יזכור: 567 אנשי חיל הקשר, המחשבים ואגף התקשוב נפלו במערכות ישראל

הנופלים הללו הם חלק מ-23,741 חללי מערכות ישראל ו-3,150 האזרחים שנרצחו באירועי טרור, שנהרגו מאז 1860 ועד היום ● לדברי אלוף (מיל') שלמה ענבר, נשיא העמותה להנצחת חללי חיל הקשר והתקשוב, "יש לעשות הכל על מנת שהמדינה תהיה ראויה לזכר נופליה"

יום הזיכרון. צילום: BigStock

הערב (ג') בשעה 20:00 תישמע צפירה ברחבי הארץ לזכר 23,741 חללי מערכות ישראל ו-3,150 האזרחים שנרצחו באירועי טרור. בתוכם, 567 אנשי חיל הקשר, האלקטרוניקה, המחשבים ואגף התקשוב נפלו מאז שנות ה-40' ועד היום – כך נמסר מצה"ל.

ספירת החללים החלה עוד בטרם הקמת המדינה, והיא כוללת 74 לוחמים-קשרים שפעלו ולחמו בשורות ההגנה, האצ"ל והלח"י. הנופלים הללו הם חלק מ-23,741 חללי מערכות ישראל ו-3,150 האזרחים שנרצחו באירועי טרור, שנהרגו מאז 1860 ועד היום. מניין חללי מערכות ישראל כוללת את חללי צה"ל, השב"כ, המוסד, המשטרה, שירות בתי הסוהר ונופלי המחתרות והבריגדה היהודית.

אתר העמותה להנצחת חללי חיל הקשר והתקשוב נמצא במרכז יהוד, שמאמצת את אגף התקשוב וההגנה בסייבר. האתר הוקם ב-1989 ומונצחים בו גם חללים שהיו בני יהוד אולם אינם מהחיל. מדי שנה נערך בו טקס זיכרון, בהשתתפות נציגי המשפחות השכולות, אנשי העמותה ונציגי עיריית יהוד.

אלוף (מיל') שלמה ענבר, משמש נשיא העמותה להנצחת חללי חיל הקשר והתקשוב. ענבר שימש כקשר"ר (קצין קשר ואלקטרוניקה ראשי) בתקופת מלחמת יום הכיפורים, ולפני כן היה מפקד יחידה 848, לימים 8200. לאחר מכן הועלה לדרגת אלוף, כראש המו"פ במשרד הביטחון.

אלוף (מיל') שלמה ענבר, נשיא העמותה להנצחת חללי חיל הקשר והתקשוב

אלוף (מיל') שלמה ענבר, נשיא העמותה להנצחת חללי חיל הקשר והתקשוב

"נזכור את חללי צה"ל כולם, שבזכותם קמה מדינת ישראל"

בראיון לאנשים ומחשבים אמר ענבר כי "נזכור את חללי צה"ל כולם, שבזכותם קמה מדינת ישראל. האגף וחיל הקשר, התקשוב וההגנה בסייבר התפתח במהלך השנים, בשל ההתקדמות הטכנולוגית שנמשכת כל הזמן. חיל הקשר הוא מהפעילים ביותר בצה"ל. נזכור לא רק את 567 חללי החיל, אלא גם את הפצועים, הנכים בנפשם ובגופם, ובעיקר – את המשפחות השכולות שהקריבו את היקר להן מכל לטובת הקמת המדינה וההגנה עליה לאחר שהיא קמה. המשפחות הן הנושאות בנטל בכל ימות השנה. אנו יכולים לחגוג את הניצחון הגדול, רק בזכות אלה שהקריבו את נפשם, כדי שנוכל לחיות בתפארה. אנו מייחלים לשקט ולשלווה, אולם חיים ברעש ומהומה, תמיד היו ויהיו לנו אויבים, ותמיד נצטרך לעמוד בפרץ".

אתר העמותה להנצחת חללי חיל הקשר והתקשוב ביהוד, אמר אלוף (מיל') ענבר, "מזכיר, מציין ומנציח – לא רק את הנופלים, אלא גם את המשפחות השכולות ואת הפצועים. בלא מורשת החיל ומורשת הנופלים – אין עתיד ואי אפשר להמשיך. אנו מטייבים את המורשת באמצעים חדשניים. מי פילל לפני 70 שנה שלירח תגיע חללית ישראלית? מי חשב שהאגף יעסוק בהגנת הסייבר?".

"אנו ממשיכים את רוחם של הנופלים", סיכם נשיא העמותה ענבר, "הם יתוו לנו את הדרך ולאורם נלך. יש לעשות הכל על מנת שהמדינה תהא ראויה לנופלים שלה. נמשיך לשאוף לשלום ולהיערך למלחמה".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים