גרמניה לא ששה להצטרף לקרב שבין ארצות הברית לוואווי

גרמניה לא קיבלה את בקשת ארצות הברית לאסור שימוש בציוד של הענקית הסינית לפריסת תשתיות דור 5 במדינה ● אנגלה מרקל: "אבטחה, ובייחוד כאשר מדובר על ההרחבה של רשת דור 5, היא נושא חשוב מאוד לממשלה הגרמנית, ולכן אנו מגדירים את הסטנדרטים שלנו לעצמנו"

לקראת סיום תפקידה. קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל. צילום: BigStock

למרות שארצות הברית ביקשה מגרמניה לאסור שימוש בציוד וואווי הסינית לפריסת תשתיות דור 5 במדינה, גרמניה מתעלמת מקמפיין האנטי וואווי של ארצות הברית ומשאירה דלת פתוחה לוואווי הסינית לקחת חלק בפריסת תשתיות דור 5 במדינה בעלת הכלכלה החזקה ביותר באירופה.

לפי ידיעות שפורסמו אתמול, בעקבות לחצים נוספים שהפעילה ארצות הברית על גרמניה בנושא, הודיעה קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, לארצות הברית, כי גרמניה לא תקבל תכתיבים בנוגע לפריסת רשתות דור 5 במדינה.

"אבטחה, ובייחוד כאשר מדובר על ההרחבה של רשת דור 5, אבל גם בכל נושא אחר בתחום הדיגיטלי, היא נושא חשוב מאוד לממשלה הגרמנית, ולכן אנו מגדירים את הסטנדרטים שלנו לעצמנו", אמרה הקנצלרית, והוסיפה, כי "אנו נדון בשאלות האלה עם שותפינו באירופה, כמו גם עם הגורמים התואמים בארצות הברית".

ארצות הברית מאיימת על גרמניה לצמצם את השיתוף במודיעין

בעקבות החלטתה זו של גרמניה לא לחסום באופן גורף את השימוש בציוד של וואווי, מאיימת ארצות הברית על גרמניה לצמצם את השיתוף במודיעין. לפי דיווחים בוול-סטריט ג'ורנל וב-CNBC, במכתב ששלח שגריר ארצות הברית בגרמניה לממשלה הגרמנית, הוא מתריע כי שימוש בציוד של חברות סיניות, בהן וואווי ו-ZTE, עלול להוביל לצמצום השיתוף בנושאי מודיעין בינה ובין בנות בריתה, וגרמניה עלולה לאבד גישה למודיעין אמריקני רב ערך, אלא אם תמנע מוואווי ויצרניות ציוד סיניות נוספות מלמכור ציוד רשתות ומוצרים אחרים לשימוש בגרמניה ברשתות 5G.

דרישות אבטחה מחמירות יותר עבור המפעילות

לפני כמה ימים פרסם רגולטור התקשורת הגרמני את דרישות האבטחה שלו לפריסת תשתיות דור 5 במדינה, המייצגות דרישות אבטחה מחמירות יותר עבור המפעילות, אך אינן מציינות מפורשות שום ספקית ציוד שאסור להשתמש במוצריה, ובכך מתעלמות מקריאותיה של ארצות הבריתלאסור את השימוש בציוד של היצרנית הסינית, וואווי, לפריסת תשתיות דור 5 במדינה.

"אנו בודקים את דרישות האבטחה באופן קבוע ושוטף על רקע המצב האבטחתי הנוכחי והפיתוחים הטכנולוגיים", אמר הרגולטור הגרמני. "דרישות האבטחה מוחלות על כל המפעילות וספקיות השירותים בלי קשר לטכנולוגיה שהן פורסות. כל הרשתות, ולא רק סטנדרטים ייחודיים כמו 5G – כלולות".

לפי דרישות הרגולציה שפורסמו, גרמניה דורשת כי רשתות התקשורת ייפרסו באמצעות יותר מספק אחד, ובעוד ההוראות אינן מציינות שמות ספציפיים של ספקים, הן רק מציינות כי המפעילות רשאיות לרכוש את הציוד ממקורות "אמינים". "מערכות יכולות להירכש מספקים אמינים, שציותם לרגולציית האבטחה הלאומית והאמצעים שהם נוקטים לאבטחת התקשורת ולהגנה על הנתונים – נבדקה ואושרה", צוין בהודעת הרגולטור הגרמני. עוד מציינים כללי הרגולציה, כי בעלות הרשתות ומפעילות התקשורת חייבות להיות מסוגלות להדגים כי "החומרה שלהם שנבדקה לצורך עמידות בדרישות האבטחה – היא זו שנפרסה במוצריהם שנעשה בהם שימוש.

בתוך כך, גם בריטניה מתנגדת לדרישת ארצות הברית, ומעדיפה לעבוד בשיתוף עם היצרנית הסינית ולפתח פרוטוקולי אבטחה משופרים לתשתיות דור 5. בשבוע שעבר המליץ מנהל בכיר מוודאפון בבריטניה לא להחיל חסימה גורפת על וואווי, ואמר כי דבר מעין זה עלול לעלות מאות מיליונים ולעכב "בצורה משמעותית" את פריסת תשתיות דור 5 במדינה.

על רקע מלחמת הסחר בין ארצות הברית לסין, ובלי להתעלם גם מבתו של מייסד וואווי העצורה בקנדה ומחכה להסגרתה לארצות הברית בשל אישומים על הפרת הסנקציות נגד אירן והונאת בנקים בארצות הברית, גובר גם המתח ביחסים בין אירופה וארצות הברית על רקע הדאגות שמעלה ארצות הברית שהציוד של וואווי עלול לכלול "דלתות אחוריות" שיסייעו לממשל הסיני לרגל או לבצע התקפות סייבר על מדינות אחרות, למרות שעד היום לא סיפקה ארצות הברית כל ראיה או בסיס לטענותיה.

וואווי ו-ZTE מצידן שבות ומכחישות את האשמותיה של ארצות הברית, ובאחרונה אף הגישה וואווי תביעה בנושא נגד ממשלת ארצות הברית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים