יבמ התנצלה על תוויות בחירה בעלות אופי גזעני באתר גיוס המועמדים שלה

באתר שולבו לבחירת המועמדים ביטויים כמו "צבעוני", "צהוב", ו-"מעורב" כאשר המועמדים נאלצו לבחור תשובה כלשהי על מנת לשלח את מועמדותם לחברה

27/02/2019 11:56
שלוש ארבע ולעבודה. צילום אילוסטרציה: BigStock

יבמ התנצלה על תוויות בחירה בעלות אופי גזעני, חסר רגישות ופוגעני שהופיעו כאפשרויות בחירה לשאלון מועמדים באתר הגיוס הרשמי שלה.

בין היתר כללו התוויות למועמדים אפשרות בחירה בדבר היותם ממוצא מעורב – אפרו-אמריקני ולבן (באנגלית mulatto).

בציוץ בטוויטר שהעלה משתמש בשם ריץ' הוא העלה סרטון המתאר את הליך הגשת המועמדות עם התוויות הפוגעניות. "האם אלו לא תוויות קבוצה אתנית קצת מיושנות? כדי להחמיר את המצב, אני לא יכול להגיש את הבקשה שלי בלי לבחור אפשרות. בסופו של דבר אני בוחר "צהוב" ו "צבעוני", כתב.

באתר שולבו לבחירת המועמדים ביטויים כמו "צבעוני", "צהוב", ו-"מעורב" כמו גם "שחור" או "לבן" בשני תפריטים שונים. כפי שציין ריץ', המועמדים נאלצים לבחור תשובה כלשהי על מנת להגיש מועמדות לתפקיד בחברה ולולא בחירה כלשהי לא תתאפשר הגשת מועמדותם. התפריט כלל גם אפשרות סימון של "לא ממוצא ברזילאי" או "לא ממוצא אפרו-אמריקני" למרות שמקום העבודה צויין כממוקם בארצות הברית.

לטענת ענקית הטכנולוגיה, התנאים נלקחו ממדינה בה מקובל להתנסח כפי שהדברים נוסחו.

"אנו לא משתמשים בגזע או מוצא אתני בהליך הקבלה שלנו לחברה וכל תשובה שתינתן לשאלות מסוג זה ימחקו", אמר בתגובה לדברים מנהל התקשורת של החברה, אדווארד ברביני לוושינגטון פוסט "השאלות הללו הוסרו מיידית ברגע שהעניין נודע לנו", הוא הוסיף.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים