דיווח: לצוקרברג יש פתח מילוט סודי מתחת לחדר הישיבות בפייסבוק

Business Insider חשף, על פי דיווחיהם של מספר אנשים שמכירים את צוות האבטחה של פייסבוק, מספר היבטים של השמירה על המנכ"ל, שכוללים בין השאר מעין יציאת חירום שמחברת בין חדר הישיבות לחניון התת-קרקעי

מארק צוקרברג, מנכ"ל ומייסד פייסבוק. צילום: Freisehamburg, מתוך ויקיפדיה

לא קל להיות מארק צוקרברג. מנכ"ל פייסבוק הוא לא איש יותר מדי אהוד, ככל הנראה, ולפיכך הוא זקוק להגנה.

ידוע שבשנת 2017, כך על פי ענקית הרשתות החברתיות עצמה, הוציאה החברה 7.3 מיליון דולר על הסדרי השמירה על האיש שייסד ומנהיג אותה, כשמרביתם הושקעו בפועלם של מרכזי האבטחה האישית שבביתו ולאלו הצמודים אליו במסעותיו בארצות הברית ובעולם. לפי התקשורת, מועצת המנהלים של פייסבוק אישרה ביולי 2018 תוספת של 10 מיליון דולר בעבור צוקרברג ומשפחתו לאותה השנה.

ובכל זאת, חשיפה אחרונה מבהירה, אולי, עד כמה חרד צוקרברג לפרטיותו ואולי אפילו לחייו, כיוון שלפי הפרסומים יש לו פתח מילוט סודי ממש מתחת לחדר הישיבות שלו.

המגזין Business Insider גילה כי מספר אנשים שמכירים את צוות האבטחה של פייסבוק חשף כמה סיפורים מעניינים על האמצעים המשמשים בכדי לשמור על צוקרברג מפני פגיעה מצד אויביו.

על פי המקורות, צוות השומרים ואנשי האבטחה של פייסבוק מורכב מיותר מ-70 אנשים. בהנחיית הסוכן המיוחד של השירות החשאי האמריקני לשעבר, ג'יל ליבנס ג'ונס, הצוות מספק לצוקרברג ולסמנכ"לית התפעול, שריל סנדברג, שירותי אבטחה הדוקים מסביב לשעון.

הדיווח של האינסיידר טוען כי צוקרברג מוקף מאבטחים בכל עת. כשהוא נוסע לכל מקום שהוא, צוותי אבטחה מפקחים על התנועה מראש ונוסעים במכוניות מיוחדות לפניו ואחריו.

מה מחבר בין חדר הישיבות לחניון – מגלשה ענקית?

אבל ללא ספק, האמצעי שהכי מגרה את הדימיון, ושנשמע הכי מוזר אולי, הוא מה שכונה 'מצנח פאניקה' – panic chute – שנמצא במטה החברה של צוקרברג במאנלו פארק. על פי הדיווח, צוקרברג עובד בשולחן בחלל פתוח בפייסבוק, אבל בחדר ישיבות מסוים, כך טוענים הדוברים, יש קירות זכוכית חסינים לקליעים וכן את פתח המילוט האמור, שלא ברור מה טיבו ושיתכן שהוא ממש מעין מגלשה ענקית.

ה-Business Insider מספר עוד כי השמועה על הימצאות האמצעי הזה עיקשת ורצה בין עובדי פייסבוק כבר מזה זמן, ועל פיה "מצנח הפאניקה" האמור הוא בעצם פתח מילוט סודי שדרכו יכול הצוות של צוקרברג לפנות אותו ולהוציא אותו מהמשרד במהירות שיא במקרה הצורך.

לא ברור מה בדיוק אמת ומה לא בכל הנוגע בנושא – מקור אחד אמר שהעובדים תודרכו על קיומו של נתיב יציאה סודי ביותר דרך רצפת חדר הישיבות אל החנייה שמתחת לאדמה, אך אחרים אמרו שאין להם מושג על כך. בכל מקרה, לפי הדוברים, אף אחד לא רשאי לחנות ישירות מתחת למשרדו של צוקרברג בשל חששות כי מכונית עמוסה בחומרי נפץ עלולה להיות ממוקמת שם, במטרה להתנקש בו.

יש גם דיווחים על כך שחלק מאנשי האבטחה האישית של צוקרברג מסתובבים במטה החברה כאילו היו מהנדסים מהשורה של פייסבוק, במאמץ להשתלב בצורה חלקה יותר בסביבה ולהגיב טוב יותר על איומים.

הדיווחים המטרידים הללו עלולים ליצור את הרשום שיש "מעט" הפרזה בקרב יחידת האבטחה של צוקי, ואולי כזו שמקורה גם בחרדה יתרה שלו עצמו. אבל המציאות היא שצוקרברג – כך לפי הפרסומים בתקשורת – מקבל איומי רצח על בסיס שבועי. ואם אכן כן, אמצעי הביטחון שמקיפים את צוקרברג נובעים מכורח ולא מפרנויה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. Jeremy Cronin

    You need to improve your translations. Chute does not translate to מצנח in this context.

אירועים קרובים