"אנחנו הולכים לענן ומתחילים להשתמש ביכולות חדשות אחרות לשימוש במידע"

אמר ברק אלון, מנהל הנתונים הראשי בפרטנר ישראל ● כך תוכלו להשתמש במידע שלכם בחברה כדי להוביל, למעשה, למהפכה בחשיבה ובקבלת ההחלטות

ברק אלון, מנהל הנתונים הראשי בפרטנר ישראל. צילום: ניב קנטור

"הדבר העיקרי בו אני עוסק כיום הוא מציאת דרכים ואפשרויות בהן יוכלו חברות מסורתיות לבצע מוניטיזציה עבור הנתונים שהן צברו בשרתי האחסון שלהן, ללמד אותן ולאפשר להן להשתמש במידע שלהן כדי ליצור קו עסקי חדש, כזה המבוסס על מוצרי מידע", כך סיפר ברק אלון, מנהל הנתונים הראשי בפרטנר ישראל.

אלון אמר את הדברים בפני למעלה מ-1,500 אנשי המקצוע שנכחו בשבוע שעבר בכנס Future of AI שהופק בידי אנשים ומחשבים ונערך באולם האירועים לאגו שבראשון לציון.

אלון תיאר מספר תרחישים שונים בהם יכולות חברות להשתמש במידע שלהן כדי להוביל, למעשה, למהפכה בחשיבה ובקבלת ההחלטות, ואפילו בהתנהלות. בארגונים ציבוריים ופרטיים כאחד, לכל אורך תחומי התעשייה.

"הדבר הראשון שעשיתי בתחום הזה היה בסינגפור. הגעתי לשם כדי לקחת חלק בתוכנית שהמטרה שלה הייתה צורך לפתח מודלים עסקיים לטובת מקבלי ההחלטות שישפרו את מערכת התחבורה הציבורית הבעייתית שלהם. הגודל שלהם אולי קטן יותר ממדינת ישראל, אבל מדובר ברשת תחבורה מאוד צפופה. הבסופו של דבר הם פיתחו אלגוריתמים שעוזרים להם לקבוע היכן להציב, למשל, את תחנת האוטובוס הבאה, לקבוע את תדירות יציאת הרכבות מהתחנה הראשונה וכדומה, וזה הוביל לשיפור ניכר בכל ההיבטים של התחבורה הציבורית", הוא סיפר.

עדיין בהתחלה בהיבט השימוש החכם ליצירת מוצרי מידע

לדברי אלון, הטכנולוגיה העומדת מאחור האלגוריתם הזה יכולה לשרת כל חברה כמעט. "גם חברות קמעונאיות עושות את זה כדי לקבוע מתי ואיפה לפתוח את הסניף הבא, וגם בנקים עושים זאת, וזה מוביל למהפכה בעסקים הללו כי במקביל נולד הצורך לתמוך במוצרי המידע הללו מבחינה טכנולוגית וגם עסקית", הוא אמר.

השינויים הללו והשימוש החכם יותר במידע ובנתונים גורמים לחברות, כך הוא טען, להקים מעין חברות הזנק כדי ליצור מוצרי מידע חדשים. "וכדי ליצור אותם זקוקים לתשתית, ולכן פונים לענן בדרך כלל, אנחנו רואים את זה יותר ויותר, כי זה הגיוני עבור חבורת הזנק. שמחפשות את הפתרונות שיעניקו להן את היכולות הנכונות ליצירת מוצרים כאלה. זה גם אומר שיש צורך הולך וגובר במדעני מידע, האנשים שיוכלו מהענן מוצרים במהירות רבה יותר. כשאני חושב על זה, זו כנראה הפעם הראשונה שבה חברות מסורתיות לוקחות אנשים כדי לחסוך זמן וכסף, וזו גם סוג של מהפכה", הוא הסביר.

לדבריו, אפשר לחשוב על הרבה מאוד תחומים בשוק בהם אפשר להביא לידי ביטוי את טכנולוגיות המידע. "פרסום לדוגמה. זו כנראה הדוגמה הטובה ביותר. בישראל נכון להיום 60% מסך הפרסום הולך לדיגיטל וזה גידול של 12% בשנים האחרונות. למה זה קורה? כי השחקנים הדיגיטליים מציעים שני דברים: פלטפורמה מתקדמת לפרסום וגם הרבה מוצרי מידע. השימוש בכלים הללו מאפשר למפרסמים להיות מאוד יעילים בשימוש שלהם בפרסום, זה עוזר לכוון היטב את הפרסום לקהל המתאים, ואלו הם גם כלים שמספקים נתונים באופן שוטף וכן מעקב אחרי הביצועים. זו דומה מצוינת לשימוש במוצרי מידע חכמים", הוא סיפר.

לסיכום הוא אמר כי הוא חושב שאנחנו נמצאים עדיין בהתחלה בהיבט השימוש החכם ליצירת מוצרי מידע. "אנחנו הולכים לענן ומתחילים להשתמש ביכולות מתקדמות חדשות אחרות כדי לנתח את הנתונים שיש לנו. אם נדע כיצד להשתמש במידע הזה, אם נדע באופן מדויק יותר איפה הכסף ואיפה הלקוחות שלנו, אז נוכל ליצור קווי מוצר ועסקים חדשים, ואני חושב שאנחנו נראה יותר ויותר מוצרים כאלה בעתיד".

תגובות

(4)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים