מארק בניוף תורם 30 מיליון דולר למאבק בתופעת חסרי הבית

המיליארדר ומנכ"ל Salesforce, ביחד עם אשתו, מרימים את הסכום לטובת מחקר שעוסק בתופעת ההומלסיות ושעורכת אוניברסיטת קליפורניה בסן פרנסיסקו

מארק בניוף, מנכ"ל סיילספורס. צילום: יח"צ

המיליארדר ומנכ"ל Salesforce, מארק בניוף, ואשתו, ליין, תורמים נתח נוסף מהונם האישי בכדי לעזור להילחם בתופעת חוסר קורת הגג הרווחת בארצות הברית בכלל ובסן פרנסיסקו בפרט. השניים הודיעו על תרומה נדיבה בגובה 30 מיליון דולר, שיסייעו במימון מחקר בן חמש שנים בהובלת אוניברסיטת קליפורניה שבסן פרנסיסקו.

שמה של היוזמה, שתושק כבר ב-1 ביוני הקרוב, יהיה The UCSF Benioff Homelessness and Housing Initiative.

"לפתור את המשבר של חסרי קורת הגג"

בהצהרה רשמית מטעם בני הזוג בניוף נכתב כי העולם זקוק להכוונה "למען האמת על חוסר הבית. יוזמת UCSF Benioff Homelessness and Housing תהיה כוכב הצפון, שיספק את הנתונים המחקריים העדכניים ביותר, ונתונים מבוססי ראיות, בכדי להבטיח שאנחנו משקיעים בתכניות שיסייעו לפתור את המשבר של חסרי קורת הגג".

בניוף, שנולד וגדל בסן פרנסיסקו, ושכיום הוא המנכ"ל של המעסיקה הגדולה ביותר בעיר, היה פעיל בנושא גם בעבר. לפי CNN, בשנה שעברה הוא דחף לקדם את מה שכונה Proposition C, הצעה למיסוי חברות גדולות הפועלות בעיר במטרה להשתמש בכספים כדי להתמודד עם מצוקת חסרי הבית המקומית. ההצעה עברה בהצבעה מקומית ומחכה לאישור בבית המשפט.

שת"פ עם המרכז לאוכלוסיות חלשות באוניברסיטה

ד"ר מרגוט קושל, מהמרכז לאוכלוסיות חלשות (Center for Vulnerable Populations) של האוניברסיטה, תוביל את היוזמה החדשה ואמרה שהתרומה של 30 מיליון דולר מטעם בניוף היא השקעה שתסייע לחוקרים להתמודד עם משבר שהעסיק ראשי עיר רבים במשך עשרות שנים – איך לעצור את מה שהיא לכאורה בעיה חסרת פתרון ונמשכת, חסרי הבית החיים ברחובות הערים בארה"ב.

המחקר שתוביל קושל עומד להתעמק במה שאנחנו יודעים ולא יודעים על אנשים החיים כהומלסים, ולנסות לאתר מה בסופו של דבר חסר ומה עובד ואינו עובד בניסיונות להוציאם מהרחובות.

כך למשל, "אנחנו רוצים לדעת מי צריך עזרה עם דיור ושירותים ומי צריך רק דיור," אמרה קושל, והבהירה כי במחקר המסוים "אנחנו באמת רוצים למקד את המשאבים שלנו".

הרעיון הוא להפיק מסקנות שיסייעו למדינות, לערים ולסוכנויות פדרליות להוציא כספים בצורה יעילה יותר במטרה לבחון רעיונות שונים למיגור התופעה. קושל אמרה כי החוקרים ינסו ככל הנראה "להשיק כמה פרויקטים ניסיוניים כדי לבחון כמה דברים חדשים", והרחיבה ש-UCSF מובילה את המחקר המסוים כיוון שלחיים ברחוב יש השפעות הרסניות על בריאות הציבור. היא הוסיפה ואמרה כי "אין תרופה חזקה כמו דיור".

המחקר יפעל אמנם לאורך חמש שנים, אבל קברניטיו מקווים לראות את המסקנות הראשונות שלו – שעתידות להיות רק חלק מרבות מאוד שיצטברו לאורך התקופה – כמו גם את הפקת הלקחים מהן, כבר בסתיו הקרוב.

 

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים