אישום נגד בן 17: תקף מינית באינסטגרם

כתב אישום הוגש נגד נער בן 17 מכפר סבא בגין שורה ארוכה של עבירות שביצע בעשר ילדות ונערות - באמצעות האינסטגרם ואפליקציות אחרות

אילוסטרציה BigStock

כתב אישום הוגש בימים אלו נגד נער בן 17 מכפר סבא, בגין שורה ארוכה של עבירות שביצע בעשר ילדות ונערות – באמצעות האינסטגרם ואפליקציות אחרות.

את כתב האישום הגישה מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה לבית המשפט לנוער בכפר סבא. הקטין מואשם בסחיטה באיומים, וריבוי עבירות של: קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, הטרדה מינית, מידע כוזב במחשב, איומים והטרדה באמצעות מתקן בזק.

העבירות בוצעו בעשר קטינות, בנות 13 עד 17 לאחר שחלק מהקטינות הפסיקו להתכתב עם הנער, הוא פתח להן עמודי שנאה באינסטגרם, ובכך עשה להן שיימינג במובן הפלילי.

על-פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד שירי רום, במהלך החודשים האחרונים של שנת 2018, פנה הנער הנאשם לנערות רבות באמצעות האינסטגרם – תוך שימוש בזהות בדויה. הוא הציג עצמו כדוגמן מפורסם ולצורך כך עשה שימוש במספר חשבונות אינסטגרם שונים, דרכם יצר קשר עם הנערות והתכתב עימן התכתבויות בעלת תוכן מיני. חלק מהן אף שלחו לו תמונות שלהן – בעירום מלא או חלקי.

לאחר שההתכתבות עם הקטינות הסתיימה, לרוב ביוזמתן, הוא נהג לפתוח נגדן "עמודי שנאה" באינסטגרם, בהם השמיץ אותן ואף פרסם לעיתים את התכנים המיניים שהן שלחו אליו. כך למשל, הוא כתב באחד מעמודי השנאה על אחת מהקטינות: "ילדה את זונה ושרמוטה" ובעמוד אחר כתב לקטינה אחרת: "מסכנה בלי חיים תתאבדי תעשי טובה ואל תדאגי אנחנו נפיץ תמונות שלך מטלפון". כמו כן, הנער הנאשם נהג להטריד את הנערות במסרונים רבים בהם איים עליהן, וזאת תוך שימוש באפליקציה ששימשה אותו להסוואת מספר הטלפון הנייד האמתי שלו.

הקטינה שלחה לו כמה סרטוני עירום שלה

באחד האישומים המרכזיים בתיק, התכתב הנער עם נערה אחת, שהייתה בת 17.5, ועשה זאת באמצעות חמש זהויות שונות. כך הוא יצר מערכת שלמה של קשרים עם הנערה, אשר סברה כי היא משוחחת עם חמישה אנשים שונים. על בסיס מצג שווא זה, הנערה שלחה לו כמה סרטוני עירום שלה. בשלב מסוים, נפגשו הנער הנאשם והנערה, ולאחר שהוא חשף בפניה את זהותו האמתית, היא סיימה את הפגישה. לאחר מכן, פרסם הנאשם את הסרטונים אותם העבירה לידיו הנערה בכמה עמודי שנאה באינסטגרם אותם הוא פתח. כמו כן, הוא איים על הנערה – ועשה זאת ממספרי טלפון לא-מזוהים – כי יפרסם סרטונים אינטימיים נוספים שלה.

באישום אחר בתיק, נטען כי הוא סחט הנער באיומים נערה בת 13.5 שתמשיך להתכתב איתו, ואיים עליה כי אם תחדל מלהתכתב עמו, יפרסם תמונה אינטימית ששלחה לו בעבר. בשל חששה מהאיום האמור, הנערה המשיכה להתכתב עם הנאשם.

הפרשה נחשפה בעקבות פניות שהתקבלו במוקד 105 המיועד לדיווח ולטיפול בפגיעות כלפי קטינים ברשת. לאחר טיפול ראשוני במסגרת המוקד, הועברה החקירה לטיפול ימ"ר מרכז במשטרת ישראל, עם ליווי של מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה. יחודו של מקרה זה, ציינו בפרקליטות, "הוא בכך שהוא שופך אור על 'נשק' הביוש המקוון, שיימינג – בדמות פתיחת עמודי השנאה, שבאמצעותו איים הנאשם ונקם במתלוננות הקטינות שניתקו עמו מגע".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים