"הענן מצוי היום בכל הארגונים"

"אחת הסיבות לגידול בשימוש של ארגונים בענן טמונה בעובדה שיותר ויותר שירותים עולים לענן, כמעט כל תחום פעילות בעולמות המחשוב והטכנולוגיה ניתן כיום לצרוך בצורה פשוטה - ישירות מהענן", אמר הראל יפהר, מנהל AWS ישראל

הראל יפהר, מנהל AWS ישראל. צילום: תומר פולטין

"אחת הסיבות לגידול בשימוש של ארגונים בענן טמונה בעובדה שיותר ויותר שירותים עולים לענן, כמעט כל תחום פעילות בעולמות המחשוב והטכנולוגיה ניתן כיום לצרוך בצורה פשוטה – ישירות מהענן. התוצאה היא שהשימוש בענן מתעצם, וכך, אין כמעט ארגון שלא מוצא את עצמו משתמש בשירות זה או אחר שמקורו בענן. הדבר נכון לכל קצוות הקשת של הארגונים – החל מארגוני האנטרפרייז, עבור בעסקים קטנים וכלה בסטארט-אפים", כך אמר הראל יפהר, מנהל AWS ישראל.

יפהר דיבר בפתח המליאה המרכזית בכנס AWS Summit Tel Aviv. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ד') בגני התערוכה בתל אביב, בהשתתפות יותר מ-6,000 איש, לקוחות הסניף הישראלי של AWS ושותפיה העסקיים.

לדברי יפהר, "השירותים שהשקנו בסוף השנה שעברה מאפשרים אימוץ מוצלח של טכנולוגיות לימוד מכונה. עשינו זאת על ידי הצגת יכולות שמקלות על מפתחים לבנות, לאמן ולפרוס מודלים של לימוד מכונה בענן ובקצוות הרשת (Edge), יחד עם שירותי בינה מלאכותית, המבוססים על הניסיון ארוך השנים שצברנו בשימוש בהם באמזון."

לדבריו, "בכנס הלקוחות השנתי של החברה, re:Invent, שנערך בנובמבר האחרון בלאס וגאס, השתתפו יותר מ-50 אלף איש. חשפנו שם את הטכנולוגיות החדשות שלנו, מכלל התחומים: מחשוב, בסיסי נתונים, אחסון, גיבוי, רשת. השירותים שאנו מציעים נועדו לתחומים מגוונים כמו: ניתוח מידע, בינה מלאכותית, לימוד מכונה, רובוטיקה, ועוד. אלה מאפשרים למפתחים, לסטארט-אפיסטים, ליזמים ולארגוני אנטרפרייז לטפל בנתונים, לפתח אפליקציות חכמות ולפרוס אותן במהירות למשתמשים ברחבי העולם, באופן יעיל ומהיר יותר".

יותר מ-165 שירותי ענן שונים

ל-AWS, אמר יפהר, "יש יותר מ-165 שירותי ענן שונים, המאפשרים לכל מפתח אפליקציות לפתח את הטכנולוגיה שלו, באופן המותאם ביותר לצרכי הלקוחות. אנו משרתים מיליוני לקוחות ברחבי העולם, המריצים את כל סוגי המערכות".

בתחום לימוד המכונה, אמר יפהר, "הצגנו 13 שירותים ויכולות חדשים, המצטרפים לכ-200 יכולות חדשות שהשקנו בתחום לימוד המכונה במהלך השנים. בתחום הבינה המלאכותית הצגנו, בין היתר, את Amazon Textract – שירות שעושה שימוש בלימוד מכונה, כדי לקרוא כל סוג של מסמך ולהפיק ממנו באופן מדויק טקסטים ונתונים. שירות נוסף הוא Amazon Forecast, העושה שימוש בנתונים היסטוריים ובאופן אוטומטי. עוד הכרזנו על שירות רובוטיקה חדש, AWS RoboMaker שמקל על מפתחים לפתח, לבדוק ולפרוס אפליקציות רובוטיות, כמו גם לבנות פונקציות רובוטיות חכמות".

לדברי יפהר, "בכנס הכרזנו על AWS Ground Station – מערך של 12 אנטנות קרקעיות הפרוסות ברחבי העולם, שמאפשרות ללקוחות להוריד נתונים מלוויינים – ולהשתמש בהם בחוות הענן שלנו. בתום העברת הנתונים, ניתן לעשות בהם שימוש מגוון באמצעות השירותים לנו".

"ברבעון הרביעי של שנת הכספים 2018", אמר יפהר, "ההכנסות של AWS עמדו על 7.4 מיליארד דולר – נתון המשקף צמיחה של 45% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. גם בארץ אנחנו ממשיכים לראות איך הלקוחות מארגוני אנטרפרייז, סטארט-אפים, יזמים ועוד לקוחות ממשיכים לאמץ את שירותי הענן שלנו".

יפהר סיכם באומרו כי "טכנולוגיות חדשות הן הזדמנות לחדש את פני הארגון, לחולל טרנספורמציה דיגיטלית ולהוביל להצלחה עסקית. בעולם התחרותי כיום, נדרש יישום מהיר של טכנולוגיות. הענן מציע מודל כלכלי יעיל וגמיש, עם מגוון שירותים, מאובטחים וחדישים. המעבר המסיבי לענן הוא המגמה המרכזית של השנים האחרונות, שתלך ותתעצם. סטארט-אפים רבים אימצו בשנים האחרונות את השירותים שלנו, רבים מסיפורי ההצלחה בשנים האחרונות מבוססים על שירותי הענן שלנו. סטארט-אפים, חברות ההיי-טק וגם גופי המחקר האקדמי משתמשים כיום בשירותי לימוד המכונה והבינה המלאכותית שלנו, לטובת פיתוח דור חדש של אפליקציות חדשות. עסקים וארגונים מכל המגזרים כבר העבירו את פעילותם העסקית לענן – ואני צופה שפעילות זו תימשך".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים