טלטלה בשוק הריטייל: אמזון נכנסת לישראל – פנתה לספקים מהארץ

לאחר דיווחים והערכות במשך חודשים החלה החברה במהלכים להכנסת פעילות הקמעונות שלה לארץ ● במייל ששלחה למוכרים היא הזמינה אותם להצטרף לתכנית Local Delivery ● ההודעה השפיעה לרעה על מניות חברות הקניונים

אמזון. צילום: BigStock

תחום הריטייל בישראל עומד לעבור, כך נראה, טלטלה, לאחר שרשמית נודע על כך שאמזון מכניסה את הפעילות הקמעונית שלה לארץ. החברה ביצעה הלילה (ג') צעד ראשון במהלך כששלחה מיילים לספקים מישראל, שבהם היא הזמינה אותם למכור את המוצרים שלהם דרכה. הדבר כבר גרם לירידות בולטות במניות של חברות שמפעילות קניונים, ובפרט עזריאלי ומליסרון.

ההערכות והדיווחים על כניסתה האפשרית של ענקית הריטייל לישראל עלו בחודשים האחרונים. זאת, לאחר שנדמה היה שהיא דווקא לא תעשה זאת. אלא שנראה שהחברה שינתה את דעתה.

כפי שעשתה במדינות רבות אחרות כשנכנסה אליהן, אמזון מציעה למוכרים הישראליים להשתתף בתכנית Local Delivery, באמצעות החשבונות שלהם באתר. ההתניה היא שעליהם לספק את המוצרים בתוך חמישה עסקים. לא ברור בשלב זה האם אמזון תפתח מחסן לוגיסטי בישראל, אחד מני הרבים והגדולים שהיא מפעילה בעולם. כך או כך, אם ועד שזה יקרה, הספקים שיבחרו להשתתף בתכנית יצטרכו לאכסן ולספק את הסחורה בעצמם.

במייל ששלחה להם החברה הלילה נכתב כי "אנחנו שמחים להזמין אותך להיות חלק מקבוצת מוכרים נבחרת ולהשתתף בתכנית Local Delivery בישראל. התוכנית מאפשרת לך להשתמש בחשבון המוכר שלך ב-Amazon.com כדי למכור ולספק הזמנות ישירות ללקוחות בישראל, באמצעות המלאי שלך בישראל, דרך Fulfillment by Merchant".

החברה מציעה לספק לבצע את הרישום באופן מידי "כדי לפנות ללקוחות בישראל ולהרחיב את העסקים שלך". במייל צוינו מספר יתרונות שיש לתכנית: "היה בין הראשונים להציע הצעות ייחודיות המספקות חוויית משלוח משופרת ללקוחות מקומיים, להציע מבחר מקומי, כולל מוצרים ייחודיים הרלוונטיים ללקוחות מקומיים, לשפר את הסיכויים שלך לזכות בתיבת קנייה (Buy Box) עבור הזמנות הנשלחות לישראל ולשפר את יכולת הגילוי של המוצרים שלך בפני לקוחות מקומיים".

לא ברור מתי בדיוק השירות יחל לפעול

שני דברים נוספים שעדיין נותרים בגדר תעלומה הם האם האתר יהיה בעברית ומתי השירות יתחיל לפעול. בינתיים, כאמור, מסתפקת אמזון בהזמנת הספקים לרישום לתכנית.

הדיווחים על כניסת אמזון לישראל השפיעה לשלילה על חברות הקניונים בישראל: המנייה של עזריאלי בבורסה בתל אביב נפלה מפתיחת המסחר ועד לשעת פרסום הידיעה ב-2.63%; זו של מליסרון, שמפעילה עבור משפחת עופר את הקניונים שלהם ונכסי נדל"ן נוספים, ב-2.78%; והמנייה של ביג -ב-2%.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים