מפתיע: מנכ"לים קיבלו העלאה בשכר אחרי מתקפת סייבר

שכרם השנתי הממוצע של מנכ''לים בארגונים שלא חוו מתקפת סייבר, היה נמוך בשני מיליון דולרים לעומת מנכ''לים שכן חוו מתקפות סייבר, כך לפי חוקרים בבית הספר למנהל עסקים באוניברסיטת וורוויק, אנגליה

צילום אילוסטרציה: BigStock

מנכ"לים של ארגונים שחוו מתקפות סייבר קיבלו – בטווח הארוך – שכר גבוה יותר, לעומת עמיתיהם המקבילים להם – מנכ"לים של ארגונים שלא הותקפו בסייבר; כך על פי חוקרים מבית הספר למנהל עסקים באוניברסיטת וורוויק שבקובנטרי, אנגליה.

החוקרים מצאו כי דיווחים בתקשורת על מתקפת סייבר בארגון, הובילו לירידת ערך המניה של החברה, אולם מדובר בהשפעה קצרת טווח, שארכה רק כמה ימים, בהם חלק מהמשקיעים מכרו את המניות שלהם. לטווח הארוך, מנכ"לים של ארגונים שנפרצו – לא פוטרו בדרך כלל והם קיבלו חבילת שכר, הכוללת תמריצים – גבוהה יותר מעמיתיהם.

כך, מהמחקר עולה כי שכרם השנתי הממוצע של מנכ"לים בארגונים שלא חוו מתקפת סייבר, היה נמוך בשני מיליון דולרים לעומת מנכ"לים שכן חוו מתקפות סייבר. המחקר השווה את השכר על משך תקופה של חמש שנים. דניאלה ביאנקי, פרופסורית בבית הספר למנהל עסקים באוניברסיטת וורוויק, אמרה כי "ארגונים שחוו פריצות, לא נוהגים לפטר את המנכ"ל, אלא משקיעים בו יותר. במבט ראשון, פעולה שזו עשויה להיראות תמוהה. עם זאת, היא עולה בקנה אחד עם הרעיון שהתגובה צריכה להשקיע יותר בניהול הקיים, תוך התייחסות לפגמים מבניים אפשריים, כמו גם בשמירה על שלמות החברה שסובלת מנזק  תדמיתי".

לטווח הארוך, הסבירה, "נראה כי לאירועי האבטחה יש השפעה משמעותית יותר על אסטרטגיות ומדיניות החברות שנפרצו – מאשר על תזרים המזומנים שלהן".

המחקר בחן לעומק 41 חברות ציבוריות בארה"ב, בין השנים 2004 ו-2016. הוא התמקד רק באירועי אבטחה שדווחו בתקשורת, שכללו אחד או כמה מהאירועים: גניבת חומרה, מתקפות פנימיות, אבטחה לקויה. אלה התרחשו בחברות גדולות, בנזק בהיקף כולל של 35.4 מיליארד דולרים. המחקר אישש את הנתון, הידוע, לפיו ההאקרים מתמקדים ביעדים בעלי פרופיל גבוה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים