אובר הגישה באופן חשאי תשקיף להנפקה ראשונית לציבור

ההגשה שלא פורסמה התרחשה ביום ה' האחרון, ומיד לאחר הודעתה הרשמית של המתחרה הראשית של אובר - חברת שיתופי הנסיעות, ליפט - כי גם היא ביצעה הגשת מסמכים דומה ל-SEC האמריקנית

אובר

במסגרת מה שנראה כמירוץ צמוד למדי לעבר הכניסה לוול סטריט, הגישה חברת שיתופי הנסיעות אובר מסמכים סודיים להנפקה ראשונה לציבור, כך על פי דיווח של הוול סטריט ג'ורנל שביסס את הידיעה על דבריהם של שלושה מקורות הבקיאים בפרטי הנושא.

החשיפה של המהלך מגיעה יום אחרי שליפט, החברה המתחרה המובילה אך הקטנה יותר, הודיעה רשמית כי הגישה בקשה דומה לוועדה לניירות ערך ולבורסות האמריקנית, ה-SEC.

לדברי מאט קנדי, אסטרטג בכיר בשוק ההנפקות הראשוניות לציבור ברנסנס קפיטל – חברת מחקר מוסדית לתחום ה-IPO (ר"ת Initial Public Offering), "זה נשמע כאילו שאובר מנסה לגנוב את הרעם של ליפט". הוא הוסיף ואמר כי "הראשון שיצא לשוק יקבל יותר באז ויקבע את הערך".

לפי הדיווחים בתקשורת, עושה רושם כי שתי החברות ממהרות ככל הנראה למכור מניות לציבור באופן מיידי עד לחודש אפריל הקרוב.

לחיצה על הגז בקרב המתמשך על שוק שיתופי הנסיעות

אובר סירבה להגיב על הדיווחים בינתיים, בניגוד גמור להודעה הרשמית מטעם ליפט, שכיכבה במהדורות החדשות ביום ה' האחרון. למרות שניראה כאילו מדובר בתגובה של אובר למהלך של ליפט, לפי הג'ורנל, לא ברור בדיוק מתי הגישה הראשונה את מסמכיה ל-SEC.

בנוסף, תהליך ההגשה הסודי לא נועד בהכרח להסתרת הכוונות אלא בעיקר בכדי לאפשר לחברות לדון בגילויים כספיים מול הרגולטורים לפני חשיפתם למשקיעים פוטנציאליים, או עם החלטה על משיכת הבקשה בשקט.

כך או כך, ההגשות שבוצעו כמעט בו-זמנית מהוות לחיצה על הגז בכל הנוגע בקרב המתמשך על שוק שיתופי הנסיעות דרך אפליקציות שמנהלות ביניהן אובר וליפט.

אובר יכולה להיות מוגשת בשווי של 120 מיליארד דולר

הערכת השווי האחרונה של אובר עמדה על 76 מיליארד דולר, והיא יכולה להיות מוגשת בשווי של 120 מיליארד דולר בהנפקה הראשונה. אם תתרחש, כניסתה לבורסה ב-2019 עתידה להיות הגדולה ביותר מהופעות הבכורה בוול סטריט של חברות הענק מעמק הסיליקון, כולל זו של שירות ההודעות והצ'אטים המשרדי Slack ושל חברת השכרת הדירות והבתים, Airbnb.

ההנפקות של אובר וליפט יהוו אבן בוחן לתיאבון של המשקיעים לתחום של שיתוף ההסעות – שהפך לפופולרי מאוד, ולרווחי במיוחד, בשנים האחרונות מאז חדירתו לזירת התחבורה. המרוץ בין אובר לליפט על ההנפקות לציבור בשנה הבאה מבטיח להרחיב את היריבות שלהן לא רק על ההצלחה בקרב לקוחות אלא גם על תשומת הלב של המשקיעים הגלובליים.

"זה ששתי החברות יהפכו לציבוריות יסייע לתעשיית שיתופי הנסיעות להיות הרבה יותר רציונלית וממושמעת", אמר ל-.Fox Business פול הדסון, מייסד ומנהל ההשקעות הראשי של Glade Brook Capital Partners LLC. "זה הרבה יותר קשה להצית כסף באש כחברה ציבורית שעומדת בבדיקת השווקים הציבוריים", הוסיף הדסון שאמר שתכניות ההנפקה של ליפט ואובר יפעילו לחץ נוסף על חברות סטארט-אפ אחרות להיכנס לבורסה כחברות ציבוריות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים