גבר שהתייצב במטה גוגל בקליפורניה ואיים באלימות – נעצר

הסיבה להתפרצות - חשבון היוטיוב שלו, שכלל סרטון אחד בלבד, נעלם מאתר הזרמת הווידיאו שבבעלות ענקית החיפוש ● הגבר נסע 5,300 קילומטרים בכדי לשכנע את קברניטי יוטיוב לבטל את רוע הגזירה, אלא שלמרות שהיה משוכנע שהאחראית לעוול היא גוגל, מסתבר שהסיבה הייתה אחרת לגמרי

מקום בצמרת. יוטיוב

קייל לונג בן ה-33 נעצר ביום א' משום שהופיע במטה הראשי של גוגל, במאונטיין וויו שבקליפורניה, ואיים באלימות. הסיבה לזעם של לונג – מחיקת חשבון היוטיוב שלו, כך על פי דיווח של BuzzFeed.

העניין הוא שלונג קיבל את הרושם שיוטיוב – שנמצאת בבעלות גוגל – היא שמחקה את החשבון שלו ואת הסרטון היחיד שהעלה אליו, אבל בעצם הייתה זו אשתו, סמנתה, שאחראית למחיקת החשבון והווידיאו. אבל מכיון שסמנתה חששה מתגובת בעלה, היא אמרה לו שאולי גוגל מחקה את חשבון היוטיוב שלו. האישה סיפרה לאתר ש"פשוט לא אמרתי לו שאני הורדתי את זה כי לא רציתי שהוא יאבד את החרא שלו מול הילדים שלי. בהתחלה הוא היה מטורף, אבל אמרתי שאני לא יודע מה קרה".

אחרי שרתח החליט לונג לצאת למסע של יותר מ-5,300 קילומטרים ממיין, שהם הוא מתגורר, אל קליפורניה, במטרה לשכנע את גוגל לשחזר את חשבון היוטיוב. הוא התכוון להציג את התוכן של הסרט שהוסר בפני החברה כדי להצליח במשימתו, אבל במקום זאת, שוטרי מאונטיין וויו עצרו אותו בחשד לאיומים.

רעייתו של לונג סיפרה כי יש לו היסטוריה של בעיות נפשיות, ושהוא פיתח אובססיה לסרטון המסוים.

תסכול משתמשים שפוגש ביוצרים עם הפרעות אישיות

ואכן, לפי The Verge, הסרטון של לונג היה כנראה סוג של מדריך להתעשרות מהירה. "הוא העלה רעיון מטורף להפוך את כולם למיליונרים. היו לו כוונות טובות – הוא רצה לפתור את הרעב העולמי, ועוד ועוד… זה היה מוזר ומשוגע, וזה לא עמד לקרות", סיפר אביו של לונג ל-BuzzFeed.

האב, קווין לונג, אישר כי אכן יש לבנו היסטוריה של מחלת נפש והיתקלויות עם המשטרה, שנובעת, כך סבור האב, מתאונת דרכים עקב נהיגה בשיכרות שאותה ביצע קייל בשנות העשרה לחייו, ושבה נהרג ידיד קרוב שלו.

יצוין כי הופעה של משתמשים מתוסכלים במשרדים של ענקיות הטכנולוגיה בכלל ושל יוטיוב בפרט אינה אירוע חריג, ושלמעשה במקרה המסוים המאורע הסתיים באופן לא טראגי, יחסית. לפחות לא אם משווים אותו למה שאירע כשנאסים אגדאם נכנסה באפריל 2018 אל משרדיה של חברת יוטיוב בסן ברונו שבקליפורניה, פתחה בירי באמצעות אקדח, פצעה שלושה עובדים – אחד מהם אנושות – ואז שמה קץ לחייה.

במקרה הנורא ההוא דווקא כן הייתה מעורבת החלטה של יוטיוב להסרת תכנים של אגדאם, ולחסימת חלק מפעילותה באתר. היוטיוברית בת ה-39, שמוצאה איראני, הייתה יצרנית סרטוני וידיאו מדרום קליפורניה ובעלת מספר ערוצי יוטיוב. הירי מטעמה נועד להביע את זעמה על צנזורה שהופעלה כלפי הסרטונים, כשקדם לו סרטון שפרסמה ובו טענה כי "אני מופלית ומסוננת ביוטיוב ואיני היחידה".

גוגל סירבה להגיב על הסיפור.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים