אנשי היי-טק ישראלים בחו"ל – רשות החדשנות קוראת לכם לחזור הביתה

הרשות יצאה בגל השני של קמפיין שמיועד לעשרות אלפי ישראלים ומקשר את אלה מהם שמעוניינים לחזור למאגר של 400 חברות היי-טק שמשוועות לכוח אדם ● בפעם הקודמת, הקמפיין הצליח להחזיר לארץ 500 איש

איילה מילר, ראשת תחום פיתוח הון אנושי ברשות החדשנות. צילום: עומר שפירא

רשות החדשנות החלה באחרונה לפרסם קמפיין רשת שקורא ל-15 אלף ישראלים שעובדים במקצועות ההיי-טק בחו"ל לחזור לארץ. הקמפיין, שנושא את הכותרת "חוזרים לישראל, חוזרים להיי-טק", הוא חלק מהפעילות של הרשות ליישום החלטת הממשלה מהשנה שעברה, שעסקה בדרכים לצמצום המחסור החמור בכוח האדם בענף.

רשות החדשנות מאתרת את אותם ישראלים בקבוצות בפייסבוק, במדיות חברתיות אחרות ובעזרת הנספחים הישראלים בחו"ל' ובמידה שהם מגלים נכונות עקרונית לשוב הביתה, מקשרת אותם עם מאגר של 400 חברות היי-טק שמשוועות לכוח אגם, בכללן ישראליות ורב לאומיות כמו אינטל, יבמ ומיקרוסופט.

חלק מהפונים מופנים למשרד לקליטת העלייה, שמציע להם את התכניות וההטבות שניתנות לתושבים חוזרים. ככלל, הפעילות להחזרת הישראלים נעשית בשיתוף משרדי ממשלה שונים, בהם משרד הכלכלה, כדי לתת מעטפת מלאה שקשורה בהחלטה לשוב לארץ.

איילה מילר, ראשת תחום פיתוח הון אנושי ברשות החדשנות, שמובילה את המיזם, אמרה לאנשים ומחשבים שזהו הגל השני של הקמפיין, שהחל לפני שנה. על פי נתוני משרדי הממשלה, בשנה שעברה, בין היתר בעקבות הקמפיין, חזרו לישראל 500 איש, שרובם עבדו במקצועות ההיי-טק בארצות הברית, והנחת היסוד היא שהם שולבו בתעשייה. מתחילת הגל הנוכחי של הקמפיין ועד כה הגיבו כ-100 ישראלים שבודקים אפשרויות לחזור לארץ.

"אנחנו מודעים לכך שההחלטה לחזור לישראל לא מורכבת רק מנושא התעסוקה, אם כי הוא חשוב", ציינה. "בטרם יצאנו לקמפיין עשינו סקר עומק וגילינו שהפרופיל של הישראלים שעובדים בהיי-טק בחו"ל הוא אנשים ששוהים שם בין חמש לשמונה שנים, בעלי השכלה גבוהה, בוגרים – כלומר, לא צעירים בשנות ה-20 לחייהם, והכי חשוב הוא שיש להם ניסיון רב, מעצם עבודתם בחברות גדולות".

"כמה עשרות הצעות עבודה לכל ישראלי שרוצה לחזור"

"נתון נוסף שגילינו בעקבות הסקר הוא שהדבר שחסר במידה הרבה ביותר לישראלים בחו"ל בתחום התעסוקה הוא הקשר עם האקו-סיסטם בארץ, שבאופן טבעי לא קיים בגלל שהותם מעבר לים. כאן אנחנו באים לעזרתם", הוסיפה מילר. לדבריה, "על כל קישור שאנחנו עושים, הישראלי שמתעניין בחזרה לארץ מקבל כמה עשרות הצעות עבודה, כך שיש פה באמת סיכוי להחזיר את אותם ישראלים הביתה".

"אנחנו יוצאים מתוך הנחה שהאנשים שאנחנו מייעדים עבורם את הקמפיין יתברגו בקלות בתעשייה, עם תנאי שכר לא פחות טובים מאשר הם מקבלים כיום ועם פוטנציאל לאתגרים מעניינים שיש בתעשייה הישראלית", ציינה.

מילר הדגישה את הניסיון של רשות החדשנות לצמצם את המחסור בכוח אדם בהיי-טק בדרכים נוספות, ובכללן בסיוע בצירוף עובדים ממגזרים שונים, כגון חרדים וערבים, ובמניעת נשירתם של עובדים קיימים.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ד"ר אלכס גולוד

    כל הכבוד לפעילות מי יתן ותצליחו. אבל על מנת למלא השורות החסרות יש להשקיע בדור הצעיר. תלמידי בית הספר הם שימלאו השורות ובהם יש להשקיע. כיום אוכלוסיות התלמידים מסיימות בחינות בגרות ללא כל הבנה על תעשייה , תעשייה עתירת ידע וכאן יש להשקיע מאמץ.

אירועים קרובים