גרטנר: הוצאות ה-IT באזור המזה"ת וצפון אפריקה יגיעו השנה ל-160 מיליארד ד'

מדובר בגידול בשיעור של כ-1.8% לעומת 2018 ● על פי חברת המחקר, המניע הראשי לגידול יהיה הצמיחה בהשקעות בתוכנה

הוצאות ה-IT - שטוחות ב-2019. צילום אילוסטרציה: BigStock

הוצאות ה-IT באזור המזרח התיכון וצפון אפריקה (MENA) יגיעו לפי ההערכה של חברת מחקרי השוק גרטנר לכדי 160 מיליארד דולר ב-2019. מדובר בגידול בשיעור של כ-1.8% לעומת 2018 והמניע הראשי לגידול הזה יהיה הצמיחה בהשקעות בתוכנה שהיה התחום הצומח מכולם גם בשנה שעברה.

למעשה, לפי ג'ון לאבלוק, סגן נשיא למחקר בגרטנר, העסקים באזור זה יגדילו את ההשקעה שלהם בכל ההיבטים כל עוד לא מדובר במגזר ההתקנים. כך, לדוגמה, למרות שההוצאה עבור שירותי מובייל אמורה לצמוח בכמיליארד דולר ב-2019 ולהגיע ל-63.7 מיליארד דולר, ההוצאות עבור החלפה או שדרוג של טלפונים חכמים יסתכמו בכ-532 מיליון דולרים, פחות או יותר כמו ב-2018.

ההשקעה בתוכנה, מעריך הדו"ח, תגדל בכ-11.5% וההשקעה בשירותי IT תגדל בכ-7.5% במונחים של שנה לשנה, וכאמור אלו הם התחומים שיציגו את הצמיחה החזקה ביותר מבחינת סך הוצאות ה-IT.

"משלמים כעת על שנות גרעון טכנולוגי"

"רוב הארגונים באזור משלמים כעת על שנות גרעון טכנולוגי, והם מיישמים מערכות תוכנה שעוזרות לתקנן ולמכן תהליכים עסקיים קיימים", הוא אמר.
לפי הדו"ח תחום שירותי התקשורת הוא התחום בו הוצאות ה-IT הגדולות ביותר באזור MENA, והרביעי מבחינת צמיחה בהיבט הגלובלי, יגדל ב-1.8% במונחים של שנה לשנה. לעומת זאת תעשיית הבנקאות וניירות הערך תצמח ב-5%.

לדברי מרים בארט, סגנית נשיא לניהול מחקר בגרטנר, "הבנקים באזור MENA חייבים להמשיך להשקיע ב-IT בכדי להצטרף למערכת הבנקאות העולמית. באותו הזמן אבטחת ה-IT תמיד נמצאה תמיד על המכ"ם וכגעת היא הפכה לעדיפות המובילה עבור מנהלי הבנקים הבכירים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים