"אירן לא צריכה להאזין – היא יכולה לרכוש נתונים מבלי להיחשף"

"אנשי ציבור ומודיעין מודעים לכך שסביר להניח שמישהו מאזין להם ולכן, זאת לא הבעיה", אמר דורון אמיר, מנכ"ל חברת הסייבר פלקסיוו ● בני גנץ, המועמד לראשות הממשלה שהמכשיר הנייד שלו נפרץ, היה חבר בוועדה המייעצת של החברה בטרם נכנס לפוליטיקה

דורון אמיר, טכנולוג סייבר ובכיר בענף ההיי-טק. צילום: יח"צ

"אירן לא צריכה להאזין למי שהיא מעוניינת במידע עליו – היא יכולה לרכוש הקלטות, תמונות וסרטונים מבלי להיחשף", כך אמר דורון אמיר, מנכ"ל חברת הסייבר פלקסיוו, בתגובה לפרסומים על הפריצה לסמארטפונים של בני גנץ ואהוד ברק. עד סוף 2018, בטרם הודיע על כניסתו לפוליטיקה, היה גנץ חבר הוועדה המייעצת של החברה, שמייצרת פלטפורמות לאימון ושיתוף מידע בתחום הסייבר.

על פי דיווח בחדשות ערוץ 12, ראש השב"כ, נדב ארגמן, יידע את גנץ לפני כמה שבועות כי האירנים פרצו לסמארטפון שלו, אך לא מסר את המידע לראש הממשלה ושר הביטחון, בנימין נתניהו – יריבו הפוליטי. לאחר הפריצה הועלו תהיות את מי היא משרתת, ואיזה חומר שהיה במכשיר יודלף ממנו ויתפרסם עוד לפני יום הבחירות. גנץ הכחיש שהיה בו מידע ביטחוני או אינטימי כלשהו. ברק קיבל את המידע על הפריצה למכשיר ביולי האחרון וגם בו, לפי הדיווחים, לא היה מידע רגיש.

לדברי אמיר, "ידוע מזה זמן רב שכל סוגי הסמארטפונים אינם מאובטחים ב-100% ותמיד יש לקחת בחשבון שמישהו מאזין לכם. זה ברור בדרך כלל היטב לאנשי ציבור, מודיעין וכדומה, ולכן – זאת לא הבעיה".

הוא אמר כי "האזנה מרחוק ובחשאיות לטלפונים ניידים היא לא יכולת ייחודית לגופי מודיעין ומדינות. כיום לא צריך להיות סוכן מוסד, יוצא שב"כ או מומחה בציוד תקשורת, מאחר שהמידע זמין בדארקנט לכל דורש".

"מכשיר שיש לו חיישנים, מיקרופון, מצלמה ביחד עם סוללה או מנגנון אנרגיה זמין יכול בקלות להפוך למכשיר האזנה, וברגע שהוא מחובר לרשת הוא מקבל נגישות למידע", הוסיף.

אמיר ציין שההצפנה והמיסוך הן שיטות שיותר ויותר נפוצות הן בארגונים והן במגזר הפרטי-צרכני. "כל זה לא משנה את העובדה שמרחב הפרטיות שלנו מצטמצם", אמר. "זאת, בתמורה לשירותים שאנחנו מקבלים ולשפע הטכנולוגי הסובב אותנו, שעדיין מחכה לרגולציה ולתקן יציב בתחום האבטחה, שבעזרתם נישאר מחוברים ומאובטחים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים