ליפט עשויה להקדים את אובר בהנפקה ראשונה לציבור כבר במרץ

לפי דיווחים, ה-IPO והרישום של ליפט לנסדא"ק יתרחשו כבר בשבוע הבא, כשעד ה-18 במרץ תעסוק חברת שיתופי הנסיעות ב-Roadshow ומתכוונת להתחיל להיסחר בפועל עד תום החודש ● אם הכל יתרחש כמתוכנן, ליפט תעקוף למעשה את המתחרה שלה, אובר, שעתידה לעשות את אותו מהלך רק במחצית השנייה של 2019

נהג מונית בניו-יורק. צילום: BigStock

נראה כי ליפט, ולא אובר, עומדת להיות חברת שיתופי הנסיעות האמריקנית הראשונה שתצא בהנפקה ראשונה לציבור, כך על פי דיווחים של שני מקורות, האחד רויטרס והשני ה-וול סטריט ג'ורנל.

הג'ורנל מסתמך על מקורות אנונימיים שדיווחו כי ליפט עשויה להוציא לפועל את ה-IPO שלה כבר בשבוע הבא. סוכנות הידיעות רויטרס הוסיפה ודיווחה כי החברה מתכוונת להשיק את ה-roadshow להנפקה במהלך השבוע של ה-18 במרץ. בנוסף, אם הכל יתרחש כמדווח, הסטארט-אפ מסן-פרנסיסקו מתכנן את ה-roadshow – השיווק של ההנפקה למשקיעים פוטנציאליים – כך שימשך שבועיים, אמרו אתמול (ד') אנשים המקורבים לנושא.

החדשות אינן באות בהפתעה, מכיוון שכבר בתחילת דצמבר הגישה ליפט בחשאי טיוטת S-1 לוועדה לרשות ניירות ובורסות האמריקנית, ה-SEC, ובכך הקדימה בימים ספורים את הגשת התשקיף מטעם אובר. עוד לפני כן, בספטמבר, פרסם בלומברג דיווח כי החברה שכרה את Class V Group לייעץ לה בתהליך הפיננסי, בתוך שהיא מכוונת לצאת בהנפקה כבר בחודשים מרץ-אפריל הקרובים.

שנייה בגודל ובהצלחה אבל ראשונה להגיע לבורסה?

ליפט היא חברת שיתופי ההסעות השנייה בגודלה אחרי אובר, והשתיים נמצאות בתחרות לא רשמית אחר התואר 'החברה הראשונה בתחום להופיע בשוק המניות'. אבל, מכיוון שאובר מתכננת את ההנפקה ראשונה רק בהמשך השנה, שתי ההנפקות הרחוקות זו מזו יכולות לאפשר לליפט לשווק עצמה למשקיעים מבלי לדאוג יותר מדי מהצלחתה של אובר. בכלל, אם ליפט אכן תצא בהנפקה ציבורית לפני אובר, כמדווח, הדבר עשוי לאפשר לה למנף ראשונה את ההתלהבות משוק שיתופי הנסיעות.

ליפט מצפה להערכה של בין 20 ל-25 מיליארד דולר בהנפקה, כך על פי רויטרס. ההערכה המשוערת לגבי אובר גבוהה בהרבה, ועומדת כל כ-120 מיליארד דולר. אנליסטים טוענים עם זאת כי שתי החברות לא רווחיות במיוחד, ושהתבסס על אחוזי ההכנסות, ליפט למעשה רווחית יותר ממתחרתה הענקית.

יצוין כי מאז הקמתה במאי 2012, ליפט גייסה מעל 4.91 מיליארד דולר במימון סיכון. שווי החברה הוערך ב-15.1 מיליארד דולר נכון ליוני 2018 וזאת אחרי שבישרה כי גייסה מימון נוסף של 600 מיליארד דולר. כיום היא פועלת בכ-300 ערים בארצות הברית, כולל ניו יורק, סן פרנסיסקו ולוס אנג'לס, ומספקת למעלה ממיליון נסיעות מדי יום, וכמו כן בדצמבר 2017 התרחבה גם לקנדה.

לא משנה איך יתגלגלו הדברים, ההנפקות של אובר וליפט יהוו אבן בוחן לתיאבון של המשקיעים לתחום שיתוף הנסיעות – שהפך לפופולרי מאוד, ולרווחי במיוחד, בשנים האחרונות מאז חדירתו לזירת התחבורה. המרוץ בין השתיים על ההנפקות לציבור מבטיח להרחיב את היריבות שלהן לא רק על ההצלחה בקרב לקוחות אלא גם על תשומת הלב של המשקיעים הגלובליים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים