"יצוא הסייבר הישראלי ב-2018 מתקרב ל-10 מיליארד דולר"

"52% ממנו מורכב מיצוא של כל תעשיות הטכנולוגיה השונות. היצוא הישראלי, אשר נשען על מוצרי ושירותי סייבר אזרחי, מהווה כמעט 10% ממנו - ומתקרב לעשרה מיליארד דולרים", אמר אדיב ברוך, יו''ר מכון היצוא ● לדבריו, סך היצוא הישראלי ב-2018 עמד על 110 מיליארד דולר

אדיב ברוך, יו"ר מכון היצוא. צילום: יח"צ

"בשנת 2018 סך היצוא של ישראל עמד על יותר מ-110 מיליארדי דולרים. 52% ממנו מורכב מיצוא של כל תעשיות הטכנולוגיה השונות. הייצוא הישראלי, אשר נשען על מוצרי ושירותי סייבר אזרחי, מהווה כמעט 10% ממנו – ומתקרב לעשרה מיליארד דולרים", כך אמר אדיב ברוך, יו"ר מכון היצוא.

ברוך התראיין לאנשים ומחשבים במסגרת כנס RSA, כנס אבטחת המידע והגנת הסייבר הגדול בעולם. הוא עמד בראש משלחת שהורכבה מאנשי מערך הסייבר הלאומי במשרד ראש הממשלה, מכון היצוא ומינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה, אשר הגיעו לכנס. עימם הגיעו 50 חברות סטארט-אפ ישראליות, שהציגו בתערוכת הענק המתקיימת בצד הכנס.

מכון היצוא הוא גוף פרטי-ציבורי, ולו שני "אבות" – התאחדות התעשיינים ומשרד הכלכלה. מטרת מכון היצוא היא לעודד את היצוא הישראלי על כל ענפיו. המכון מונה 120 עובדים, אשר פועלים בפילוח של 17 מגזרי תעשייה שונים.

"כשאנו לוקחים ביתן לאומי בכנס כמו זה", אמר ברוך, "זו עבודת הכנה של שנה שלמה, של נספחים כלכליים של משרד החוץ ושל עובדי מכון היצוא". בין ענפי היצוא, המכון מסייע גם ליצוא של כל מוצרי ושירותי אבטחת המידע והגנת הסייבר הישראליים, אשר כלולים תחת ההגדרה של התעשייה האזרחית, כלומר זו שאינה עוברת דרך אפ"י – אגף הפיקוח על היצוא הביטחוני במשרד הביטחון.

חמישים חברות ההזנק הישראליות שהשתתפו בכנס פועלות בתתי-משפחות שונות בעולמות אבטחת המידע והגנת הסייבר: שליטה ובקרה, מערכות בדיקת חדירה, אבטחה מבוססת בינה מלאכותית, כלים להערכת ולניהול סיכונים, אבטחת האינטרנט של הדברים, IoT ואבטחת עולם המובייל, זיהוי ומניעת הונאות, הגנה על תחנות קצה, שרתים ומערכות בענן, הגנת מותגים, הגנת נתונים, אימונים תרגול והדמיות, אבטחת עמידה דיגיטלית, והגנה אפליקטיבית.

מימין לשמאל: אדיב ברוך, יו''ר מכון היצוא, מורן זילברשטיין, נספחת כלכלית בסן פרנסיסקו, משרד הכלכלה והתעשייה, יגאל אונא, ראש מערך הסייבר הלאומי, משרד ראש הממשלה. צילום: יח"צ

מימין לשמאל: אדיב ברוך, יו"ר מכון היצוא, מורן זילברשטיין, נספחת כלכלית בסן פרנסיסקו, משרד הכלכלה והתעשייה, יגאל אונא, ראש מערך הסייבר הלאומי, משרד ראש הממשלה. צילום: יח"צ

"לצאת לשווקים בחו"ל זה מקצוע"

"מה שאנו עושים", אמר ברוך, "הוא לייצר תמהיל של פתרונות, ונותנים מעטפת מלאה לעולם מערכות אבטחת המידע על כל גווניה. כך, אנו מביאים ערך מוסף לחברות הסטארט-אפ הישראליות. הצלחנו לארגן עבורן יותר מ-500 מפגשים עם דרג מקבלי ההחלטות בארגונים מכל העולם – מנכ"לים, מנמ"רים ומנהלי אבטחת מידע. זאת, לצד מפגשים עם לקוחות פוטנציאליים, מפיצים, שותפים עסקיים וכן סדרת מפגשים עם משקיעים פוטנציאליים, לפי פרופיל ההשקעות שהם עושים".

"לצאת לשווקים בחו"ל זה מקצוע, ולא כולם מבינים זאת", סיכם ברוך, "היום בכל פעילות שאנו עושים – יש לנו עודף ביקוש. אנו עובדים מול 45 נספחים כלכליים מישראל, הפרוסים בעולם בעשרות מדינות. המכון מסייע לחברות בתחילת דרכן: הוא מעודד חשיבה של 'גלובל', עורך סדנאות ומכין את החברות הישראליות לקראת יציאה שלהן לחו"ל, ולקראת השתתפות בתערוכות בינלאומיות. בכלל הפעילויות שלנו אנו תורמים להגדלת היצוא הישראלי".

ביומו הראשון של הכנס (ג') הגיע לתערוכה יגאל אונא, ראש מערך הסייבר הלאומי במשרד ראש הממשלה. בטקס שנערך להשקת הפעילות של ישראל בכנס ובתערוכה, אונא אמר כי "היינו פה, אנשי ואני, בפגישות עם מנהלי חברות אבטחת מידע עולמיות, ביניהן סימנטק. כולם רוצים להסתייע בנו, וזה מסב לנו גאווה. לישראל יש שם טוב בתחום אבטחת המידע והגנת הסייבר – ומהסיבות הנכונות. נמשיך – ותמשיכו לעשות עבודה טובה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים