"אנחנו הולכים לשנות שוב את עולם החקלאות"

"מהפכת החקלאות הדיגיטלית, אשר פרצה לפני כמה שנים, מנגישה יכולות טכנולוגיות בעולם החקלאי ומביאה להתייעלות, לשיפור התפוקות ולהגדלת התנובה", אמר יזהר גלעד, מנהל פיתוח עסקי של חקלאות דיגיטלית בנטפים

יזהר גלעד, מנהל פיתוח עסקי של חקלאות דיגיטלית בנטפים. צילום: יח"צ

"מהפכת החקלאות הדיגיטלית, אשר פרצה לפני כמה שנים, מנגישה יכולות טכנולוגיות בעולם החקלאי ומביאה להתייעלות, לשיפור התפוקות ולהגדלת התנובה", כך אמר יזהר גלעד, מנהל פיתוח עסקי של חקלאות דיגיטלית בנטפים.

החברה, שנוסדה ב-1965, היא בעלת 30 חברות בנות, יש לה נציגויות ביותר מ-110 מדינות והיא מעסיקה קרוב ל-5,000 עובדים. המכירות של מוצרי ושירותי החברה בשנה החולפת חוו גידול משמעותי ברחבי העולם.

לדברי גלעד, "מהפכת החקלאות הדיגיטלית כוללת היבטים רבים. החל מטרקטורים בעלי יכולות אוטונומיות, חיישנים במכוניות ועל הקרקע, אשר בודקים מנתחים ומדווחים נתונים שונים, דוגמת טמפרטורה, לחות ומליחות – ועד צילומי לוויין ורחפנים המרחפים בשדה ואוספים דגימות קרקע וחלקי צמחים. צילומים המתקבלים ברזולציה גבוהה, העוברים תהליך של עיבוד תמונה, יכולים לתת מגוון אבחנות, כגון הימצאותו של טפיל בשדה החקלאי, מחסור או עודף במים או דשן".

הוא הוסיף ואמר כי "היו לנו פתרונות לאוטומציה ולשליטה ובקרה של מערכות השקיה, אשר עבדו בשטח בצורה עצמאית, בלא חיבור לענן והסתמכו על טכנולוגיה ותיקה. אנחנו מוכרים מוצרי אוטומציה להשקיה כבר עשרים שנה. לפני כמה שנים הבנו שהעולם משתנה, יש מחשוב ענן, יש אינטרנט של הדברים וכל מיני שירותים. לטובת העולם החדש פיתחנו פתרון בשם NetBeat. הוא מהווה קפיצה טכנולוגית ועסקית בהשוואה למה שיש לנו היום. מדובר במערכת השקיה דיגיטלית, הראשונה מסוגה בעולם. היא מספקת המלצות בזמן אמת לחקלאי, בהתבסס על נתונים על מצב הצמח, הקרקע ותנאי מזג האוויר, המתקבלים מהשטח ומגורמים חיצוניים. הנתונים מנותחים בענן על בסיס מודלים חקלאיים ייחודיים, אותם פיתחה נטפים בהתבסס על 50 שנות ניסיון ומחקר בתחום האגרונומיה וההידראוליקה".

"המערכת מבוססת כולה על טכנולוגיה ישראלית"

לדבריו, "המערכת מבוססת כולה על טכנולוגיה ישראלית, ופותחה בסיוע mPrest. זוהי הפלטפורמה הראשונה מסוגה שמבצעת ניטור, ניתוח ואוטומציה במערכת אחת, הנשלטת מכף ידו של החקלאי באמצעות ממשק משתמש ידידותי ופשוט, ומעניקה המלצות חכמות ואופטימיזציה – לאורך כל שלבי הגידול. בדרך זו המערכת מביאה לחיסכון במים, דשן ותשומות נוספות, ומביאה לשיפור הרווחיות".

"באמצעות האלגוריתם שפיתחנו והעלינו לענן של AWS, החקלאי מקבל מתכון והמלצה מדויקת איך לנהל את משטר המים – בהינתן סוג הגידול, מזג אוויר, סביבה תוואי ותנאי הקרקע ועוד", הוסיף.

גלעד ציין כי "מערכות ההשקיה בכלל, ומערכות ניהול ובקרת ההשקיה בפרט, הינן מערכות קריטיות בכל חווה וגידול. חשוב לנו שהמערכת תהיה זמינה בלא הפסקה. אנו פונים לסוגי חקלאים שונים, עם דרישות שונות. למערכת יש כבר מאות לקוחות, והיא צפויה לשרת מאות אלפי חקלאים ברחבי העולם בשנים הקרובות, כולל פרויקטים גדולים מאוד בהודו. המערכת, היושבת בענן של AWS, חייבת להיות גמישה וסקלאבילית לצרכים שלנו ושל הלקוחות שלנו".

לדבריו, "המערכת משתמשת בכמה שירותי ענן, דוגמת מערכת AWS IoT אשר אוספת נתונים ממכשירים הפרוסים בשטח, או מערכת בסיס הנתונים Amazon Redshift. עוד אנו מסתייעים בשירותי למידה, ושירותי אחסון. בתכנון הארכיטקטורה וניהול תשתיות הענן אנחנו נעזרים באנשי AllCloud . הענן של AWS מעניק השהייה נמוכה וזמינות גבוהה למערכות קריטיות: השדה הוא מקור הפרנסה של החקלאי".

גלעד סיכם באומרו כי "כך החקלאי יכול לשבת בבית ואינו צריך להגיע לשדה, כי הוא יודע ורואה מה קורה, כל הזמן, ומגיב בזמן אמת לתנאים המשתנים. המערכת מניבה חיסכון של מים, דשן ואנרגיה בהיקף של 15 ל-20%, מביאה לגידול ביבול בסך 5 עד 15%, ומספקת חיסכון כספי של בין 10 ל-30%. כל זאת בנוסף על החיסכון במים ובתשומות עם פתרון של השקיה בטפטוף בלא מערכת NetBeat".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים