תוכן פרסומי
ראשי » חדשות » אינטרנט » מנכ"לית יוטיוב על חסימת התגובות בסרטוני ילדים: "פשרה למען ביטחונם"
סוזן ווייציצקי, מנכ"לית יוטיוב. צילום: יוטיוב

מנכ"לית יוטיוב על חסימת התגובות בסרטוני ילדים: "פשרה למען ביטחונם"

ביום ה' האחרון - אחרי שספגה חרם פרסום ממותגים גדולים - הודיעה פלטפורמת הקליפים וההזרמות כי השביתה את האפשרות לתגובות בעשרות מיליוני קטעי וידיאו שבהן מופיעים ילדים ● סוזן ווייציצקי הסבירה את המהלך

מאת 3 במרץ 2019, 14:08 א+ / א- הדפסה הדפסה
פייסבוק טוויטר ווטסאפ פינטרסט לינקדאין דוא״ל

מנכ"לית יו-טיוב, סוזן וויציצקי, הסבירה שפלטפורמת הסרטונים וההזרמות שבהובלתה ובבעלות גוגל בחרה לנקוט ב"משנה זהירות" כשהחליטה להשבית, החל מיום ה', את מנגנון התגובות בסרטונים שבהם מופיעים ילדים.

את הדברים אמרה וויציציקי בכנס הלסביות בהיי-טק, Lesbians Who Tech + Allies Summit שמו, שהתקיים בין התאריכים 28 בפברואר ועד ל-2 במרץ בסן פרנסיסקו.

CNBC דיווח כי וויציצ'קי אמרה לקהל: "אני אמא. אני מבינה ילדים. כהורה אני מבינה את זה וממש רוצה לעשות את הדבר הנכון". אלא שלמעשה, החברה ביצעה את המהלך ככל הנראה בעיקר כמענה לחששות המפרסמים מחיבור מודעותיהם לתוכן פדופילי, שהופיע בתגובות שהושארו בסרטונים תמימים, בהשתתפות ילדים צעירים.

זוהי הפעם הראשונה שהמנכ"לית של יו-טיוב התייחסה בפומבי לנושא הנפיץ מאז שהיוטיובר מאט ווטסון פרסם חקירה מטעמו, שהציגה כיצד תגובות במאות קטעי וידיאו פשוטים שבהם נראו ילדים מתעמלים, רוקדים או עושים יוגה, "נגנבו" כנראה על ידי פדופיליים, ששתלו בתגובה אליהם קישורים לתכנים מחרידים של ניצול מיני של ילדים, ושככל הנראה גם רקמו ביניהם קשרים בדרך זו.

יו-טיוב. צילום: BigStock

יו-טיוב. צילום: BigStock

הפרסום של ווטסון הביא להכרזה של חרם פרסומי מטעם מותגים מובילים – ביניהם נכללות חברת הטלקומוניקציה AT&T ויצרנית המשחק הלוהט פורטנייט, Epic Games, כמו גם חברת דיסני – על פלטפורמת הסרטונים, והצהרה שהמפרסמים ישובו רק אם ימצא לנושא המטריד והמחריד פיתרון מטעם החברות גוגל ויוטיוב.

לנקות סכנות ולהחזיר מפרסמים

בעקבות התגובות לתחקיר של ווטסון, נקטה ענקית הקליפים בצעדים רציניים בכדי לבלום התנהגות המסכנת ילדים על הפלטפורמה שלה, וכמובן גם בכדי להחזיר אליה את המפרסמים.

ראשית, היא חסמה 400 ערוצים השייכים למשתמשים שעמדו מאחורי התגובות הלא הולמות שפורסמו בסרטוני הילדים ואף דיווחה על משתמשים הללו לרשויות אכיפת החוק.

לאחר מכן החברה הודיעה שכל סרטון שבו נכללים ילדים שקיבל תגובות בעלות הקשר פדופילי לא יזכה בתשלום ליוצרים מטעמה. היא גם הציגה אלגוריתם חדש שלטענתה יעיל פי שניים באיתור ובמחיקת תגובות לא הולמות.

ולבסוף, ביום ה' בישרה יו-טיוב כי החליטה להשבית תגובות כליל בעשרות מיליוני סרטונים שמציגים ילדים, ואמרה שרק "מספר קטן" של ערוצים שיפרסמו סרטונים בהם מופיעים ילדים יוכלו לשמור על מנגנון התגובות שלהם.

"אני חושבת שיהיו הרבה צעירים בחוץ שיהיו מוטרדים", אמרה וויצ'יצקי על ההחלטה, "הם ירגישו כאילו הם מפרסמים סרטונים והם כבר לא מסוגלים להשתמש בתגובות באופן שיוצרים אחרים יכולים", הסבירה. אבל לדבריה, זה משהו שהיוצרים הצעירים (וכל היוצרים שמפרסמים סרטונים עם או על ילדים) יצטרכו לקבל כיוון ש"בסופו של דבר, זו הייתה פשרה שביצענו כי הרגשנו שאנחנו רוצים לוודא שהגנה על ילדים היא העדיפות הראשונה שלנו".

במהלך החודשים הקרובים עתידה יוטיוב להמשיך לפעול בכדי להשבית תגובות בערוצים ובסרטונים נוספים שלדבריה "יכולים להיות בסיכון למשיכת התנהגות של טורפים", כשהכוונה במלה זו היא למבוגרים האורבים לבני הגילאים הצעירים לצורך ניצולם.

מנכ"לית יוטיוב על חסימת התגובות בסרטוני ילדים: "פשרה למען ביטחונם" Reviewed by on . מנכ"לית יו-טיוב, סוזן וויציצקי, הסבירה שפלטפורמת הסרטונים וההזרמות שבהובלתה ובבעלות גוגל בחרה לנקוט ב"משנה זהירות" כשהחליטה להשבית, החל מיום ה', את מנגנון התגוב מנכ"לית יו-טיוב, סוזן וויציצקי, הסבירה שפלטפורמת הסרטונים וההזרמות שבהובלתה ובבעלות גוגל בחרה לנקוט ב"משנה זהירות" כשהחליטה להשבית, החל מיום ה', את מנגנון התגוב Rating: 0

הגיבו