פינטרסט הגישה בקשה להנפקה ראשונה לציבור

החברה מתכוונת לרשום את עצמה בבורסת ניו-יורק באמצעות שילוב האותיות PINS ● פינטרסט עוד לא הודיעה כמה מניות היא מוכרת בהנפקה, או כמה כסף היא מתכוונת לגייס לקראתה

אווירה עוינת נשים? פינטרסט. צילום: BigStock

פינטרסט מתכננת הופעה ראשונה בוול-סטריט. ביום ו' הגישה הרשת החברתית, שעוסקת בשיתופי תכני לייף סטייל גרפיים, בקשה להנפקה ראשונית לציבור (IPO) של מניה מטעמה.

במסמכים ציינה פינטרסט כי היא מתכוונת לרשום את עצמה בבורסת ניו-יורק באמצעות שילוב האותיות PINS ועדיין לא הודיעה כמה מניות היא מוכרת בהנפקה, או כמה כסף היא מתכוונת לגייס לקראתה.

החברה האמריקנית, שפועלת מבסיסה שבסן פרנסיסקו, נוסדה ב-2010 על ידי בן זילברמן ואוון שארפ, המשמשים עדיין כמנכ"ל וכמנהל המוצר הראשי שלה, בהתאמה. היא מתגאה ביותר מ-250 מיליון משתמשים חודשיים, ושמשתמשיה שמרו לטענתה יותר מ-175 מיליארד "נעיצות" מאז שהושקה.

לפי PitchBook Data, החברה גייסה עד כה קרוב ל-1.5 מיליארד דולר בשווקים הפרטיים, ושוויה הוערך ב-2017 ב-12.3 מיליארד דולר.

נמצאת בעלייה מתמדת בביצועים

על פי הדיווחים, פינטרסט הצהירה על הכנסות של 756 מיליון דולר בשנה שעברה, שמהוות קפיצה של 60% מהכנסותיה ב-2017. גם בגזרת ההפסדים המצב של החברה השתפר: ב-2018 היא רשמה הפסד של 63 מיליון דולר, לעומת הפסד של 130 מיליון ב-2017.

פינטרסט – האפליקציה והאתר – מאפשרת לאנשים לחפש תמונות "נעוצות" כהשראה, כדוגמאות ליצירה, או כפריטים לרכישה, בתחומי האופנה, עיצוב הפנים, הטיולים, חיות המחמד, ועוד ועוד נגזרות ממרחבי הלייף סטייל.

לפי אנליסטים, מרבית ההכנסות של פינטרסט מגיעות מפרסום, ומתקציבים לקידום "נעצים" בפיד של המשתמשים, מתוך האמונה של המשווקים כי למי שמחפש נעץ בנושא מסוים בוודאי יהיה גם עניין ברכישות בתחום זה. למרות היעדר קשרי חברים שמייצרים קהילה פעילה של ממש ולכן היותה פחות חברתית מאחיותיה בתחום, סביר להניח שמפרסמים רבים עדיין רואים בפינטרסט חלק מתקציביהם החברתיים, ולכן היא למעשה מתחרה בין השאר מול סנאפצ'ט, פייסבוק, אינסטגרם שבבעלות פייסבוק ודומותיהן.

לפי רויטרס, ההנפקה צפויה להתרחש מתישהו בששת החודשים הראשונים של 2019.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים