אבדת בקניון או בבית החולים? גוגל תעזור לך

שחררה אפליקציה חדשה למפתחים במטרה לקדם יכולות ניווט מדויק יותר בתוך מבנים

ניווט במבנים. צילום אילוסטרציה: BigStock

גוגל שחררה אפליקציה חדשה בשם WifiRttScan App שמיועדת לעזור למפתחים לפתח כלים המאפשרים לנווט באופן מדויק יותר בתוך מבנים.

האפליקציה זמינה ב-Google Play עבור משתמשים עם חשבון מפתחים, והיא ממנפת את תקן 802.11mc כדי לאפשר זיהוי מרחק אל רכיבים תומכים אחרים, וזאת במטרה להביא חלופה לשימוש לאיכון GPS שאינו יעיל בדרך כלל בתוך בניינים.

האפליקציה משתמשת ב-API ה-RTT שכבר שולב בתוך אנדרואיד 9.

מדובר בטכנולוגיה שמודדת את הזמן שעובר בעת שליחת אות אל התקן תומך, בשני הכיוונים, ועם וקטור תנועה. באמצעות זאת יכולה אפליקציה או התקן לספק הוראות ניווט מדויקות פחות או יותר, כשנכון לעכשיו מדובר בטווח דיוק של מטר עד שניים מהנקודה.

לזהות את שמות הנקודות שתומכות ב-RTT שמסביב

המטרה בסופו של דבר היא לספק כלי שיאפשר פיתוח אפליקציות שעוזרות להתמצא בתוך קניונים, בתערוכות גדולות וכדומה. כמו כן ניתן יהיה לספק מידע מבוסס מיקום גם בתוך מבנים, ואף להגדיל ולגרום למערכות לבצע פקודות מסוימות על פי הנחיה בהתאם למיקום המשתמש או כיוון הצעידה שלו.

האפליקציה מאפשרת בעת שמבצעים סריקה לזהות את שמות הנקודות שתומכות ב-RTT שנמצאות סביב, ובלחיצה על נקודה כזו אפשר לראות פרטים רבים נוספים כולל קואורדינטת אורך/רוחב וגם גובה, אם יש. כמו כן המטרה של גוגל היא לאפשר כעת למתחרים, חוקרים ויצרני ציוד לבחון את הכלי לצורך פיתוח יישומים מתאימים בעתיד הקרוב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים