האם קוואלקום מקדימה את זמנה?

הציגה באופן רשמי את Snapdragon X55, המודם השני של החברה לדור הסלולר החמישי

שנה מוצלחת והתמודדות מול אתגרים

קוואלקום קצת ממהרת? החברה הציגה באופן רשמי את Snapdragon X55, המודם השני של החברה לדור הסלולר החמישי, כפי שהיא מכנה אותו. המודם החדש הוצג על ידי החברה חודשיים בלבד אחרי שהציגה את ה-Snapdragon X50,

המודם הראשון של החברה שישולב יחד עם המערכת על שבב Snapdragon 855, עבור יצרנית שירצו בכך, כדי לספק יכולות 5G לטלפונים החכמים שיגיעו השנה לשוק.

ההבדל המשמעותי בין שני המודמים הוא מודול אנטנת ה-mm Wave RF שמאפשרת את ההתחברות של המודם אל אנטנות של ספקיות 5G. המודול החדש, QTM525, קטן יותר מ-QTM052 ששולב ב-Snapdragon X50 מה שכמובן אומר שהמערכת על שבב הכוללת תוכל להיות קטנה יותר.

למרות הפרש הקטנים הקטן יחסית בין ההכרזות, ההשקה בפועל של Snapdragon X55 לא תתרחש בפועל לפני סוף 2019. למעשה, המכשירים הראשונים עם המודם הראשון של קוואלקום עדיין בכלל לא הגיעו לשוק. הראשונים בהם יוצגו ככל הנראה בשבוע הבא ב-MWC 2019, כמו ה-V50 ThinQ של LG וככל הנראה גם מכשיר של ZTE.
יש עוד הבדל אחד משמעותי בין שני המודמים. X50 מיוצר בליתוגרפיה של 10 ננו-מטר בעוד ש-X55 ייוצר ב-7 ננו-מטר וכמו תמיד זה אומר פחות חום, פחות צריכת חשמל וגם גודל קטן יותר. עוד יותר קטן.

יש גם לזכור שהפריסה של רשתות 5G מסחריות עדיין לא ממש מקיפה את הגלובוס, בלשון המעטה. כ'שזה יקרה, המודמים של קוואלקום, X50/55 כאחד, יוכלו בסופו של דבר לאפשר העברת נתונים בקצב של עד 7 מגה-ביט/לשנייה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים