האם גוגל תצליח להיות הנטפליקס של משחקי הווידיאו?

גוגל צפוייה להכריז מחר על כניסתה הרשמית לעולם המשחקים הדיגיטליים ● המהלך אמור לפתוח עבורה את הדלת לתעשייה שמגלגלת למעלה מ-100 מיליארד דולר בשנה

גיימרים, היזהרו. אילוסטרציה: BigStock

גוגל תחשוף היום (ג') בפתיחה של כנס מפתחי המשחקי (GDC), אלא אם יקרה משהו יוצא דופן, את הכניסה הרשמית שלה לעולם המשחקים הדיגיטליים.

השם בו אמורה החברה להשתמש עבור השירות החדש שלה, אותו היא מגדירה כעתיד של המשחקים וגם כנטפליקס של משחקי הווידאו, יהיה Yeti והוא אמור לפתוח עבורה את הדלת לתעשייה שמגלגלת למעלה מ-100 מיליארד דולר בשנה.

הרעיון שעומד מאחורי השירות פשוט: גוגל רוצה לייתר את הצורך לרכוש קונסולה ייעודית שעולה כמה מאות דולרים או מחשב שעולה קצת יותר, אם רוצים לשחק ברמה גבוהה. היא גם רוצה שהגיימרים לא יחכו זמן רב עד שהמשחקים יורדים לכונן ומותקנים, לאחר שרוכשים אותם מאתר מכירות משחקים מקוון כזה או אחר.

השאיפה שלה הוא שכל אחד יוכל להריץ כל משחק מהרשת תוך שהוא משתמש במה שיש לו כבר בארסנל הפרטי שלו: מחשב נייד, טלפון חכם, טאבלט וגם התקן הזרמת וידאו לטלוויזיה. כן, ושוב, כמו לנטפליקס שמזרימה בשירות שלה סרטים וסדרות, ולא משנה במה משתמשים כדי לראות אותן, וזה קורה במהירות בדרך כלל.

גוגל כבר הציגה את היכולת עם Project Stream כשגיימרים יכלו לשחק ב-Assassin's Creed Odyssey באמצעות הדפדפן שלהם בלבד, ואפילו בשימוש במחשב כרומבוק שהוא דל ביצועים.

ההרצה בעצם מבוצעת בענן, תוך שהמערכת מבינה ומגיבה למשוב של המשתמש עם בקר המשחק שלו, ומציגה את התוצאה בזמן אמת בפלטפורמה המבוקשת – ולא מבוקשת שלה, אלא מבוקשת בעיני המשתמש.

האנליסטים בשוק לא מצפים להצלחה של גוגל

על אף שיש אנליסטים בשוק שחושבים שהצעד של גוגל נכון, לאור ההצלחה הגדולה של המשחקים בפלטפורמת האנדרואיד, יש יותר אנליסטים בשוק שלא ממש מצפים להצלחה של גוגל בחדירה לתעשיית הזרמת המשחקים.

אחד מהם הוא פטריק מורהד, נשיא חברת ההשקעות מור אינסייטס וסטרטג'י. הוא אמר ל-CNBC שהוא חושב שלגוגל יהיו חיים מאוד קשים כשהיא תתחיל בפועל להריץ פלטפורמת משחקים בהזרמה בתשלום. "היא זכתה להצלחה בינונית בלבד עם מוזיקה, סרטים וספרים בתשלום, כך שהציפיות שלי נמוכות", הוא אמר.
אבל יש גם סיבות פיזיות. כדי שמשחק הזרמה ירוץ באיכות גבוהה, כמו שמצפים כיום גיימרים שמורידים משחקים במלואם לקונסולת המשחק או ה-PC, הלקוחות צריכים להיות בטוחים שיש להם חיבור מהיר לרשת שגם אמין וגם שומר על יציבות החיבור. אין מתסכל יותר ממשחק שנתקע באמצע כשהוא מחכה לתוכן, אינו מגיב בזמן או בכלל מתנתק.

בנוסף, גוגל כנראה תצטרך לפעול בסביבה בה גם למתחרות הכי גדולות שלה, מיקרוסופט ואמזון, יש שירות משחקים דומה, ומורהד חושב שבין השלוש למיקרוסופט יש את הסיכוי הכי טוב. "אני חושב שהסיכויים שלה עדיפים מכיוון שיש לה את הטכנולוגיה בקנה המידה ושהיא כבר מעורבת בהצלחה בתעשיית המשחקים עבור ה-PC וה-Xbox יותר משלושים שנה", הוא אמר.

לואיס וורד, אנליטס מ-IDC, ציין בנוסף שלגוגל יש בעיה רצינית בהיבט של תכנים בלעדיים. "יש לה משהו בין אפס למעט מדי. אני לא רואה איך הם יגיעו רחוק בלי לבצע השקעות מסיביות בסטודיו משחקים, ובלי לבצע השקעות גדולות גם בקהילות משחקנים, ושני הדברים הללו לא כלולים כעת בהיצע של החברה", הוא טען.

ובכל מקרה, יכול להיות שגוגל הייתה צריכה לחכות, בעיקר בגלל הכניסה של הדור הסלולארי החמישי לתמונה. ההערכה היא שכל מה שקורה עכשיו זה רק סוג של טעימה לעומת מה שיתרחש בעתיד בשוק המסוים הזה. "הקרב רק מתחיל וייקח מספר שנים אם לא יותר עד שיהיה אינטרנט וחיבור נתונים ברמה מצוינת שבאמת תוכל לספק את הצרכים של תעשיית הזרמת המשחקים. זה המקום בו 5G יעזור בשנים שבאות", אמר וורד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים