בין שירות מילואים, חיי משפחה ועבודה, לאור העובדה שהמייסדים ורבים מהאנשים ב-ביזאבו ביצעו שירות משמעותי בסדיר ובמילואים, הצבא נוכח באלמנטים שונים בחברה כמו הצורך לדחוף קדימה כל הזמן, תרבות התחקור, וגם באופן בו החברה מאפשרת לאנשיה לבצע שירות מילואים." סיפר שוורץ.

קוסטה זייצב, מהנדס תוכנה בחברת הסייבר בתחום הרכב ארגוס. צילום: יח"צ

קוסטה זייצב, מהנדס תוכנה בחברת הסייבר בתחום הרכב ארגוס. צילום: יח"צ

קוסטה זייצב, ארגוס

קוסטה זייצב (28), מהנדס תוכנה בחברת הסייבר בתחום הרכב ארגוס, מבצע כחודש של ימי מילואים בשנה במסגרתם הוא מעביר גיבושים לצעירים לפני גיוס המעוניינים להצטרף לצוללות גם הם, זאת לאחר ששירת בסדיר בשייטת 7 של הצוללות כלוחם בצוות הצוללות.

"במסגרת התפקיד בסדיר אני וחבריי לצוות בעצם מפעילים את מערכות הצוללות, מפליגים ליעדים שונים, עושים אימונים ומבצעים ומשתפים פעולה עם יחידות מבצעיות אחרות של ישראל" הוא סיפר על התפקיד שהוביל אותו גם לשירות מילואים משמעותי.

"מדובר ביחידה מובחרת התנדבותית ויש לה מסלול הכשרה ארוך, לכן הייתי צריך לחתום קבע של שנה ושמונה חודשים. לקראת סיום השירות הייתי ראש צוות בצוללות ובחצי השנה האחרונה הייתי חלק מההכשרה של צוללנים והתפקיד הוביל אל התפקיד במילואים. בגלל הניסיון בניהול, הפכתי להיות מגבש לחבר'ה צעירים שרוצים להגיע לצוללות."

"למרות שלא כל חברי היחידה מבצעים מילואים באופן שוטף בגלל ענייני סיווג, רציתי להתנדב בשירות המילואים לכיוון של ניהול גיבושים והלכתי לזה מתוך ידיעה שאם אני נכנס לזה, אצטרך לתרום הרבה יותר ימים בשנה מהזמן הפרטי".

קוסטה סיפר על השילוב בין התרומה במילואים לעבודה בהיי-טק. "באופן כללי הרבה פעמים המילואים נופלים על אירועים גם בעבודה וגם בחיים האישיים. עדיין אני הולך תמיד בתחושת שליחות כי ניתנה לי האחריות לבחור ולסנן את האנשים שיזכו להגיע ליחידה בה העברתי זמן רב מהחיים שלי. אני רואה שליחות של ממש בטיפוח דור העתיד של אנשי הצוללות בצה"ל".

למרות הלחץ והעומס שנוצר כתוצאה מהמילואים קוסטה סיפר על הצד החיובי: "יש בזה שבירת שגרה בריאה של להפעיל את הגוף היטב, לעשות מסעות ולפגוש חברים ישנים מהשייטת. לפעמים זה מתיש וקשה, אבל זה חלק מהעניין במילואים"

גילי, 888

גילי (השם המלא אסור לפרסום) מנהל את צוותי התמיכה בארץ ובעולם בחטיבת הטכנולוגיות בקבוצת 888. הוא איש מילואים פעיל ביחידת החילוץ וההצלה 669.

גילי, בן 50, הוא פרמדיק רפואי ביחידה 669 מזה שנים רבות. בחמש השנים האחרונות המשיך לשרת ביחידה בהתנדבות: "לאחר ניסיון בתחום משירותי במגן דוד אדום ולאחר שנים של שירות ביחידה כולל מלחמת לבנון השניה, המבצעים האחרונים ברצועת עזה וכוננויות רבות אני גאה לשרת במקום משמעותי, בלב העניינים של הצבא ולהיות שותף להצלת חיים." אמר.

בעבודתו ב-888 מנהל גילי את הצוותים הקשורים לתחום התשתיות בישראל ובסניפי החברה בעולם, והוא מעיד שעצם העובדה שהחברה מקבלת את שירות המילואים שמתבטא בקרוב ל-30 ימי מילואים בשנה, מאפשרת לו לשלב בין תפקיד משמעותי בחברה טכנולוגית גלובלית לבין שירות מילואים משמעותי, הדורש כוננות והקפצות רבות.

אביב גורליק, מהנדס תוכנה בכיר בצוות המפתחים המיוחד ל-DDV ב-Innovid. צילום: יח"צ

אביב גורליק, מהנדס תוכנה בכיר בצוות המפתחים המיוחד ל-DDV ב-Innovid. צילום: יח"צ

אביב גורליק, Innovid

אביב גורליק הוא מהנדס תוכנה בכיר בצוות המפתחים המיוחד ל-DDV ב-Innovid שעוסקת בפלטפורמות פרסום בווידאו.

גורליק שירת בסיירת גולני וכיום הוא משרת ביחידת הפלת"צ של החטיבה. את דרכו בחברה החל עוד כשהיה סטודנט, כשכבר אז היה יוצא מדי שנה לשלושה שבועות עד חודש מילואים בשנה, כשהחברה מפרגנת ומעודדת זאת. לאחר סיום התואר עבר למשרה מלאה, כשהוא עדיין מקפיד על חודש מילואים בשנה.

לדבריו, "מעבר לכיף הגדול להגיע למילואים ולראות את כל החבר'ה מהצוות, זה גם בעל ערך עצום מבחינתי, לתרום למדינה. ולביטחון שלה. לא מובן מאליו גם הפרגון של Innovid, שמעודדת שירות מילואים גם בקרב שאר העובדים".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ערן

    חשוב ומשמעותי. כל הכבוד לחברות שעומדות לצד העובדים כשהם יוצאים למילואים

  2. מצדיע בהכנעה

    כל הכבוד כמובן למשרתים הממשיכים לתרום ולאנשים ומחשבים המפרסמים ומעודדים

אירועים קרובים