למרות המחסור בכוח אדם: עלייה של 3% בלבד בשכר בהיי-טק

עובד היי-טק השתכר ברבעון הראשון בממוצע כ-28 אלף שקלים בחודש ● העלייה המתונה מפתיעה, בהתחשב בעובדה שהשכר של כלל השכירים במשק גדל יותר - ב-3.6% ● במקום הראשון: מפתחי הג'אווה ומפתחי האלגוריתמים

כמה הבכירים מרוויחים? צילום אילוסטרציה: BigStock

דו"ח חדש על מגמות השכר בהיי-טק מעלה ממצאים מפתיעים: למרות המחסור החמור בכוח אדם בענף, השכר הממוצע בו רשם ברבעון הראשון של השנה עלייה קלה בלבד – ונמוכה יותר מעליית השכר הכללית שנרשמה במשק. עם זאת, הנתון עדיין גבוה בהרבה מאשר בענפים אחרים.

על פי הדו"ח, שהוציאה חברת ההשמה see.V, שמתמחה בעולם ההיי-טק, השכר הממוצע בענף עמד בתקופה המדוברת על 28,069 שקלים לחודש – עלייה של 3% בלבד לעומת הרבעון המקביל אשתקד. זאת, בעוד ששכרם הממוצע של השכירים במשק רשם באותה התקופה גידול של 3.6% ל-10,474 שקלים.

בראש הטבלה נמצאים מפתחי הג'אווה ומפתחי האלגוריתמים, עם שכר של 31,500 שקלים לחודש. עליות שכר בולטות, של 7%, נרשמו בשכרם של מפתחי הפייתון, שעמד ברבעון על 29,830 שקלים לחודש, ובזה של מפתחי ה-++C, שהגיע ל-30 אלף שקלים. ירידות קלות נרשמו בשכרם של מפתחי האוטומציה ומפתחי המובייל.

"הרבעון הראשון של 2019 נפתח בתנופה של גיוסים בהיי-טק. זאת, למרות החששות מבית ומבחוץ", אמרה דניאל יוגב, מנהלת הגיוס ב-see.V. היא ציינה כי "במרץ פורסמו דו"חות מעוררי דאגה: החשב הכללי במשרד האוצר דיווח על גירעון בפברואר, שהוא הגבוה בהיסטוריה של ישראל, ומומחי ה-OECD עדכנו מטה את תחזית הצמיחה של הכלכלה העולמית מ־3.5% ל־3.3%, וציינו שהצמיחה באירופה יורדת בחדות – מ־1.8% ל־1% בלבד. יחד עם זאת, 2018 הייתה שנה טובה מאוד לתעשיית ההיי-טק בישראל, והגל הזה נמשך אל תוך הרבעון הראשון של 2019. הצמיחה המהירה של התעשייה יחד עם המחסור בכוח אדם טכנולוגי באים לידי ביטוי בעליות שכר שנרשמו כמעט בכל תחומי פיתוח התוכנה. מהבחינה הזאת, שוק הגיוס בתחומי התוכנה ממשיך להתנהל בהתאם למה שהתרגלנו: שוק של מועמדים, כאשר החברות מוכנות ללכת רחוק מאוד בתחרות עליהם, מה גם שבנוסף לשכר אטרקטיבי, הם מקבלים תנאי העסקה מפתים ומענקי חתימה בסך עשרות אלפי שקלים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים