"בישראל יש מתקפת סייבר בכל 10 שניות – ועל ארגונים לאבטח את עצמם"

בראיון לאנשים ומחשבים מפרט אילן ברוק, סמנכ"ל החטיבה העסקית ב-HOT business, את האיומים העיקריים על ארגונים, מסביר למה כדאי להם להתגונן ומרחיב על הפתרונות של החברה בתחום

אילן ברוק, סמנכ"ל החטיבה העסקית ב-HOT business. צילום: רמי זרנגר

אילן ברוק, סמנכ"ל החטיבה העסקית ב-HOT business – מהם המגמות בעולם הסייבר כיום?
"בישראל יש מתקפת סייבר בכל 10 שניות. איומי הסייבר הפכו למתקדמים ומורכבים, וארגונים נדרשים לאבטח את עצמם.
האיומים הנפוצים כיום בארגונים הם: ניסיונות התחברות לאתרים עם משתמשים פיקטיביים; פריצה לאתרים והצגת הודעות שפוגעות בתדמית החברות; ושאיבת נתוני לקוחות מאתרי החברות. חבילות האבטחה שלנו מאפשרות לעסקים להגן על עצמם בצורה המיטבית.

לאור העלייה בהיקף איומי אבטחת המידע על הארגונים, באחרונה נכנסו לתוקף תקנות הגנת הפרטיות בנושא זה, שחלות על כלל המשק הישראלי ומיועדות להגן על האנשים שמידע אודותיהם קיים במאגרי המידע של הארגונים. התקנות קובעות תקנים ורמות סף לאבטחת המידע ומחייבות ארגונים לעבוד לפיהן".

מה HOT business מציעה לארגונים כדי להגן על עצמם?
"בשל הגידול בהיקף איומי אבטחת המידע על הארגונים וכניסה לתוקף של תקנות הגנת הפרטיות, ובמטרה לענות לשתי מגמות אלה, אנחנו מציעים לארגונים מבדקי אבטחה – Security Review. זאת, כדי להציף בפניהם פרצות וחורי אבטחה בארגון ולשקף עבורם את מידת החשיפה שלו לאיומי אבטחת המידע. המבדקים נערכים על ידי מקצועני אבטחה מנוסים, תוך יצירת פתרון מותאם לכל לקוח ארגוני. הם נועדו לאתר חורי אבטחה בנכסי הארגון, שעלולים לשמש האקרים כדי להשבית שירות, לגנוב מידע או לשבש את פעילות החברה. מדובר בכמה סוגי מבדקים: מבדק חדירות לאתר, מבדק חשיפה לאינטרנט, מבדק חוסן ומבדק הגנת פרטיות.

המבדקים מציפים פערים אל מול דרישות הרגולציה וסיכוני אבטחת המידע, וממליצים על תיקונם. בסיום המבדקים החברה מקבלת דו"ח מפורט שמציע פתרונות לתיקון הליקויים, במטרה לסייע לה להבין באילו מקומות רמת האבטחה איננה מספיקה לצורך עמידה בתקנות הגנת הפרטיות, ובכלל.

השירות מהווה חלק מהיצע שלם של פתרונות תקשורת ואבטחת מידע שאותם אנחנו מעניקים תחת קורת גג אחת".

מה לגבי שירותי תשתיות?
"באחרונה הרחבנו את ההיצע שלנו בתחום זה ואנחנו מציעים לארגונים חבילות משולבות Cyber & Fiber. אלה משלבות בין שירותי תשתית למוצרי אבטחת מידע – בחבילה אחת. החבילות כוללות קווי תמסורת במגוון רוחבי פס, נתבי אבטחת מידע ופתרונות הגנה על ציוד הקצה והסלולר מבית היצרנים העולמיים צ'ק פוינט ופורטינט. במסגרת חבילות Cyber & Fiber, לקוחות החברה יוכלו לבחור בין ארבעה מסלולים, המתאימים לגדלים שונים של חברות".

מדוע ארגונים נדרשים לשירותי אבטחת מידע והגנת הסייבר?
"המניע להיצע הנרחב של HOT business בתחום הוא שבשנה החולפת, הנזק שנגרם לעסקים בעולם כתוצאה מתקיפת סייבר הוערך בטריליון שקלים, כאשר ההערכה היא שעד 2021, המספר יעלה לשישה טריליון.

אחת המתקפות הנפוצות כיום על ארגונים הנה מתקפת כופרה. מדובר בנוזקה שפוגעת בעסקים על ידי הצפנת קבצי נתונים, ודרישת כופר לשם השבתם ושחזורם. בכל 40 שניות נפגעת חברה מכופרה ואחד מכל חמישה עסקים ששילמו את הכופר לא קיבלו את הנתונים בחזרה. רק הכנה מוקדמת ויישום של כלי אבטחה ייעודיים להתמודדות עם איום הכופר ימנעו מתקפות מסוג זה.

בנוסף, נמצא כי בשנה האחרונה יותר מ-65% מכלל הפריצות הארגוניות היו דרך הסלולר. נראה שההתקנים הניידים הם הדלת האחורית לפריצות לרשתות וחושפים נתונים רגישים של החברה. לכן, יש חשיבות רבה להגנה על המכשירים הניידים של העובדים".

מה הייחודיות בפתרונות של HOT business?
"בשנים האחרונות עלתה בצורה משמעותית המודעות לצורך באבטחת מידע ובהגנת סייבר איכותית. HOT business מאפשרת ללקוחותיה העסקיים להיות רגועים ובטוחים, וליהנות ממגוון פתרונות אבטחת מידע מקצועיים, שמעניקים מעטפת הגנה מלאה לעסק. השייכות לקבוצת התקשורת הבינלאומית Altice גורמת לנו להיות בקדמת הטכנולוגיה, עם סטנדרט השירות העסקי מהטובים בעולם. לקוח מקבל מאתנו מגוון פתרונות מוכלל, כחלק מהיתרון המרכזי של החטיבה – היותה One Stop Shop. אנחנו מעניקים לארגונים שירות מקצועי, המתבסס על ניסיון רחב ומעמיק שלנו בתחום.

יתרון נוסף נובע מהיות HOT חברה שמספקת גם פתרונות ומומחיות בעולם התשתיות, וגם פתרונות תקשורת ואינטגרציה. כך, הלקוח נעטף מכל צדדיו בשירות, במקצועיות ובמומחיות של HOT business.

לסיכום ניתן לומר ש-HOT business היא הגוף הראשון בישראל שמציע סל פתרונות מלא לעסקים בתחום אבטחת המידע בשילוב שירותי תשתיות תמסורת".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים