דרמה בריטית: שר ההגנה פוטר כי הדליף מידע רגיש על וואווי

גאווין וויליאמסון קיבל בעיטה מראשת הממשלה, תרזה מיי, משום שלדבריה היה מעורב בהעברתו של מידע מסווג מישיבת קבינט לגורמי תקשורת ● הדברים הגיעו אחרי חקירה שניסתה לברר איך הצליח הדיילי טלגרף לגלות שממשלת בריטניה מתכוננת להמשיך לפעול מול וואוווי בהקשר לפריסת רשת 5G במדינה וזאת למרות לחצים עליה להחרימה

תרזה מיי, ראשת ממשלת בריטניה. צילום: Painchak, BigStock

גאווין וויליאמסון, שר ההגנה הבריטי, פוטר על ידי ראשת הממשלה תרזה מיי, בעקבות מסקנותיה של חקירה שניסתה להתחקות אחרי המקור לדליפת מידע מהמועצה לביטחון לאומי בשבוע שעבר. המידע שהודלף קשור לקשריה של הממשלה הבריטית עם חברת וואווי הסינית בנוגע להשקת והפעלת רשתות הדור החמישי ברחבי הממלכה המאוחדת.

לפי הדיווחים, אתמול (ד') ביקשה מיי מוויליאמסון לעזוב את תפקידו בממשלתה לאחר שלדבריה "איבדה אמון ביכולתו לשרת בתפקיד שר ההגנה וכחבר הקבינט שלה".

החקירה, שנוהלה על ידי סר מארק סדוויל, היועץ לביטחון לאומי, נפתחה לאחר שמידע מדיונים סודיים שהתקיימו ב-23 באפריל – שעסק בענקית התקשורת הסינית, וואווי, ובמעורבותה באספקת ציוד לרשת 5G לניידים בבריטניה – פורסם בעיתון הבריטי דיילי טלגרף.

וויליאמסון צויין בדיווחי הטלגרף כמי שהינו חלק מקבוצה קטנה של שרים שהשמיעו אזהרות מפני מעורבותה של הענקית הסינית בפריסת רשתות 5G במדינה, ושדבריהם נדחו על ידי ראשת הממשלה. זו יכולה להיות העילה להדלפה מטעמו, שעניינה היה החלטת המדינה להמשיך בעסקיה עם וואווי, למרות התנגדות נחרצת מטעם ארצות שונות במערב למהלך זה.

כידוע, המדינה שהביעה את ההתנהגות הקשה ביותר היא ארצות הברית, שם וואווי מוחרמת ומושמצת, ונחשדת ככזו המשתמש סוכנת זרה מטעם הממשל הסיני לצורכי ריגול.

יצוין כי וואווי, שהיא הספקית הגדולה בעולם של ציוד תקשורת, הכחישה שוב ושוב את ההאשמות הללו נגדה, אבל הלחצים להרחבת החרם עליה ולהתנערות ממנה בכל הקשור בטכנולוגיית הדור החמישי, ההולכת וקורמת עור וגידים כיום, נמשכים ביתר שאת.

אוסטרליה כבר החרימה את הציוד של וואווי מלשמש ברשתות המהירות של טכנולוגיית 5G, והחברה הסינית ממשיכה להיאבק קשות בכדי לשכנע את בריטניה שמוצריה בטוחים לשימוש.

וויליאמסון: לא הדלפתי דבר מישיבות הקבינט שעסקו בנושא

שר ההגנה המפוטר הכחיש נחרצות את הטענות שהוא המקור לדליפה. במכתב ששלח למיי, ושפרסם בחשבונו בטוויטר אמש, ציין השר לשעבר: "צר לי שאת מרגישה שההדלפות האחרונות מהמועצה לביטחון לאומי מקורן במשרד שלי, אני מאמין בתקיפות שזה לא היה המקרה".

במכתב הוסיף וכתב וויליאמסון כי "אני מכחיש בתוקף שאני מעורב באופן כלשהו בדליפה זו, ואני משוכנע כי חקירה יסודית ורשמית הייתה מצדיקה את עמדתי". הוא הוסיף והבהיר כי בחר שלא לקבל את הצעתה של ראשת הממשלה הבריטית להתפטר, כי לו עשה כן היה הדבר מעיד, לכאורה, על כך שהוא אשם.

מספר חברי פרלמנט בריטים לא השתכנעו מדברים אלו והשמיעו קריאות להעמדתו של ווילאמסון לדין עקב ממצאי החקירה ולא להסתפק בפיטוריו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים