גוגל: מערכת ההפעלה למכוניות תתנהל כסביבה פתוחה

הענקית מעוניינת למשוך מפתחי צד שלישי על מנת שיציעו אפליקציות חדשות ומותאמות במיוחד למערכות בידור ומידע לרכב, שיתבססו על המערכת שלה

גוגל ברכב. צילום: BigStock

גוגל מתכוונת להפוך את מערכת ההפעלה שלה למכוניות, Android Automotive, לסביבה פתוחה.

הענקית רוצה למשוך מפתחי צד שלישי כדי שאלו יציעו אפליקציות חדשות ומותאמות במיוחד למערכות בידור ומידע (Infotainment Systems) שיתבססו על המערכת של גוגל.

החברה מחפשת בעיקר מפתחי אפליקציות בידור ומוזיקה, והיא הודיעה שהמפתחים יוכלו להתחיל ליצור את האפליקציות הללו עם תחילת כנס Google I/O 2019 שיחל השבוע.

השם הראשון שהוזכר יהיה של ענקית שירותי הזרמת המוזיקה ספוטיפיי

המערכת הראשונה בה יוכלו המפתחים להשתלב, תשולב ב-Polestar 2, מכונית חשמלית לחלוטין שפותחה בידי קבוצה עצמאית שפועלת תחת וולבו.

השם הראשון שהוזכר יהיה של ענקית שירותי הזרמת המוזיקה ספוטיפיי, אך בגוגל מתכוונים להרחיב את היריעה כמה שיותר גם אל מפתחות ותחומים אחרים.

מערכת ההפעלה Android Automotive OS, להבדיל מ-Android Auto שהינה בעצם ממשק גרפי, היא מערכת הפעלה מלאה המבוססת על לינוקס, כמו מערכות ההפעלה האחרות של החברה, אך כזו שעברה התאמה לשימוש ייעודי במכוניות חכמות.

מעבר לוולבו הכריז גם התאגיד פיאט קרייזלר שמערכת ההפעלה החדשה של גוגל תשולב בגרסה החדשה של מערכת המידע והבידור Uconnect. בנוסף גם רנו, ניסן ומיצובישי הכריזו, כברית שיתוף פעולה כי יש להן כוונה להשתמש ב-Android Automotive OS, אך עדיין לא הוסיפו פרטים מעבר לכך.

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. here

    If a single of the bets on a parlay loses, the entire parlay loses.

  2. blog editor job

    Writerbay.com appears to choose writers who are often on the internet on their method.

  3. Concrete Contractor Houston Texas

    Hi there, just became alert to your blog through Google, and found that it's really informative. I'm gonna watch out for brussels. I'll appreciate if you continue this in future. Many people will be benefited from your writing. Cheers!

אירועים קרובים