"הקוד הפתוח – נדבך מרכזי באימוץ דיגיטל ובינה מלאכותית"

"הקוד הפתוח הוא אבן הבניין שכל ארגון בונה את פתרונות הנתונים שלו לפיו. אין בינה מלאכותית ומדע נתונים בלא קוד פתוח", אמר מוטי הדס, סגן מנהל חטיבת מוצרי התוכנה במטריקס

מוטי הדס, סגן מנהל חטיבת מוצרי התוכנה במטריקס. צילום: ניב קנטור

"העובדה שרוב הארגונים נמצאים כבר בקוד הפתוח הפכה לאקסיומה: רוב העננים הציבוריים וכל העננים הפרטיים הם מבוססי קוד פתוח. רוב הפתרונות לעולם הביג דטה הם מבוססי Hadoop, ספארק, קפקא ואפאצ'י, כולם פרויקטי קוד פתוח. הקוד הפתוח הוא אבן הבניין שכל ארגון בונה את פתרונות הנתונים שלו לפיו. אין בינה מלאכותית ומדע נתונים בלא קוד פתוח", כך אמר מוטי הדס, סגן מנהל חטיבת מוצרי התוכנה במטריקס.

הדס, המשמש גם כמנהל מטריקס Open Source, דיבר בפתח כנס רד האט, פיצה וטכנולוגיה. הכנס, בשיתוף אנשים ומחשבים ומטריקס, נערך היום (ה'), זו הפעם ה-21, בסינמה סיטי גלילות.

בשנה החולפת, אמר הדס, "השקנו יחידה עסקית חדשה – Matrix Open Source. היא מונה עשרות מקצועני קוד פתוח, ארכיטקטים, מהנדסים, ואנשי תמיכה ומכירות, שרובם ככולם מתמקדים בעולמות ה-Open Data". לדבריו, "אנחנו נמצאים בעולם הקוד הפתוח שנים רבות. ב-2003 הבאנו ארצה את רד-האט. האמנו בה ובתרבות הקוד הפתוח שהיא המייצגת הנאמנה שלה: שיתופיות מרובת משתתפים, המביאה לפתרון בעיות מהיר יותר וליצירת סטנדרטיזציה ברמה גבוהה יותר".

"לאחר מכן, ב-2014", אמר, "התחלנו להפיץ בישראל את MongoDB – מפתחת מסד הנתונים NoSQL בקוד פתוח, הפופולרי בקרב מפתחים ומקצועני IT. זאת, הודות לגמישות ולגישה הסקלבילית שלו. שימושים נפוצים ב-MongoDB כוללים שימושי ביג דטה תפעוליים ואנליטיים, ניהול תוכן ואספקתו, תשתיות ניידות וחברתיות, ניהול נתוני משתמשים וריכוז נתונים". הוא ציין כי "לפני מעט יותר משנה, MongoDB הנפיקה בבורסה לפי שווי של מיליארד וחצי דולרים. בתוך שנה היא נסקה לשווי של שבעה מיליארד. זו אינה חברת חד-קרן, אלא עדות להצלחת הקוד הפתוח".

הדס הוסיף כי "ב-2016 התחלנו בייצוג Hortonworks שהתאחדה עם קלאודרה, העוסקת בהפצה מסחרית של פתרונות Hadoop Big Data לארגונים. פתרונות אלה מאפשרים יצירת אגמי נתונים (Data Lake), ארגוני מבוסס עשרות, מאות ואלפי שרתים – בעלויות נמוכות, בסביבה ייעודית שעונה לאתגרים של ארגונים בתחומי חיזוי אנליטי, תצוגה יחידה של מידע, גילוי וחיקור מידע, צמצום עלויות ETL ואחסון, וכן עבודה עם NoSQL. זהו הפתרון היחידי שהוא 100% קוד פתוח, ו-Hortonworks היא התורמת הגדולה לפרויקט ה-Hadoop ולפרויקטים הנלווים לו. היא משפיעה על הקהילה ומעורבת בפרויקטי קוד פתוח רבים".

פתרון אחוד לצוותי מדעי הנתונים בארגון

ב-2018, אמר הדס, "הבאנו ארצה את RapidMiner – פלטפורמת מדעי הנתונים המבוססת על קוד פתוח. היא מספקת פתרון אחוד לצוותי מדעי הנתונים בארגון, כולל הכנת המידע, לימוד מכונה, אנליטיקה ומודלים מתקדמים של חיזוי. כך, הארגון יכול לבנות מודלים מבוססי לימוד מכונה ולהטמיע אותם בהליך הייצור והפיתוח במהירות מרבית. RapidMiner מפחיתה את המורכבות בהליך האנליטיקה והעברת המידע, באמצעות אינטגרציה מובנית למגוון פתרונות קוד פתוח נפוצים בתחום כגון Hadoop ,Tensorflow ו-Spark".

הדס הוסיף כי "כל ארבע החברות הללו, לקחו את ה-DNA, התרבות של הקהילה והשיתופיות בבניית הפתרון מרד-האט. חברות אלה, ברובן, הוקמו על ידי מנהלים בכירים יוצאי רד-האט".

לדבריו, "ארגונים המממשים את תפיסת הקוד הפתוח במערכי המחשוב שלהם, מקבלים מנוע של חדשנות, המספק תועלות עסקיות, טכנולוגיות, תפעוליות וכלכליות. הקוד הפתוח מוביל את הטרנספורמציה הדיגיטלית והביג דטה – ואנחנו מובילים את הקוד הפתוח בישראל". הדס הוסיף כי "הארגונים המובילים בעולם מדברים על קונטיינרים, אינטרנט של הדברים, מיקרו-שירותים, טרנספורמציה דיגיטלית וביג דטה. כל המגמות החמות ביותר קורות בקוד פתוח – וקשורות לרד-האט. יש כיום הבנה גורפת, לפיה את תחומי הטרנספורמציה הדיגיטלית וכל עולם הביג דטה מוביל עולם הקוד הפתוח".

הדס סיים באומרו כי "אנו מסייעים לארגונים בבניית הארכיטקטורה הנכונה, כיצד לשלב פרויקט קוד פתוח וכיצד להגיע למצב בו הכל יעבוד יחד. הפיתוח מבוסס הקוד פתוח כבר לא נועד ל-IT אלא מטרתו לייצר אימפקט עסקי. הביג דטה והקוד הפתוח הפכו לרלוונטיים עבור ההיבטים העסקיים בארגון".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים