הקשר"ר: "הצפירות מאפשרות לנו להתעמת עם מחיר החרות הלאומית"

כתב תא"ל יריב ניר, קצין קשר ותקשוב ראשי באגף התקשוב וההגנה בסייבר – לקראת יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל תשע''ט, הנפתח הערב (ג')

תא"ל יריב ניר, הקשר"ר. צילום: דובר צה"ל

"שבוע הזיכרון הזה מגיע לשיאו ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל. הצפירות הדקות מאפשרות לנו לשקוט, להתעמת עם מחירה הכבד של החירות הלאומית, להתאחד עם זכרם של הנופלים ועם כאבן של המשפחות השכולות – ולהוקיר להם תודה גדולה", כך כתב תא"ל יריב ניר, קצין קשר ותקשוב ראשי באגף התקשוב וההגנה בסייבר, לקראת יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, שנפתח הערב (ג').

בימים אלה, כתב תא"ל ניר, "אנו עומדים בפתחו של חודש משמעותי ומיוחד במדינתנו. חודש המגלם בתוכו את המאורעות המרכזיים שעיצבו את האתוס של מדינת ישראל בעת המודרנית, ומשמשים לנו כאבן בוחן רבת משמעויות בהיבטים האישיים, הלאומיים והאוניברסליים כאחד. לפיכך, ראוי כי נתקין את דעתנו על העתים הללו ועל האופן בו אנו בוחרים כיצד לראות איך כל אחד ואחד מהם פוגש אותנו".

"ביום זה אנו פוגשים את הנורא והיפה בנפשו של האדם"

"יום הזיכרון לשואה ולגבורה מהווה את תחילתה של התקופה", כתב הקשר"ר, "ביום זה אנו פוגשים את הנורא והיפה בנפשו של האדם. ראוי שיידע העם היהודי לומר בקול צלול וברור, כי הוא נחוש ברצונו ובטוח בכוחו לחיות חיי עמל ויצירה בביטחון, לאורם של ערכי מוסר השזורים בדברי עם ישראל".

"בערבו של יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, יום כואב זה", כתב תא"ל ניר, "ולאורה של ההקרבה, מתערבב, נמהל, ואז מתחלף האבל בחגיגות העצמאות, באופן שקשה להכלה. פעמים כה רבות אנו נמצאים בדיסוננס בין שני כוחות מנוגדים אלה, המושכים כל אחד למחוזות שונים בתכלית בנפשנו. המתח המתמיד המלווה את המעבר הזה, הפך לחלק כה בלתי נפרד מהשיח החברתי, עד כי עצם הפולמוס אודותיו היה לשלב מהותי המזקק את מהות החגיגות – הדואליות של ההקרבה והמשמעויות הנגזרות ממנה, הן באבל שהן מותירות בלבנו והן בשמחה ובאושר שהן מאפשרות לנו בחיינו. ביום העצמאות עצמו אנו חוגגים את קיומה של המדינה, בה החיבור האישי והקולקטיבי לגאווה והשמחה במדינתנו – משתלבים עם עולם הערכים לאורו אנו חיים".

רצף אירועים זה, ציין הקשר"ר, "מאפשר לנו כמפקדים לעסוק בזיכרון הקולקטיבי מחד, ולהפנים את האחריות המונחת על כתפנו לשמור על ביטחון האזרחים ולשמש מודל לעשייה זו באגף התקשוב וההגנה בסייבר, מאידך. אני חש כי באגף מתקיימת עשייה מהותית, המקיימת את הטוב והרצוי במדינתנו".

"החיבור המשמעותי של החיל לתקופה זו", חתם תא"ל ניר את מכתבו, "הוא חיבור שאני רואה כבעל חשיבות עליונה. המדובר בפעילות הנחלת מורשת החייל. זו, יחד עם הנצחת החללים, ועם הקשר לבית חיל הקשר והתקשוב והעמותה להנצחת חללי חיל הקשר והתקשוב – מהווים נדבך מרכזי בהווייתו של החיל. אנו מאחל לכולכם שתקופה זו תהיה משמעותית עבורכם ושהיא תחזק אצל כל אחד ואחת מכם את אותם יסודות יצוקים – עליהם נשענת העוצמה המשותפת שלנו".

.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים