ביטול תקנות נייטרליות הרשת: מאסר למאיים ברצח על משפחתו של יו"ר ה-FCC

20 חודשי מאסר נגזרו על אדם מקליפורניה, שאיים ברצח על משפחתו של אג'יט פאי, יו"ר רשות התקשורת הפדרלית האמריקנית, בעקבות הצלחתה לבטל את התקנות

מאסר. צילום אילוסטרציה: BigStock

20 חודשי מאסר נגזרו בסוף השבוע על אדם מקליפורניה, שאיים ברצח על משפחתו של אג'יט פאי, יו"ר רשות התקשורת הפדרלית האמריקנית (ה-FCC), בעקבות הצלחתה לבטל את תקנות נייטרליות הרשת.

לדברי התביעה, מארקארה מאן, בן 33, שהודה באשמה בספטמבר 2018, שלח לפאי את איומיו באימייל בתקווה שהם יגרמו לו לשנות את עמדתו בנוגע לתקנות נייטרליות הרשת.

בדצמבר 2017 הצליחה ה-FCC, בהובלתו של פאי, לבטל את תקנות נייטרליות הרשת, שנכנסו לתוקף ב-2016, כשברק אובמה היה בבית הלבן. התקנות אסרו על ספקיות לתת יחס מועדף בתעבורת האינטרנט ואסרו עליהן להאט או לחסום תעבורת תוכן או להציע תעבודה מהירה בתשלום נוסף. הסיבה לביטול הייתה נעוצה בעיקר בתפיסה הכלכלית השונה שמנהיג דונלד טראמפ מאז שנבחר, שמקדמת שוק חופשי עם רגולציה מוגבלת בהרבה. הן טראמפ והן פאי הביעו התנגדות לתקנות הנייטרליות עוד לפני שטראמפ נבחר, וטראמפ מינה את פאי לתפקיד יו"ר ה-FCC במטרה שהאחרון יוציא יממש את המדיניות הכלכלית של טראמפ.

מאוחר יותר התקבלה עתירה נגד ביטול התקנות, ובית המשפט הותיר על כנן את תקנות הנייטרליות. בנובמבר האחרון שוב הגיש ממשל טראמפ ואיגוד של חברות הטלקומוניקציה ערעור על ההחלטה שהותירה את התקנות, וספג שוב הפסד בבית המשפט העליון בוושינגטון, שסירב לשמוע את הערעור, כך שתקנות הנייטרליות עדיין בתוקף.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים