STKI: שוק המחשוב הארגוני בישראל השנה – 7.63 מיליארד דולר

יצמח ב-4.4% ● מטריקס היא הגדולה בין חברות האינטגרציה, ולאחריה מדורגות: מלם-תים, חילן, One1, ואמן ● המגזר הממשלתי, האוחז בנתח שוק הגדול ביותר, של 21%, יצמח בכ-6% ויעמוד על 1.7 מיליארד דולר

שוק המחשוב הארגוני בישראל, הכולל חומרה, תוכנה ושירותים, צפוי להסתכם השנה ב-7.63 מיליארד דולרים, עליה של 4.44% לעומת 2018, כך מסר ד"ר ג'ימי שוורצקוף, מנכ"ל STKI , בכנס השנתי של החברה שנערך ביום ב' בחוות רונית.

רכש התוכנה על ידי ארגונים בישראל יגיע השנה ל-1.97 מיליארד דולרים, נתון המשקף עליה של 3.34% לעומת השנה שעברה. תוכנות תשתית יירכשו בהיקף של 342.9 מיליון דולרים, אפליקציות עסקיות בסכום של 597 מיליון דולרים, אפליקציות לניהול מידע בהיקף של 419 מיליון דולרים, ותוכנות לאבטחת מידע – בהיקף של 229 מיליון דולרים.  שאר הרכישות יכללו כלי תווכה, כלים לניהול IT, וכלי בקרה ושליטה לשימוש המנמ"ר.

רכש החומרה על ידי ארגונים בישראל יסתכם ב-2019 ב-1.75 מיליארד דולרים, נתון המשקף עליה של 1.82%% לעומת 2018. במסגרת שוק החומרה, רכש השרתים ב-2019 יסתכם ב-395.5 מיליון דולרים, רכש מחשבים האישיים על ידי ארגונים בישראל יסתכם השנה ב-295.5 מיליון דולרים. רכש התקני אחסון יעמוד על 155 מיליון דולרים, רכש התקני רשתות VoIP  והתקני אבטחה יהיה בהיקף של 434 מיליון דולרים. שאר הרכישות יכללו ציוד למרכזי נתונים, מדפסות, מוניטורים ועוד.

פילוח השוק לפי מגזרי תעשייה – STKI. צילום: מתוך נתוני STKI

רכש שירותי המחשוב (אינטגרציה) על ידי ארגונים בישראל יסתכם השנה ב-3.91 מיליארד דולרים, נתון המשקף עליה של 6.25% לעומת 2018. במסגרת שוק זה יירכשו שירותי יעוץ בהיקף של 145 מיליון דולרים, שירותי תחזוקה לחומרה ותוכנה בהיקף של 106 מיליון דולרים, ופרויקטים של תשתית יהיו בהיקף של 573.5 מיליון דולרים. פרויקטים של אפליקציות עסקיות ויישום יעמדו על 490 מיליון דולרים, פרויקטים של ניהול מידע יהיו בהיקף של 108 מיליון דולרים, פרויקטים של אפליקציות דיגיטליות יהיו בהיקף של 343.5 מיליון דולרים. פרויקטים של פיתוח יהיו בהיקף של 439.5 מיליון דולרים, שירותי מיקור חוץ ושירותים מנוהלים יעמדו על 530.5 מיליון דולרים. שירותי ענן לארגונים יהיו בהיקף של 515 מיליון דולרים. שאר הרכישות יכללו שירותי PMO, הדרכה, פרויקטים לבקרה, ממשל IT וניהול סיכונים, ושירותי  Team Expansion.

שוק החומרה על פי נתוני STKI. צילום: מתוך נתוני STKI

שוק החומרה על פי נתוני STKI. צילום: מתוך נתוני STKI

חלוקה בהיבט מגזרי

המגזר שבו יהיה השנה תקציב המחשוב הגבוה ביותר, הוא המגזר הממשלתי, האוחז בנתח שוק של 21% מכלל ה-IT בארץ. הוא יעמוד על 1.727 מיליארד דולרים, נתון המשקף עליה של 5.95% לעומת השנה הקודמת. אחריו מגיע המגזר הבנקאי, האוחז בנתח שוק של 12%. תקציבי המחשוב בבנקים בישראל יעלו השנה ב-10.87% לעומת 2018 ויסתכמו ב-1.02 מיליארד דולרים. שלישי הוא ענף ההיי-טק, לו 11% נתח שוק. בהיי-טק יעלו תקציבי המחשוב ב-7.01% והם יסתכמו ב-901 מיליון דולרים. רביעי הוא מגזר הייצור, ולו נתח שוק ב-IT של 10%. בתחום הייצור תהיה השנה ירידה קלה של 1.71% לעומת 2018, ותקציביו יסתכמו ב-860 מיליון דולרים. ה-IT במגזר הביטחוני אוחז בנתח שוק של 6%. הוא יעמוד השנה על 537 מיליון דולרים, נתון משקף גידול של 2.3%.

בתחום הבריאות יירדו השנה תקציבי המיחשוב  ב-2.89% לעומת 2018 ויסתכמו ב-340 מיליון דולרים. בתחום החינוך יעלו השנה תקציבי המחשוב  ב-1.03% לעומת 2018 ויסתכמו ב-295 מיליון דולרים. תקציבי המחשוב בענף הביטוח יעלו ב- 3.7% ויסתכמו ב-420 מיליון דולרים. בענף הטלקומוניקציה יעלו תקציבי המחשוב ב-13.04% ויסתכמו ב-260 מיליון דולרים. בעסקים קטנים ובינוניים יירדו תקציבי המחשוב השנה ב-6.1% ויעמדו על 385 מיליון דולרים.

שוק Vתוכנה על פי נתוני STKI. צילום: מתוך נתוני STKI

שוק התוכנה על פי נתוני STKI. צילום: מתוך נתוני STKI

"ספקיות בעלות ערך מוסף"

מטריקס היא הגדולה בין חברות האינטגרציה, "ספקיות שירותי ערך מוסף", שם התחרות בין החברות בשוק גדולה במיוחד. למקום השני בין חברות האינטגרציה הגיעה מלם-תים. שלישית ניצבת חילן, שכוללת את נס, ווי אנקור ו-Qlikview ישראל. אחריהן מדורגות, לפי הסדר: One1 – הבעלים של כלנית ושל אוטומציה החדשה, אמן, יבמ ישראל, טלדור, קבוצת יעל ו-DxC ישראל.

בראש דירוג ספקיות החומרה ניצבת Dell-EMC, ולאחריה: סיסקו, לנובו, HP ו-HPE. בראש החברות הפועלות בשוק החומרה ניצבת מלם-תים ולאחריה One1, בינת, אמת מחשוב, מטריקס, בזק בינלאומי, טלדור, ו-י.א. מיטווך.

בראש ספקיות התוכנה ניצבת, כצפוי, מיקרוסופט, ואחריה סאפ, אורקל, יבמ, VMware, Salesforce, ServiceNow, ופריוריטי. החברה המקומית המספקת או מטמיעה תוכנה שעומדת במקום הראשון היא מטריקס, ובעקבותיה מלם תים, חילן-NessPRO, One1, קבוצת אמן, בינת, קליק מבית חילן, אמת מחשוב, וטלדור.

את תחום מיקור חוץ כולל מובילה חילן-נס, זו השנה הרביעית ברציפות. לאחריה ניצבות מלם-תים ויבמ ישראל. את תחום BSaaS, משמע שירות עסקי כשירות הניתן בענן, מובילה חילן-נס, ולאחריה מדורגות מלם-תים ו-One1.

שוק ספקיות ערך מוסף (אינטגרטורים) על פי נתוני STKI. צילום: מתוך נתוני STKI

שוק ספקיות ערך מוסף (אינטגרטורים) על פי נתוני STKI. צילום: מתוך נתוני STKI

"אנו רואים עליה בהשקעות במיחשוב, וגם אם בענף מסוים יש ירידה היא קטנה. החברות והארגונים בישראל מאמצים טכנולוגיות חדשות וזה נתון מעודד", אמר ד"ר שוורצקוף, "קיימת מודעות גוברת בקרב חברות וארגונים בישראל לעובדה שהמידע הוא המשאב הארגוני החשוב ביותר, ולכך שאנו חיים בעידן הכלכלה הדיגיטלית". ד"ר שוורצקוף סיים בציינו כי "החריג הוא מגזר העסקים הקטנים והבינוניים, שבו תהיה השנה ירידה של 6.1% בתקציבי ה-IT. ראוי לשקול צעדים לעודד מגזר זה להשקיע יותר בטכנולוגיה מתקדמת".

 

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים