וואווי פיתחה מערכת הפעלה שתוכל להחליף את אנדרואיד ו-Windows

ריצ'רד יו, מנהל בכיר בוואווי: "הכנו מערכת הפעלה משלנו למקרה שיתברר כי לא נוכל עוד להשתמש במערכות האלה. נהיה מוכנים עם תוכנית B שלנו"

שוקעת. וואווי

למרות המתקפות עליה מצד ארצות הברית, וואווי ממשיכה לצמוח בעולם – אבל מכינה את הקרקע למקרה שהסנקציות עליה יחמירו. החברה אישרה כי פיתחה מערכת הפעלה משלה שתוכל להחליף את אנדרואיד ו-Windows, למקרה שייאסר עליה השימוש במוצרים ושירותים מתוצרת ארצות הברית.

לפי ידיעה שהתפרסמה בסין, החברה החלה לפתח את מערכת ההפעלה שלה כבר ב-2012, לאחר שארצות הברית פתחה בחקירה נגדה ונגד ZTE, אבל החשש מפני האפשרות לאיסור שימוש במוצרים האמריקניים גבר מאוד באחרונה על רקע מערכת היחסים הסוערת בינה לממשל האמריקני ולאור החלטתה לתבוע באחרונה את ממשלת ארצות הברית בשל מה שהיא מכנה "חסימת מוצרים לא חוקתית".

בראיון שהעניק לעיתון הגרמני די וולט ריצ'רד יו, מנהל בכיר בוואווי, הוא אמר כי "הכנו מערכת הפעלה משלנו למקרה שיתברר כי לא נוכל עוד להשתמש במערכות האלה. נהיה מוכנים עם תכנית ב' שלנו".

החברה הצהירה כי אינה מעוניינת להתפצל מפלטפורמת האנדרואיד בסמארטפונים שלה. ויו אמר כי "וואווי תעדיף לעבוד עם האקו-סיסטם של גוגל ומיקרוסופט", אבל תבצע את השינוי למערכת הפעלה שפותחה על ידה אם יוטלו עליה סנקציות נוספות.

כבר ערכה ניסויים במערכת ההפעלה

לפי הידיעות שפורסמו, החברה כבר ערכה ניסויים במערכת ההפעלה שלה LiteOS בשעונים החכמים שהיא מפתחת, ואם תעבור לשימוש במעבדי קירין מתוצרתה היא תהיה מוכנה טוב יותר למעבר. השאלה היא, כמובן, האם הצרכנים ברחבי העולם יהיו מוכנים להסכים לאפשרות של מעבר למערכת הפעלה לא אנדרואידית.

ראוי לציין, כי חלקה של ארצות הברית בעסקיה של וואווי הוא קטן יחסית (לפי הנתונים של וואווי ל-2017), ורק 6.5% מתוך הכנסות של 90 מיליארד דולרים הגיעו מארצות הברית, בעוד שלאירופה היה חלק גדול בהרבה, של יותר מרבע ההכנסות, ויותר מ-50% ההכנסות מגיעות מנמל הבית שלה, סין.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים