"הבינה המלאכותית מייעלת את השיתופיות הארגונית"

"עד כה, אנשים היו רגילים ל'נגיעות' קלות של בינה מלאכותית בחיי היום יום הפרטיים שלהם; כעת, הבינה המלאכותית עולה שלב", אמר רפי שאלתיאל, מנהל ארכיטקטורת שיתופיות בסיסקו ישראל

רפי שאלתיאל, מנהל ארכיטקטורת שיתופיות, סיסקו ישראל. צילום: יח"צ

"עד כה, אנשים היו רגילים ל'נגיעות' קלות של בינה מלאכותית בחיי היום יום הפרטיים שלהם. כעת, הבינה המלאכותית עולה שלב, נכנסת לארגונים ומשפרת היבטים תפעוליים שונים בארגונים, וביניהם – את השיתופיות", כך אמר רפי שאלתיאל, מנהל ארכיטקטורת שיתופיות בסיסקו ישראל.

שאלתיאל דיבר באירוע Digital Transformation by Cisco . הכנס נערך היום (ב') במשרדי סיסקו ישראל בנתניה, בהשתתפות יותר מ-100 מלקוחות החברה. האירוע היה הרביעי בסדרה בת ארבעה מפגשים, כשכל מפגש התמקד בעולמות תוכן שונים הקשורים למסע הדיגיטלי – וזה היום דן בהיבטי שיתופיות.

לדברי שאלתיאל, "הבינה המלאכותית כבר נוכחת בחיינו, אף אם לא תמיד אנו מודעים לה. כך, כאשר אנו מפעילים ווייז בשעות אחר הצהריים או בערב, האפליקציה 'יודעת' שאנו בדרכנו מהעבודה הביתה". כעת, אמר, "מתחילים ליישם אותה גם בחיים העסקיים".

השימוש בכלי שיתופיות, הסביר, "התחיל עם המעבר ל-IP של טכנולוגיות השיתופיות, לאחר מכן התווספה היכולת של עבודה מכל מקום ולפני שנה, עיקר המאמץ של סיסקו היה בשיפור חוויית המשתמש. כעת, חלה עוד קפיצת מדרגה, עם שיתופיות קוגנטיבית. זו, למשל, כוללת תובנות הקשורות למפגשי שיחת ועידה בווידיאו. השילוב של בינה מלאכותית בפתרונות וובקס של סיסקו, הביא לבניית תהליכי עבודה טובים ומהירים יותר בארגונים, לשיפור הקשר בין קבוצות עבודה ובין משתתפי פגישות. כך, ניתן לטפל טוב יותר במסגרות עבודה מורכבות, בהן חלק מהצוותים נמצאים במקומות מבוזרים".

באחרונה, אמר שאלתיאל, "הכרזנו על Webex Assist, אשר מאפשרת למשתמשים להפעיל את השירות באמצעים קוליים. כך, באמצעות דיבור, ניתן לנהל היבטים בפגישה, כגון להתחיל פגישה, לוודא היכן היא נערכת, או אם החדר פנוי. בעזרת יכולות Proximity שהינה חלק מאפליקציית הוובקס, מתבצע קישור וזיהוי אוטומטי של הנמצאים בחדר מבוסס יכולות בינה מלאכותית. המערכת יודעת לבצע את ההקשרים ולהציע סיוע בהפעלה ובהתחברות לפגישות השונות. מימד נוסף בו הבינה המלאכותית מסייעת, הוא יכולת המערכת לאסוף מידע גלוי, הזמין ברשת וברשתות המדיה החברתית, ולהציג אותו תוך כדי הפגישה. כך, מתקבלת תמונה רחבה ומפורטת יותר על המשתתפים בפגישה. בדרך זו נדע טוב יותר מי האדם הנמצא מולנו, על המסך בחדר הפגישות, או היושב לידי".

"הבינה המלאכותית", סיכם שאלתיאל, "מייצרת קשרי עבודה טובים יותר בין עובדי הארגון, מעמיקה את התובנות של משתתפי הפגישה, ומהדקת את הקשר של הארגון עם לקוחותיו,

חונכות וירטואלית ותיכון וירטואלי

ערן קירשנר, רכז מערכות נחשון במט"ח, מרכז טכנולוגיה חינוכית, הציג שתי תכניות של משרד החינוך – "חונכות וירטואלית" (נחשון) ותיכון וירטואלי, המאפשר לתלמידים לגשת לבגרות בלמידה מרחוק. התכניות, הסביר, "עושות שימוש במערכת התקשורת והשיתופיות Webex של סיסקו, וההטמעה של המערכות נעשתה על ידי בזק בינלאומי. המטרה היא קירוב הפריפריה למרכז".

המניע לפרויקט, הסביר, "מגיע מכמה מקומות: המורה, המקבל תומך הוראה; ההורה, שלא נדרש לשלם עבור שיעורים פרטיים; הסטודנט, המשמש כחונך, אשר עובד מהבית בעבודה התורמת לחברה; והתלמיד, שמשפר את הישגיו".

במסגרת תכנית החונכות הווירטואלית, אמר קירשנר, "תלמידים עושים מעין שיעור פרטי ברשת. מדובר בכאלף שעות מדי ערב, בהן 8,000 תלמידים לומדים ופותרים תרגילים לקראת הבגרות. מדי שנה התלמידים מקבלים כ-300 אלף שעות חונכות, על ידי 1,400 סטודנטים אשר מעבירים את התגבור. מדובר בלמידה בקבוצות קטנות, עם חונך קבוע, הנפגש עימם מדי שבוע". הוא הוסיף כי "אנו מביאים לחונכים מאגר מצגות שניתן להעלות. אנו לוקחים את הטכנולוגיה ובעזרתה משלימים את ההוראה המסורתית של הבוקר. אנו שוברים את מחיצות הכיתה".

"הפרויקט עונה על צורך מובהק של התלמידים", סיכם קירשנר, "אשר יכולים ללמוד בשעות אחר הצהריים בקצב שלהם, בסביבה שלהם – ומכל מכשיר. התיווך לא פחות חשוב מהתוכן. במשובים שערכנו, 86% מהתלמידים דיווחו על שיפור בהישגיהם בזכות התכנית. 20% מהתלמידים הם דוברי ערבית. בחרנו בוובקס בגלל יציבות, ממשק, התאמה למובייל, ואנשי סיסקו ישראל. השאיפה היא להגדיל את התוכניות הללו משנה לשנה".

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים