One1 תטמיע מערכת לניהול תכניות העבודה בתקשוב הממשלתי

החברה זכתה במכרז של רשות התקשוב הממשלתי ותבצע את ההטמעה בשנים הקרובות, בהדרגה ● ההיקף הכספי של הפרויקט: עשרות מיליוני שקלים

במכרז החתימה הדיגיטלית של ממשל זמין ברשות התקשוב

One1 זכתה במכרז של רשות התקשוב הממשלתי להקמת מערכת מידע ממוחשבת לדיווח וניהול של תכניות העבודה בתחום התקשוב בכל משרדי הממשלה ויחידות הסמך – כך דיווחה החברה אתמול (ב'). ההיקף הכספי של הפרויקט מוערך בעשרות מיליוני שקלים.

הפרויקט החל בימים האחרונים והוא יתנהל בצורה אג'ילית במשך כמה שנים, עד שיקיף את כל המשרדים. זוהי הפעם הראשונה שבה הממשלה משקיעה במערכת אינטגרטיבית ואחודה, שתוכל לפקח ולתאם בין כל פרויקטי התקשוב הממשלתיים, ובכך תתרום לייעול ולחיסכון תקציבי.

זכייתה של One1 בפרויקט השאפתני באה בסיומו של מכרז דו שלבי שנמשך שנתיים, שבמהלכו נבחנו חמישה פתרונות שונים. One1 תהיה אחראית לאפיון ופיתוח המערכת, יישומה, וכן לאספקת תשתיות ושירותי אבטחת מידע. המערכת שנבחרה למימוש הפרויקט היא MySP (ר"ת My Single Point), שהחברה מייצגת בישראל ומתקינה אותה בארגונים נוספים בארץ. היא תוקם בסביבת הענן Azure של מיקרוסופט.

בשלב הראשון של הפרויקט, שצפוי להתרחש ברבעון הבא, One1 תפתח ותספק מערכת תוכנה כשירות (SaaS) בסביבת ענן, שתשמש למחשוב מלא של דיווח תכניות העבודה השנתיות בתחום התקשוב בכל משרדי הממשלה. בשלב השני תוקם מערכת PPM מרכזית לניהול פרויקטים, דרישות, משאבים, סיכונים, שינויים ועוד. באמצעות המערכת יוכל כל משרד בממשלה לאמץ פונקציונליות מלאה.

לדברי יהודה אופיר, מנהל אגף בכיר למשילות, בקרה ושקיפות ברשות התקשוב הממשלתי, הפרויקט הוא חלק מתכנית העבודה של הרשות, ונועד להגברת הסינרגיה בין כל הגורמים הטכנולוגיים בממשלה ולשתף ביניהם ידע באופן רוחבי. "נושא זה חזר על עצמו והועמק בתכנית לשנים 2019-2022, בה נקבע כי הרשות מקימה מערכת לניהול תהליכי משילות תקשוב, שתשמש כלי ניהול מרכזי ותספק תמונת מצב ברורה וסדורה עבור הרשות ועבור יחידות התקשוב הממשלתיות, בדגש על תהליכי ניהול תכניות עבודה ותקציבים", אמר.

לגבי תהליך ההטמעה, אופיר העריך שכמו תמיד, יהיו מספר משרדי ממשלה "חלוצים" שיטמיעו תהליכים רוחביים, ואחריהם יבואו המשרדים האחרים.

אילה קדרון, מנהלת החטיבה לפיתוח מוצרים ב-One1. צילום: עידן סבח

אילה קדרון, מנהלת החטיבה לפיתוח מוצרים ב-One1. צילום: עידן סבח

אילה קדרון, מנהלת החטיבה לפיתוח מוצרים ב-One1, אמרה כי "המכרז צפוי לחסוך לממשלה משאבים רבים ולהעניק לרשות יכולת פיקוח על כלל התהליכים שהיא מנהלת".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים