האם הקמת רשת מרכולים בארה"ב על הכוונת של אמזון?

ענקית הקמעונות אונליין מתכננת לפתוח עשרות חנויות מרכול פיזיות ולא וירטואליות בערים הגדולות של ארה"ב, שיתאפיינו במחירים זולים, כך דיווח הוול סטריט ג'ורנל בהתבסס על דברי אנשים שמכירים את התכניות מבפנים ● אם אכן הבשורה נכונה, וולמארט וקרוגר יכולות להתחיל לדאוג

חנות ללא קופות ובשירות עצמי מלא. Amazon GO בסיאטל, ארצות הברית. צילום: SounderBruce, מתוך ויקיפדיה

אמזון נחושה למכור והרבה. זה ברור לנו. אבל החדירה שלה לתחום החנויות הפיזיות היא חידוש מסקרן וגם כזה שמעורר תהיות רבות. החברה התחילה לטלטל את זירת ממכר מוצרי הצריכה

הפיזית האמריקנית עם רכישת רשת מרכולי הבריאות Whole Foods ביוני 2017 בעסקה בשווי 13.7 מיליארדי דולרים. אבל כעת ענקית המסחר האלקטרוני אולי מתכננת מהלך שיהיה באמת דרמטי בעבור שאר המתחרים בתחום, בעיקר הרשתות המובילות, וולמארט וקרוגר.

הוול סטריט ג'ורנל דיווח ביום ו', על סמך מידע ממקורות המכירים היטב את התכניות של הענקית, כי החברה העצמתית בתחום המכירות אונליין מתכוונת "לפתוח עשרות חנויות מרכול בכמה ערים גדולות בארה"ב", ושהתכנית היא לרשת שתהיה נפרדת מחנויות הול פודס שהחברה כיום הבעלים שלהן, ולא סתם נפרדת אלא שונה ממנה לגמרי וכזו שתתאפיין במחירים זולים במיוחד.

לפי הג'ורנל, החנות בלוס אנג'לס עשויה להיפתח אפילו כבר עד סוף השנה, ושיחות מתנהלות כיום על פתיחת חנויות "במרכזי קניות בסן פרנסיסקו, סיאטל, שיקגו, וושינגטון ופילדלפיה".

בנוסף נמסר בכתבה כי אמזון שוקלת קניית "רשתות מכולת אזוריות שלהן כתריסר חנויות, הנמצאות תחת מפעיל", וזאת בכדי להרחיב את מותג הסופרמרקט החדש והמתוכנן שלה.

עם קופה או בלי קופה?

בינתיים מדווח הג'ורנל ש"לא ברור" אם החנויות המתוכננות יהיו דומות לחנות Amazon Go של הענקית, שפועלת באופן חדשני וללא קופות כבר קצת יותר משנה בסיאטל. חנות פיונירית זו מבוססת כולה על יכולות טכנולוגיות מתקדמות, ומסתמכת על מצלמות, חיישנים ואלגוריתמים מבוססי למידת מכונה, שהם המרכזים את סך הרכישות של הקונה בחנות ומייצרים את החשבונית בעבורו בסיומן. אפשר שהמודל של חנות Go הוא יקר ויומרני מדי ליישום בעשרות חנויות חדשות.

קצת קשה להאמין שאמזון באמת הולכת על פתיחת עשרות חנויות בלבד, ויותר סביר שהדיווח על השקת רשת סופרמרקטים ארצית הם הגיוניים יותר. אם אכן כך, הדבר יכול לתת את אותותיו בשורת הרווחים של המתחרות המובילות בתחום בארצות הברית – וולמארט, אשר לה למעלה מ-4,700 חנויות ברחבי ארצות הברית, או קרוגר, שמחזיקה בקרוב ל-2,800 חנויות מרכול.

הג'ורנל פרסם גם שהחנויות יהיו בערך חצי בגודלן מחנויות אחרות האופייניות לממכר מוצרי מזון וצריכה בארצות הברית, וכי אמזון עשויה לשקול רכישת חברה אחרת בכדי לעזור להקים את החנויות המתוכננות.

לא נמסר האם היוזמה של אמזון עתידה להתרחב למדינות אחרות, או אם החנויות המתוכננות עומדות לשאת מיתוג של אמזון בעצמן.

אמזון סירבה להגיב על הפרסומים ורק אמרה שאינה מתייחסת לשמועות וספקולציות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים