משואת ההצלחה האישית בחו"ל: ג'וני סרוג'י ודדי פרלמוטר

ג'וני סרוג'י, סגן נשיא בכיר לחומרה באפל. צילום: קובי קנטור ז"ל

בחרנו בדדי פרלמוטר כי הוא הישראלי שהגיע לתפקיד הבכיר ביותר באחת החברות הכי גדולות בעולם – אינטל, ובג'וני סרוג'י כי הוא הגיע למעמד בכיר מאוד בחברה רב לאומית (במקרה שלו – באפל), על אף היותו בן לאחד המגזרים המודרים בחברה הישראלית.

סרוג'י, ערבי נוצרי מחיפה, מכהן כסגן נשיא בכיר לחומרה באפל. הוא עבד בקריירה שלו בחברות רב לאומיות נוספות – במעבדות המחקר של יבמ בחיפה ובאינטל ישראל, והצטרף לאפל ב-2008.

לכאורה, המקרה של סרוג'י מהווה הוכחה לטענה שמי שרוצה – יכול, ושעל אף ששייכים למגזר שסובל מתת ייצוג בהיי-טק, אפשר להגיע לתפקידים בכירים. אלא שבחרנו אותו מפני שהוא מהווה הוכחה שעובדים ומנהלים מכל שכבות ומגזרי האוכלוסייה יכולים להצליח – דבר שנראה מובן מאליו, אבל לא בא לידי ביטוי מספק בקומות ההנהלה של חברות ההיי-טק בישראל.

דדי פרלמוטר. צילום: אקליפטוס

דדי פרלמוטר. צילום: אקליפטוס

פרלמוטר הוא מאלה שפועלים להגברת המגוון, שצוין בפסקה שלמעלה. הוא יו"ר משותף של המועצה הציבורית לקידום ההיי-טק בחברה העברית, מיסודה של צופן – עמותה שפועלת להעלאת מספרי המועסקים הערבים בהיי-טק הישראלי, ושנבחרה אף היא כמדליקת משואה בפרויקט זה. בנוסף, בבחירות האחרונות הוא הצטרף כמועמד מספר 2 במפלגת גשר של אורלי לוי-אבוקסיס, שחרטה על דגלה את החברתיות. המפלגה לא עברה את אחוז החסימה ופרלמוטר לא קיבל את התואר ח"כ.

לאינטל הוא הגיע ב-1980 ועזב אותה ב-2014, מפני שלאחר מינויו של בריאן קרזניץ' למנכ"ל, הוא רוקן למעשה את תפקידו של פרלמוטר מתוכן. במהלך הקריירה שלו באינטל הוא קיבל על עצמו את האחריות לפיתוח מעבדי הפנטיום והיה מנכ"ל מרכז המחקר של החברה בחיפה כשהיא פיתחה את מעבדי הסנטורינו. בהמשך הוא קיבל את האחריות על כל ההחלטות שנוגעות לפיתוח טכנולוגיות למעבדי החברה.

ניר צוק, המייסד וסמנכ"ל הטכנולוגיות של פאלו אלטו. צילום: קובי קנטור ז"ל

ניר צוק, המייסד וסמנכ"ל הטכנולוגיות של פאלו אלטו. צילום: קובי קנטור ז"ל

מועמדים נוספים: ניר צוק – את צ'ק פוינט הוא אמנם לא הרג, אבל צוק אחראי לפאלו אלטו – אחת החברות היותר בולטות בעולם אבטחת המידע והסייבר, ואחת המתחרות של ענקית האבטחה הישראלית, שבה החל את דרכו. כשהקים את פאלו אלטו, צוק לקח את הידע שלו בפיירוולים – ה-תחום של צ'ק פוינט, לפחות בשנותיה הראשונות – והעביר אותו לחברה החדשה. אולי כנקמה ואולי כגימיק, הוא קרא לעצמו Check Point Killer ועשה, ועדיין עושה, כל שביכולתו כדי להתחרות בה. אם לשפוט לפי תוצאות הרבעון החולף, הרווח הנקי של פאלו אלטו אמנם היה קטן מזה של צ'ק פוינט, אבל היא עקפה אותה, ובהרבה, בהכנסות. בעוד שההכנסות של החברה של שויד הגיעו ל-472 מיליון דולר, אלה של החברה של צוק עמדו על 711 מיליון.

מימין: אדם נוימן, ממייסדי WeWork, יחד עם בנג'י זינגר, מנכ"ל WeWork ישראל. צילום: עומרי שפירא

מימין: אדם נוימן, ממייסדי WeWork, יחד עם בנג'י זינגר, מנכ"ל WeWork ישראל. צילום: עומרי שפירא

אדם נוימןWeWork היא בין החברות הבולטות בצמיחה שלהן בשנים האחרונות, ולא בכדי – נוימן, שהקים אותה יחד עם שותפו, מיגל מקלבי האמריקני, הובילה את מהפכת מתחמי העבודה, שצצו בשנים האחרונות כמעט תחת כל עץ רענן, וזכתה להרבה חיקויים בשל כך. WeWork החלה מסניף לא גדול בסוהו בניו-יורק, שנחנך ב-2010, ומונה כיום עשרות רבות של סניפים ברחבי העולם, בהם 11 בישראל. נוימן עשה מהנסיקה הזאת הון רב, וקרוב לוודאי שיעשה הרבה יותר מההנפקה שלה, שצפויה בקרוב.

לרשימה המלאה של המשואות ומדליקיהן לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים