"באג'ייל, העובדות מביסות את הדעות"

"אלה מביסים את הדעות ומביאים לתוצאות טובות יותר", אמר קווין גולדסמית, סמנכ''ל טכנולוגיות ב-onfido

קווין גולדסמית, סמנכ''ל טכנולוגיות ב-onfido. צילום ניב קנטור

"בבואנו לממש תפיסת פיתוח באג'ייל, עלינו להתבסס על נתונים ועובדות. אלה מביסים את הדעות ומביאים לתוצאות טובות יותר. אנו רוצים אמת מנומקת, מבוססת נתונים. אם תבינו את הנתונים, את הלקוחות, את הסביבה העסקית שלכם – תוכלו לבסס את פעילותכם על המציאות וכך להשיג תוצאות טובות יותר, ובמהירות", כך אמר קווין גולדסמית, סמנכ"ל טכנולוגיות ב-onfido.

גולדסמית, שבעברו היה סגן נשיא לפיתוח ב-ספוטיפיי, דיבר במליאה המרכזית בכנס Agile Israel 2019. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך אתמול (ג') באולם אירועים LAGO בראשון לציון, בהשתתפות מאות מקצוענים מהתחום. הכנס נערך זו הפעם ה-12, תחת הכותרת All Together Now. את המליאה המרכזית הנחתה יעל גרוהמן-רבינוביץ', שותפה ומאמנת בכירה לאג'ייל, אג'יילספארקס.

 "אוטונומיות אינה שווה לאנרכיה"

לדברי גולדסמית, "העקרון השני למימוש נכון של אג'ייל הוא שמהירות האיטרציות חשובה יותר מהאיכות שלהן. מהירות בלא נתונים משמעה שאינך לומד, כי אתה תרוץ ותיתקע בעץ ביער. אך גם נתונים בלא מהירות יביאו לכך שתגיע לאט ולא טוב".

גולדסמית הציג את מחזור חיי הפיתוח בהשראת Lean startup: "מתחילים מנתונים, משם עוברים לבניית החזון. לאחר מימושו מתחילים בניסיונות, אז בוחנים ולומדים האם הדרך הייתה נכונה. כאשר רואים שהרעיון מומש כהלכה, זה מניע את המוצר קדימה. אז מקבלים משוב מהלקוחות, גם הם מבוססי נתונים וככה מתקדמים". לדבריו, "את היעד של השגת המהירות מקבלים דרך לימוד. צוותים אוטונומיים הולכים מהר יותר, ותוך כדי הם לומדים יותר".

צוותים אוטונומיים, אמר, "הם בעלי חופש לפעול ביחידות, הם מועצמים באופן מלא ויש להם משאבים למלא את המשימה והמחויבות שנטלו על עצמם. גם האחריותיות (accountability) גדלה, כי הפרטים בצוות האוטונומי אחראים איש לרעהו". מימדים נוספים אמר גולדסמית, "הם הצורך בהקשר, קונטקסט, הצמצום של התלות בצוותים אחרים, שקיפות – ואמון".

גולדסמית סיכם את דבריו באומרו כי "יש לזכור כי אוטונומיות אינה שווה לאנרכיה. הכל צריך להיעשות בחבילות קטנות – מיקרו-שירותים, פיתוחים זריזים, אפליקציות עצמאיות. כל אלה מאפשרים יכולת לקבלת אחריות בצורה מלאה. בדרך זו ניתן למצות יותר מהפיתוח באג'ייל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים