סיכום תערוכת הסלולר: 5G, מתקפלים וחזרה לנוסטלגיה

הדור החמישי כבש את התערוכה עם שיא חדש: ניתוח ראווה בו בפעם הראשונה בית חולים השתמש בהנחיה מרחוק בזמן ניתוח להסרת גידול סרטני המבוססת על הדור החמישי

Fxtec Pro1 Keyboard. צילום" יח"צ

באופן די טבעי התרכזה התערוכה בטלפונים שהשיקו היצרניות השונות שגנבו את עיקר הכותרות, בעיקר המכשירים המתקפלים. אבל בסופו של דבר השורה התחתונה הייתה התחלת היישום בפועל של הדור הסלולארי החמישי, במכשירים רבים שכבר הגיעו עם תמיכה מתאימה, אבל גם בהדגמה של יישומים שונים שהראו את היתרונות האדירים שתציע רשת מסחרית עם מהירויות העברת הנתונים שמציע דור ה-5G.

אינטל לדוגמה הציגה הופעה חיה של צמד נגנים שהייתה מורכבת מנגן אחד שהופיע בצורה חיה על הבמה בכנס, בעוד שהחברה השנייה בצמד הייתה למעשה הולוגרמה באיכות גרפית גבוהה. הנגנית האמיתית נמצאה במרחש של כמה מאות מטרים מהמקום ושודרה לבמה באמצעות קישור 5G המבוסס על מודמים של אינטל כדי להראות עד כמה הנגינה חלקה וכיצד ההופעה, להוציא העובדה שמודבר בהולוגרמה, מועברת לקהל באופן חלק לחלוטין כמו הופעה חיה רגילה.

עם זאת הדגמה מרשימה אף יותר הייתה שידור חי של ניתוח להסרת גידול סרטני ממעי גס בבית חולים בברצלונה, כשהמנתח האחראי היה על בימת הכנס, במרחק של כקילומטר וחצי מחדר הניתוח. פירה גאן ויה, מנהל יחידת הניתוח גסטרואינטסטינאלי, הוביל את הניתוח באמצעות שידור דו כיווני ברשת 5G. מצד אחד הוא עקב אחר הביצוע של המנתחים בפועל, ומצד שני הוא שרטט עבורם על רישום אזור הביצוע את האזורים בגופו של החולה שמלאים ברקמות גדושות בעצבים שפגיעה בהם יכולה לגרום בעיות שונות בלתי הפיכות.

זו הייתה הפעם הראשונה בה בית החולים השתמש בהנחיה מרחוק בזמן ניתוח המבוססת על הדור החמישי, ולפי המנתח הראשי עזרה כזו בזמן אמת אפשרית רק בחיבור מהיר בלי השהיות, עם מהירות שעכשיו גבוהה עד פי 100 לעומת מה שניתן בקישוריות 4G.

ZTE היא אחת מיצרניות תשתית התקשורת הגדולות בעולם, ובסין היא גדולה כמו וואווי, וכמו אחותה המפורסמת ביותר, גם היא נתקלת ביחס קשה מצד חברות במערב שחוששות מריגול – ובהיבט אחר, גם היא כבר הגיעה לתערוכה עם טלפון תומך 5G.

ZTE Axon 10 Pro 5G צילום: יח"צ

ZTE Axon 10 Pro 5G צילום: יח"צ

במקרה שלה מדובר ב-Axon 10 Pro 5G שגם הוא מכשיר דגל לכל דבר בגין ההתבססות על ה-Snapdragon 855 של קוואלקום עם מודם ה-Snapdragon X50. מעבר לכך מדובר במכשיר עם מסך 6.47 אינץ' ברזולוציית +FHD ומגרעת זעירה במרכז למעלה, חיישן טביעות אצבע מתחת למסך, עם 6/128 גיגה-בייט זיכרון שמאחור יש שלוש מצלמות עם חיישנים של 48 מגה-פיקסלים, 20 מגה-פיקסלים לצילום רחב, ומצלמת טלפוטו עם 8 מגה-פיקסלים. למצלמה מקדימה יש חיישן 20 מגה-פיקסלים.

המכשיר יגיע ברבעון השני של 2019 עם סוללת 4,000,Ah ותמיכה בטעינה אלחוטית בתקן Qi. המחיר טרם פורסם.

חדש, חדיש ובעצם מחודש

פקסטק, חברה בריטית צעירה שהתארחה אף היא בכנס שמה לה למטרה להחיות מחדש רעיונות טכנולוגיים שנעלמו במרוצת הזמן מתעשיית הטלפונים החכמים, למרות שהיו דווקא מוצלחים ולא הייתה (לדעת אנשי החברה כמובן) שום סיבה לנטוש אותם.

הראשון שאותו מתכוונת פקסטק להחיות הוא המקלדת הפיזית הנשלפת, שהייתה פעם אפשרות פופולרית למדי למכשירי טלפון חכם, אך נעלמה כמעט לחלוטין ככל שמסכי המגע הפכו גדולים ואיכותיים יותר.

לצורך כך, הציגה פקסטק בתערוכת הסלולר של ברצלונה טלפון בשם Fxtec Pro1 שמציע שילוב חדש, חדיש ובעצם מחודש של טלפון חכם מודרני יחסית, אבל עם מקלדת נשלפת בטעם של פעם. המקלדת, מודים אנשי החברה, קיבלה את ההשראה לזווית ולצורה הכוללת מה-N97 המפורסם של נוקיה בגלגולה הראשונה. המסך נפתח לזווית של 155 מעלות מעל המקלדת בזווית שאמורה להיות נוחה מאוד לעבודת הקלדה.

CENTRiCS1. צילום: יח"צ

CENTRiCS1. צילום: יח"צ

מעבר למקלדת המיוחדת מדור במכשיר שמציע מסך OLED בגודל 5.99 אינץ' ביחס היבט של 18:9 ברזולוציית +FHD. המעבד ישן יחסית, Snapdragon 835, והוא מלווה ב-6 גיגה-בייט זיכרון עבודה ו-128 גיגה-בייט זיכרון אחסון מובנה. מקדימה יש מצלמת 8 מגה-פיקסלים ומאחור צמד עם חיישני 12 ו-5 מגה-פיקסלים. המכשיר מגיע עם אנדרואיד 9 נקי. מועד ההשקה טרם פורסם, אבל הוא קרוב כי בחברה כבר מקבלים הזמנות מוקדמות בשיעור של 649 דולרים.

למרות שיצרניות הטלפונים ההודיות לא זוכות לחשיפה כלשהי בישראל, לא מעט מהן בהחלט יכולות להתחרות עם יצרניות סיניות רבות, במיוחד בשוק הביניים.
בתערוכה הן אמנם לא תפסו כותרות, אבל בהחלט היה להן מה להציע. כך, לדוגמה, סנטריק, שהציגה דוכן עם לא מעט מכשירים חדשים, כולל ה-CENTRiC S1 שאותו היא מתכוונת להשיק במהלך השנה גם בזירה האירופאית.

מדובר בטלפון עם מסך 6.39 אינץ' ברזולוציית +FHD המבוסס על המערכת על שבב Helio P70 והוא עונה לרוב המגמות בשוק עם יחס מסך/לגוף של 92%, עם קורא טביעות אבצע מתחת למסך. בנוסף, המסך נקי לחלוטין כי מצלמת הסלפי ממוקמת על מנגנון כני שנשלף מהחלק העליון של הטלפון בעת הצורך. המסך גם בהיר במיוחד, בעוצמה של 700 ניט, וסוללת ה-3,800mAh שלו תומכת בטעינה מהירה בטכנולוגיית Quick Charge 3.0 שלפי החברה מאפשרת הטענה של 50% ב-20 דקות בלבד. המצלמות מאחור מצוידות בחיישנים בגודל של 16 ו-5 מגה-פיקסלים. המחיר בגרסת הבסיס, עם 4/64 גיגה-בייט זיכרון, תעלה 310 דולרים, כלומר כ-1,120 שקלים.

את הקונספט לטלפון שהציגה נוביה, המכונה אלפא, היא כבר הציגה לראשונה ב-CES 2018, ועכשיו, קצת יותר משנה אחרי, הוא הופך למציאות. בעצם קצת קשה לקרוא לזה שעון. זה אולי חכם, אבל זה יותר דומה לרצועה משעון.

יש לו מסך מתעגל בגודל של 4 אינץ' ביחס של 5:1 וברזולוציה של 960×120 פיקסלים ועם מסך שתומך במחוות כדי לבצע משימות כמו מעבר בין אפליקציות, בין קטגוריות וכדומה.
בנוסף יש בצד מצלמת 5 מגה-פיקסל, ויש בפנים סוללת 500mAh ואפשר להשתמש בו אכן כטלפון עצמאי במקומות בהם יש תמיכה ב-eSIM. המערכת על שבב היא Snapdragon Wear 2100, מה שרק מחזק את התהייה מדוע בנוביה מתעקשים לומר שזה טלפון. יש 1/8 גיגה-בייט זיכרון, ויש מערכת הפעלה שמבוססת על אנדרואיד אבל מותאמת להפעלה של אפליקציות בתצורה המיוחדת של המסך. המחיר עם ה-eSIM יהיה 549 אירו, ומאה פחות עבור גרסה שמקשרים לטלפון.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים