"הצפת המידע יוצרת ערפל – ואנו מפוגגים אותו"

"האתגר מרכזי של המנמ''רים כיום הוא לטפל בעלייה הדרמטית בכמות המידע הזורמת ברשתות שלהם - הפיסיות וגם הווירטואליות, בענן ובאתרים מרוחקים", אמר זיו רוקח, מנהל אזורי בגיגמון

זיו רוקח, מנהל אזורי בגיגמון לישראל ודרום EMEA. צילום: יח"צ

"האתגר מרכזי של המנמ"רים כיום הוא לטפל בעלייה הדרמטית בכמות המידע הזורמת ברשתות שלהם – הפיסיות וגם הווירטואליות, בענן ובאתרים מרוחקים. הניראות הופכת לרכיב מפתח עבורם, ואנו מפוגגים להם את ערפל בו הם שרויים. היצף המידע מחייב את המנמ"רים לעשות סדר ולהבין טוב יותר מה זורם ברשתות", כך אמר זיו רוקח, מנהל אזורי בגיגמון.

בראיון לאנשים ומחשבים אמר רוקח כי "הניראות ברשתות נדרשת לטובת תקינות של תקשורת, על מנת לספק רמת שירות טובה יותר ללקוחות. בנוסף, יש לטפל בהיבט אבטחת המידע. הארגון הופך להיות למטרה פגיעה יותר מכיוון ההאקרים, ככל שהוא גדול ומבוזר יותר, כך שטח הפנים של התקיפה גדל. כך, השליטה של המנמ"רים ומנהלי האבטחה יורדת, ופה אנחנו נכנסים לתמונה".

"אם עד לפני כמה שנים", ציין רוקח, "הניראות באה יותר מצד ספקיות ה-IT, הרי כיום הדרישה לניראות מגיעה מכיוון הלקוחות הארגוניים. הטכנולוגיה שלנו עושה סדר למנמ"רים ולמנהלי אבטחת המידע בארגונים, וגורמת להם להבין מה קורה אצלם ברשתות".

יוסי עטיה, מנהל הנדסה אזורי בגיגמון. צילום: יח"צ

יוסי עטיה, מנהל הנדסה אזורי בגיגמון. צילום: יח"צ

"המנמ"ר נדרש להשתמש בכלי ההגנה שברשותו בצורה יעילה"

לדברי יוסי עטיה, מנהל הנדסה אזורי בגיגמון, "השילוב של כמויות המידע ההולכות וגדלות באופן אקספוננציאלי, יחד עם מורכבות התשתיות והרשת, לצד איומים יותר רבים ויותר מתוחכמים – הוא האתגר המרכזי כיום. המנמ"ר נדרש להשתמש בכלי ההגנה שברשותו בצורה יעילה, על מנת לקבל את הניראות הגבוהה". עטיה ציין כי "פעמים רבות אנו נמצאים בשיח עם מנהלי האבטחה, והם רוצים יכולת להעביר מידע מהרשת לכלי ניטור ולמערכות ניטור חדירות. האתגר שלהם הוא לקבל ניטור בזמן אמת, לצד תחקור אירועי העבר".

התחקור, הוסיף רוקח, "הופך להיות דרך הבנה שאתה מותקף. נקודת המוצא היא שיש תוקף – והוא שקט, ולכן נדרשת התמודדות פרו-אקטיבית". עטיה ציין עוד כי "אנו מאפשרים לארגון להטמיע תשתית ניראות של הרשת, בעולם הפיסי, הווירטואלי ובענן – המאפשרת להם להעביר מידע באופן מהיר ויעיל למערכות השונות. אנו מסייעים למנהלי האבטחה להתמודד מול מתקפות מתוחכמות, בעלות יכולת למידה עצמית של הרשתות. ללא תשתית המספקת ניראות של הרשת בזמן אמת לארגון – לא תתקבל היכולת לזהות פגיעות".

"אנו שותפים של רוב חברות אבטחת המידע הגדולות", ציין רוקח, "סיסקו, מק'אפי, סימנטק, אימפרבה, RSA, פייראיי ועוד. השנה נראה יותר כניסה לאזורי הווירטואליזציה, שעד היום לא נגענו בהם. אנו שותפים של VMware, AZURE של מיקרוסופט, Open Stack ו-AWS.".
חברות המחקר, ציין רוקח, "מדרגות אותנו כמובילים את התחום, עם נתח שוק של יותר משליש, זו השנה החמישית ברציפות. במגזר הממשלתי אנו אוחזים בנתח שוק של 61%".

לדברי רוקח, "בישראל נתח השוק שלנו אף גבוה יותר, ועומד על יותר מ-80%". הוא ציין כי "הסניף המקומי עובד עם זברה טכנולוגיות כמפיץ, לצד עבודה עם כמה אינטגרטורים מובילים בישראל. בשנה החולפת חווינו גידול דו-ספרתי באחוזים בהיקף הפעילות, והדבר בא לידי ביטוי בכל המגזרים: ביטחוני, ממשלתי, פיננסי, טלקום וארגוני אנטרפרייז".

"אנו צופים המשך גידול בפעילות שלנו בישראל השנה", סיכם רוקח, "הלקוחות שחווים ניראות אומרים לנו שפתחנו להם את העיניים. גיגמון הופכת לתשתית אסטרטגית עבור שלושה גופים בארגון: המנמ"ר, מנהל אבטחת המידע ומנהל תשתיות התקשורת. אנו עוזרים לבניית הסינרגיה ביניהם ומאפשרים להם לעמוד באתגר המרכזי – של לעשות יותר עם פחות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים