הסתבכות לסיילספורס: 50 נשים תובעות אותה על קידום סחר בנשים

לטענת התובעות - ניצולות תעשיית המין שהגישו את התובענה שלהן בלי להזדהות שמית - ענקית הענן האמריקנית העניקה שירותי דטה לאתר עצום, מהבולטים בארה"ב, שעסק בסחר בבני אדם ובשירותי מין וקידמה אותו ואת עיסוקיו, בתוך גזירת קופון שמן לעצמה

סיילספורס.

סיילספורס עומדת בפני תובענה ייצוגית מאוד לא מחמיאה – 50 נשים שעבדו בתעשיית המין, ושהזדהו רק בכינוי 'ג'יין דו', תובעות אותה בטענה שהענקית בנתה כלי לקוח בעבור Backpage – אתר אמריקני שעסק בסחר בנשים ובקטינים, ושנסגר בינתיים – ובכך הפכה אותו למצליח ועודדה ניצול מיני של חסרי ישע, כמו גם הרוויחה מהמעל.

ענקית ה-CRM בענן מואשמת ב"סחר במין, רשלנות וקנוניה", בגין מעורבותה בפועלו של אתר Backpage הידוע לשמצה – שהודה בשנה שעברה שעסק ביודעין בקידום זנות. לפי ה-דיילי ביסט, התביעה טענה כי סיילספורס "המשיכה לקחת את כספו של Backpage ולתמוך בו באמצעות מאגר ה-CRM של סרסורים, לקוחות וסוחרים, ש-Backpage נזקק לו על-מנת להמשיך לפעול".

חמישים הנשים האלמוניות הגישו השבוע את התביעה בסן פרנסיסקו. לטענתן, הן "הוכרחו, אולצו והפכו לקורבנות של סחר בבני אדם", על ידי סרסורים שפרסמו מודעות ב-Backpage, ושאלו היו מנוהלות על ידי טכנולוגיית הענן של סיילספורס.

התביעה טענה כנגד החברה שבבעלות המיליארדר מארק בניוף כי "סיילספורס ביצעה פעולות שקשורות לזדון, דיכוי, הונאה וכפייה".

אתר מודעות עם מדור למבוגרים שכלל סחר בנשים וקטינים

Backpage היה אתר פרסום מסווג של מודעות שהושק בשנת 2004. עד תפיסתו על ידי הרשויות בארצות הברית באפריל 2018, הציע האתר מודעות בעבור מנעד רחב של מוצרים ושירותים, כולל רכב, דרושים ונדל"ן. למעשה בשנת 2011 היה Backpage האתר השני בגודלו בתחום אתרי המודעות בארצות הברית.

אלא שלאתר היה גם מדור שנוי מאוד במחלקות של שירותים למבוגרים, ונטען נגדו כי הוא למעשה מתיר ומעודד ביודעין למשתמשים לפרסם מודעות הקשורות לזנות ולסחר בבני אדם, במיוחד קטינים, ונוקט בצעדים מכוונים בכדי לערפל את הפעילות החמורה הזו.

לאחר סדרה של תביעות בבית המשפט ומעצר של מנכ"ל החברה ובכירים אחרים, Backpage הסיר לכאורה את מדור שירותי המבוגרים שלו בארצות הברית בשנת 2017. ובכל זאת, שנה לאחר מכן, באפריל, נתפס Backpage, יחד עם אתרים אחרים המזוהים עם סחר בבני אדם, ונסגר סופית.

 נלחמת בסחר בבני אדם או מעודדת אותו?

התביעה החדשה הצביעה על הצביעות שמאחורי טענותיה של חברת סיילספורס – כמו גם של בניוף שמתיימר להיות נדבן ואדם מוסרי במיוחד – שהיא תומכת במאמצים כנגד סחר בבני אדם בכלל ונגד סחר למטרות מין בפרט, שאותן השמיעה החברה בעבר. התובעות ציינו טוויט משנת 2013 שבו טענה החברה כי היא "נלחמת בסחר באמצעות ביג דטה".

"מאחורי הדלתות הסגורות, כלי הנתונים של סיילספורס סיפקו למעשה את עמוד השדרה של הצמיחה המעריכית של Backpage", נכתב בתביעה.

החברה הגיבה לדבר התביעה והכחישה את הטענות. בהצהרה לתקשורת שפרסמה ביום ג' נכתב כי "אנו מחויבים עמוקות לשימוש מוסרי ואנושי של המוצרים שלנו, ולוקחים את ההאשמות האלו ברצינות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים