מחקר: חברות נכשלות ביותר ממחצית מיזמי החדשנות שלהן

על פי מחקר חדש של אורקל, התחייבות לפרויקטים רבים מדי, היעדר מנהיגות ומחסור בתהליכים - מובילים לפערי חדשנות ● שליש מכלל החברות קורסות תחת הנטל של מיזמי חדשנות רבים מדי ● החברות בעלות שיעור הצמיחה המהיר ביותר - משקיעות יותר בחדשנות

חברות אינן מצליחות לממש יותר ממחצית ממיזמי החדשנות שהן מציעות, כך על פי מחקר חדש של אורקל. למרות קשר ברור בין הצמיחה לבין החדשנות, הארגונים מתעכבים – בגלל תהליכים לקויים וחוסר מיקוד.

באופן לא מפתיע, המחקר מעלה כי חסמי החדשנות משמעותיים בעיקר בקרב חברות גדולות, כמו גם בקרב חברות שמתאפיינות בקצבי צמיחה גבוהים יותר.

המחקר, שכותרתו "איך לקיים סדר יום מוצלח של חדשנות", מבוסס על סקר שנערך בקרב יותר מ-5,000 מקבלי החלטות בתחומי התוכנה ופתרונות הענן. המשיבים היו מחברות מ-24 שווקים, עם הכנסות של פחות ממיליון אירו ועד חצי מיליארד מיליון אירו, ובהן כוח אדם שהיקפו נע בין 100 ל-50,000 עובדים.

מהמחקר עולה כי שליש מכלל החברות קורסות תחת הנטל של מיזמי חדשנות רבים מדי; 85% מכלל החברות שחוות צמיחה חזקה עד משמעותית – משקיעות בחדשנות; חמישית מהן גורסות, כי חוסר מחוייבות מהצד העסקי מהווה מכשול משמעותי בפני החדשנות; לפי יותר מחמישית מהמשיבים, היעדר תהליכים פוגם במאמצי החדשנות, ו-22% אחרים תולים את האשמה בהיעדר חזון; 22% מהנשאלים בסקר אמרו כי השקעות נמוכות בטכנולוגיה מעכבות את תכנית החדשנות שלהם.

מחסור במיקוד ובמבנה

התחייבות לפרויקטים רבים מדי מונעת מהחברות לממש את יוזמות החדשנות שלהן, ושליש מתוכן מודות, כי הן קורסות תחת הנטל של פרויקטים רבים מדי. הבעיה בולטת במיוחד בקרב חברות שמתאפיינות בשיעור צמיחה גבוה, כש-38% מהן מדווחות על מספר רב מדי של יוזמות מקבילות. למרות השאיפה להטמיע תהליכים שמעודדים חדשנות, 22% מהארגונים סבורים כי תכנון סדר הפעולות האידיאלי טרם יושם כהלכה. 19% מהחברות טוענות, כי היעדר טכנולוגיה מתאימה מעכב אותן.

היעדר מנהיגות

התחייבות בלתי מספקת מצד העסק, בשילוב היעדר מנהיגות ברורה – מהווים מכשולים משמעותיים בהצלחת החברות בחדשנות. מנהלים בכירים (48%) ומנהלי IT (46%) זוהו כמובילים משותפים של החדשנות בארגון, וכך גם בעלי תפקידים אחרים בארגון – ביחס שווה כמעט (35 עד 41%).

הארגונים מתרחקים ממדדי הביצוע (KPIs) המסורתיים של פריון עובדים (53%) והכנסה (53%) – ומתמקדים יותר ויותר בחוויית הלקוח (57%) כמדד להחזר השקעה, ROI. עם זאת, שינוי זה מסיט את תשומת הלב ממעורבות העובדים וכיום 44% בלבד רואים בצינור הארגון מנוף לחדשנות ורק 41% לוקחים בחשבון את התרבות הארגונית.

"העובדים תמיד יהוו גורם קריטי בכל תכנית חדשנות – הן בכל הנוגע להצעת רעיונות חדשים שנותנים מענה לבעיות ממשיות והן בהקשר של ליווי הפתרונות עד לשלב שהם נושאים פרי", אמר ניל שוליי, סגן נשיא לחדשנות, אורקל, "כדי להצליח בכך, העובדים זקוקים לתרבות אפקטיבית ותומכת של חדשנות. תרבות כזו מתחילה בחזון ברור של המנהיגים וכן בתעדוף ובמימון של פרויקטים נבחרים. החדשנות לא נסובה על רעיונות בלבד – אלא גם על ביצוע".

לדבריו, "חברות צריכות להיות מסוגלות לענות לדרישות הלקוח המשתנות, על ידי מימוש מהיר של רעיונות. לדוגמה, רשת מלונות Melia זיהתה את הצורך של הלקוחות בפתרון שיאפשר להם לא לשאת מזומנים, תעודות זהות, כרטיסי אשראי ומפתחות. בעקבות זאת, הרשת השיקה במהירות דרכון אישי בצורת צמיד, שמעניק לאורחים חופש ומאפשר להם להסתובב בנוחות ברחבי המלון. תוך שבועות ספורים התפיסה התקדמה משלב הרעיון לשלב החדשנות, כי לרשת היה גיבוי של טכנולוגיה שהייתה מוכנה למימוש".

לדברי אסף סובול, מנהל פיתוח עסקי באורקל ישראל, "אנחנו נמצאים בתקופה מצוינת לחדשנות – הרבה בזכות הענן. בענן, ארגונים יכולים להתבסס על טכנולוגיות מתקדמות כגון לימוד מכונה, בינה מלאכותית, בלוקצ'יין, IoT – כדי לממש יוזמות חדשנות באופן מהיר, זול ומאובטח יותר מאי פעם".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים